شباهت‌های سویه جدید کرونا و سرماخوردگی فصلی

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هموطنان خواست با توجه به شباهت‌های سویه جدید کرونا و سرماخوردگی فصلی چنانچه علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند، حتماً تست پی‌سی‌آر» (PCR) بدهند.

شباهت‌های سویه جدید کرونا و سرماخوردگی فصلی

در اطلاعیه شماره ۳ مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت که امروز منتشر شده، آمده است:

«با شروع فصل سرما انتظار می‌رود سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم در جامعه گسترش بیابد. از آنجایی که علائم این بیماری‌ها بسیار شبیه به کرونا است، خصوصاً در ارتباط با واریانت (سویه) دلتا که واریانت غالب در کشور ما و دنیا است، ابتلا به این واریانت با علائمی نظیر سردرد، آب‌ریزش بینی، سرفه و علائمی نظیر آن همراه است. با داشتن چنین علائمی باید مشکوک به کرونا در نظر گرفته شوید و برای حصول اطمینان می‌توانید تست پی‌سی‌آر بدهید.»

بیشتر بخوانید: آیا تست آنتی بادی بعد از واکسن کرونا لازم است؟

در این اطلاعیه مبنی بر شباهت‌های کرونا و سرماخوردگی فصلی تصریح شده است:‌ «به یاد داشته باشیم بیماری کرونا یک بیماری با چندین علامت است و از بین رفتن حس چشایی و بویایی تنها یکی از چند علائم بیماری است. روزانه تست صدها نفر از هموطنان علی‌رغم داشتن حس بویایی و چشایی مثبت اعلام می‌شود و حتی برخی از آن‌ها به خاطر وخامت بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند.»

جالب است بخوانید: یک جامعه‌شناس تحلیل کرد: چه کسانی واکسن نمی زنند و چرا؟

مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزوده است:‌ «ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد و امکان دارد شما اولین فردی در خانواده باشید که به بیماری مبتلا می‌شوید و می‌توانید دیگر اعضای خانواده را مبتلا کنید. لطفاً در صورت بروز هرگونه علائم سرماخوردگی قرنطینه شوید و یا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه کنید.»

ارسال نظر