با 6 اشتباه رایج در شست و شوی موها آشنا شوید

بستن موی خیس و مرطوب یک اشتباه رایج در شست و شوی موها است که باعث شکنندگی و آسیب رسیدن به ساقه و ریشه می‌شود. مدتی صبر کنید تا موها کاملا خشک شوند و بعد آن‌ها را ببندید.

با 6 اشتباه رایج در شست و شوی موها آشنا شوید

6 اشتباه رایج در شست و شوی موها

شست‌وشو و خشک کردن موها، در نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌رسد. اما جالب است بدانید اشتباهات کوچکی که حین شستن موی سر به طور ناخواسته و شاید ناآگاهانه انجام می‌دهیم، آسیب جدی به موها می‌رسانند.

در ادامه به معرفی 6 اشتباه رایج هنگام شست و شوی موها می‌پردازیم که سلامت موهای شما را تهدید می‌کنند.

1. شستن موها از بالا به پایین

شستن موها از بالا به پایین ساده‌ترین راه برای پاک کردن آن‌ها از چربی و ذرات گردوغبار است. اما اگر موها را جلو بریزید و شست‌وشو را از قسمت زیرین آغاز کنید، می‌توانید جلوی تماس بیش از حد شامپو به شانه‌ها و گردن و به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی را بگیرید.

2. استفاده از شامپوی خشک برای موهای چرب و کثیف

شامپوی خشک (به صورت اسپری یا پودر) معمولا در مواقعی استفاده می‌شود که فرد فرصت کافی برای شست‌وشوی کامل موها ندارد. اما اگر دارای تار موی نازک و ظریف هستید، توصیه می‌کنیم هر چندوقت یک‌بار، حتی در صورت تمیزی موها، آن را روی ساقه‌ها اعمال کنید تا موها پرتر به نظر برسند.

اشتباه رایج در شست و شوی موها

3. استفاده از نرم‌کننده به مدت طولانی

استعمال نرم‌کننده یکی از نکات مهم هنگام نگهداری از مو است. با این حال ماندن نرم‌کننده روی مو، آن هم به مدت طولانی، باعث می‌شود موها چرب به نظر برسند و سر احساس سنگینی کند. بنابراین بهتر است پس از 2 الی 3 دقیقه، نرم‌کننده را کاملا از روی موها بشویید.

همچنین بخوانید: تاثیر آلودگی هوا بر پوست و مو را جدی بگیرید

4. استفاده از شامپوی مشابه در فصول مختلف

پیدا کردن شامپوی مناسب و سازگار با موها کار دشواری است. اما شاید جالب باشد بدانید که استفاده طولانی‌مدت از یک نوع شامپو و نرم‌کننده، در نهایت نفع چندانی برای مو ندارد، چراکه مو به فرمول شوینده عادت می‌کند. بنابراین هر چندوقت یک‌بار، شامپوی خود را عوض کنید.

اشتباه رایج در شست و شوی موها

5. بستن موها بلافاصله پس از شست‌وشو

بستن موی خیس و مرطوب یک اشتباه رایج در شست و شوی موها است که باعث شکنندگی و آسیب رسیدن به ساقه و ریشه می‌شود. مدتی صبر کنید تا موها کاملا خشک شوند و بعد آن‌ها را ببندید.

6. شانه نکردن موها قبل از استحمام

بسیاری افراد از گره خوردن موها هنگام شست‌وشو کلافه می‌شوند. شانه کردن مو قبل از استحمام می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.

تکرار این چند اشتباه رایج در شست و شوی موها، در طولانی‌مدت مشکلات جدی به وجود می‌آورد و سرعت ریزش موها را بیشتر می‌کند. بنابراین تا حد ممکن از انجام این اشتباهات پرهیز کنید.

ارسال نظر