بیماری ماربورگ چیست و چه علائمی دارد؟

سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری خطرناک ماربورگ را تایید کرد.در ادامه به نحوه انتقال ویروس ماربورگ و علائم بیماری ماربورگ می پردازیم.

بیماری ماربورگ چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری ماربورگ چیست؟

کشور آفریقایی «غنا» اولین موارد ابتلا به ویروس خطرناک «ماربورگ» را گزارش کرده بود و حالا سازمان بهداشت جهانی با بررسی‌های انجام شده تایید کرده که دو نفری که اخیرا در منظقه آشانتی در جنوب این کشور فوت کرده‌اند در اثر ابتلا به ماربورگ جان خود را دست داده‌اند. گفتنی است این دو نفر هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند.
این بیماری به شدت مسری است و در حال حاضر درمانی برای آن وجود ندارد. مقام‌های بهداشتی غنا تاکنون 98 نفر را که با این دو بیمار در ارتباط بوده‌اند قرنطینه کرده‌‌اند.

علائم بیماری ماربورگ

حالت تهوع، استفراغ، درد قفسه سینه، گلودرد، درد شکم و اسهال ممکن است ظاهر شود. علائم به طور فزاینده شدید می شود و می تواند شامل زردی، التهاب لوزالمعده، کاهش وزن شدید، هذیان، شوک، نارسایی کبد، خونریزی شدید و اختلال عملکرد چند اندام باشد.

ویروس ماربورگ چطور منتقل می شود؟

بیماری ماربورگ، توسط خفاش میوه‌خوار و از طریق تماس مستقیم با مایعات بدن افراد و سطوح آلوده به انسان‌ها منتقل می‌شود. از این بیماری کشنده، به عنوان یک بیماری تب خونریزی‌دهنده در خانواده ابولا یاد شده است.

ویروس ماربورگ به کدام اعضای بدن حمله می کند؟

ویروس ماربورگ در ایران؟

گفتنیست هنوز هیچ نمونه مثبتی از بیماری ماربورگ در ایران گزارش نشده است.

ارسال نظر