با هدفون های جدید صداهای مزاحم اطراف را تغییر دهید

هیچ چیزی مانند گریه های یک بچه در میز کناری نمی تواند تجربه یک شام عالی را نابود کند. اما تصور کنید اگر به جای اینکه چهره خود را در هم بکشید، می توانستید به سادگی صدای کودک را کم کنید؟

با هدفون های جدید صداهای مزاحم اطراف را تغییر دهید

به گزارش کلیک، این وعده ای است که شرکت Doppler Labs در جدیدترین اختراع خود داده است: هدفون هایی که به عنوان تنظیم کننده صوتی شخصی شما عمل می کنند تا صداهای موجود در محیط شما را کنترل کنند. با این هدفون می توانید میزان صدای بم در یک کنسرت زنده را تنظیم کنید. می توانید صدای همکار خود را بیشتر یا کمتر کنید. همچنین می توانید در یک اتاق کوچک انعکاس صدا را افزایش دهید تا همانند یک سالن کنسرت به نظر بیاید. هدفون های Doppler's Here buds که این هفته در سایتKickstarter رونمایی شد، این قول را به شما می دهد که شما بتوانید انتخاب کنید چه چیز را بشنوید و چگونه بشنوید.

فیلتر کردن صداها
دستگاه Here buds بر الگوریتم های پردازش سیگنال متکی است، که فرکانس های خاص صوتی را هم زمان با ورود آن ها به هدفون هدف قرار می دهد. یک میکروفون داخلی امواج صوتی را پردازش می کند، سپس یک بلندگوی کوچک امواج اضافی را به کار می گیرد تا صدا را بر اساس الگوریتم انتخابی اضافه، حذف یا تغییر دهد. در آخر یک میکروفون ثانویه صدای بازتولید شده را دریافت و به گوش های شما ارسال می کند.

doppler-labs-here-plus-me-earbuds-active-listening-4-970x647-c

کل این فرآیند در کمتر از 30 میکروثانیه اتفاق می افتد.
همراه این وسیله یک نرم افزار برای گوشی های هوشمند است که دارای فیلترها و افکت های از پیش تنظیم شده است که Here buds را، به گفته داپل به " آلبوم شنیدنی ها " تبدیل می کند. شما می توانید از بین حالت های از پیش تنظیم شده گوناگون گزینه ای را انتخاب کنید که صدای موتور یک هواپیمای جت را حذف کند و یا یک فیلتر " Hendrix" به صداهای روزانه شما اضافه کند. همچنین می توانید از طریق هماهنگ کننده موسیقی زنده کیفیت صدا را در یک کنسرت Phish به دلخواه خود تنظیم کنید. اخیراً دیوید پیرس، از مجله Wired، این هدفون ها را به همراه فریتز لامن، مدیر اجراییDoppler آزمایش کرده است و به مشاهدات زیر رسیده اند:

" وقتی او صحبت می کرد، من دکمه ای را بر روی صفحه گوشی چرخاندم و ناگهان صدای لامن سه دسی بل بلندتر شد. بعد آن را به 12- دسی بل تغییر دادم و صدای او به یک زمزمه تبدیل شد. سپس، در بخش "افکت ها" در نرم افزار همراه Doppler به دکمه ای ضربه زدم و جملات او صدها بار تکرار می شد. افکت دیگری را امتحان کردم که صدای او را انعکاس می داد به طوری که انگار ما در روی صحنه سالن Carnegie بودیم."

آینده تکمیل شنوایی
هنوز هدفون های Here buds نمونه های اولیه هستند؛ اما با این حال Doppler اخیراً در سایت Kickstarter پیش فروش انجام می دهد و امیدوار است بتواند تا ماه دسامبر 1000 عدد از این هدفون ها را برای حامیان اولیه ارسال کند. قیمت این هدفون اکنون 179 دلار است اما بعد از عرضه کامل قیمت آن 249 دلار خواهد بود.
این تکنولوژی اولین قدم در تغییر چگونگی شنیدن دنیای اطراف ما است. به گفته Doppler، در طی زمان آنها قصد دارند اعضای مصنوعی شنوایی را در فرآیند تولید قرار دهند و آنها از سایت Kickstarter استفاده می کنند تا به ویژگی های جمعیتی طرفداران کنسرت، برنامه نویسان و طرفداران تکنولوژی های پوشیدنی که مطابق با علم روز هستند دست پیدا کنند. در آن مرحله امکان پذیری بیشتری وجود خواهد داشت. .

در صفحه Doppler در سایت Kickstarter اشاره شده، همان طور که تکنولوژی ما با هر تکرار (و هر کاربر اضافی) قدرتمندتر می شود، امکان نوآوری های دیگر در آینده برای ما بیشتر می شود. امکان پذیری کاری که ما می توانیم با یک اسپیکر، میکروفون و کامپیوتر در گوش های شما انجام دهیم نامحدود است.

شاید در آینده ای نه چندان دور از هدفون های Here buds حتی به عنوان مترجم استفاده شود، که باعث شود ما زبان های دیگر را بدون موانع زبانی درک کنیم. این برای ما بسیار عالی به نظر می رسد.

منبع: dailytelegraph

ارسال نظر