طرح قرنطینه هوشمند از هفته‌های بعد اجرایی می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح قرنطینه هوشمند خبر داد و گفت این طرح طی چند هفته آینده در کشور جایگزین قرنطینه عادی خواهد شد.

طرح قرنطینه هوشمند از هفته‌های بعد اجرایی می‌شود

بهرام عین‌اللهی در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای کنترل بیماری کرونا اقداماتی مانند منع تردد شبانه و منع ورود به شهرها اجرایی شده است، اعلام کرد: «با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف چند هفته آینده تحولی در بحث قرنطینه ایجاد خواهد شد. در قالب طرح قرنطینه هوشمند، بسیاری از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در کشور برداشته شده می‌شود. پس از آن افرادی که واکسینه شده‌اند می‌توانند از مزایای آن استفاده کرده و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود مانند زیارت حرم مطهر و سفر با هواپیما، قطار و غیره را انجام دهند.»

وی افزود: «با اجرای این برنامه نیازی به محدودیت‌ها نیست و هر فردی که واکسینه شود می‌تواند با اپلیکیشن وزارت بهداشت کد QR را دریافت کرده و از خدمات موردنیاز خود استفاده کند. بنابراین در مشهد مقدس رفتن به هتل، زیارت بارگاه منور رضوی (ع) و استفاده از حمل‌ونقل هوایی برای افرادی که واکسینه شده‌اند در قالب قرنطینه هوشمند ارائه می‌شود.»

بیشتر بخوانید: چطور کارت دیجیتال واکسن کرونا بگیریم؟ | آموزش ثبت‌نام و دریافت کارت

او خاطرنشان کرد: «با اجرای طرح قرنطینه هوشمند دیگر لازم نیست همه افراد محدود شوند؛ چون مردم نیاز به تجارت و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دارند و جامعه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌تواند به زندگی عادی بازگردد.»

جشن پایان کرونا، به زودی

وزیر بهداشت در بخشی از سخنانش پیرامون پوشش فراگیر واکسیناسیون در کشور گفت: «در ورود واکسن کرونا به کشور انتظار باران را داشتیم که سیل واکسن‌ها به کشور سرازیر شد و نظیر چنین حرکتی را که با همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و هلال احمر صورت گرفت، تنها در دوران دفاع مقدس شاهد بوده‌ایم.»

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: «با تداوم روند سرعت واکسیناسیون، به زودی جشن تکمیل واکسیناسیون را با مشارکت حداکثری مردم در کشور خواهیم گرفت. همچنین در یک هفته گذشته 8 میلیون دُز واکسن به مردم تزریق شد که اقدامی بزرگ و منحصربه‌فرد به شمار می‌رود.»

شاید خواندن این مطلب هم برایتان جالب باشد: بی اعتمادی به واکسن کرونا، دلیل واکسن نزدن 30 درصد شهروندان

به گفته وزیر بهداشت، طبق مصوبات ستاد کرونا هر فردی که وارد کشور می‌شود علاوه بر نتیجه پی‌سی‌آر منفی باید واکسینه شده باشد، در غیر این صورت اجازه ورود به کشور را ندارد.

این گفته‌های وزیر در شرایطی صورت می‌گیرد که در روزهای گذشته رستم قاسمی ، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم از معاینه به صورت «چشمی» در مرزهای غربی کشور خبر داده و گفته بود با توجه به ازدحام زائران در برگشت از زیارت اربعین، امکان گرفتن تست پی‌سی‌آر (که قبلاً اعلام شده بود برای این عده رایگان خواهد بود) امکان‌پذیر نیست.

ارسال نظر