پنهان کردن کره زمین با لیزر

در طول این چند سال گذشته میل شدید انسان به یافتن زندگی فرازمینی بدون شک به نقطه اوج خود رسیده است. از رادیو تلسکوپ عظیم حامل انسان چین گرفته تا برنامه طرح های دستیابی به موفقیت ۱۰۰ میلیون دلاری یوری میلنر و استیفن هاوکینگ، همگی اقدامات پرشتاب همه جانبه ای بوده اند برای یافتن شواهدی هر چند کوچک در زمینه وجود بیگانگان فضایی.

پنهان کردن کره زمین با لیزر

به گزارش کلیک، اگرچه اقداماتی مانند این نشان دهنده علاقه کلی به یافتن موجودات غیر زمینی است، اما دو دانشمند از آزمایشگاهCool Worlds دانشگاه کلمبیا ایده ای را پیشنهاد کرده اند تا از طریق تولید یک پوشش لیزری، کره زمین را از دید رصد کنندگان احتمالی خارجی مخفی کنند. این همانند این است که کسی تصور کند اتفاقات فیلم روز استقلال بتواند به واقعیت تبدیل شود.

خارج از شوخی، طرح پوشش الکس تیچی و دیوید کیپینگ نه فقط یکی از اندک اخبار واقعی منتشر شده در روز احمق های آوریل است، بلکه دارای موارد قابل دفاع علمی است که از این فرضیه حمایت می کنند. در ویدئوی تقریباً شش دقیقه ای ارسال شده در کانال یوتیوب آزمایشگاه Cool، الکس تیچی چگونگی کار یک دستگاه مخفی کننده سیاره ای را دقیقاً شرح می دهد و توضیح می دهد که " ما انسان ها هم اکنون می توانیم یک دستگاه مخفی کننده برای کره زمین بسازیم."

۱۶۰۴۰۱-vlt-laser-guide-start-mdl_b235162910f50b8d709105299cff7426.nbcnews-fp-1240-520

تیچی موفقیت تلسکوپ فضایی کپلر در یافتن سیارات با روش عبور (از جلوی ستاره یا تلسکوپ) را تحسین می کند، روشی که از طریق مشاهده اختلالات کوچک (یا انحرافات) در نور ساطع شده از یک ستاره انجام می شود. این روش به ستاره شناسان اجازه می دهد تا نتیجه گیری کنند که هر وقت روشنایی ستاره منحرف می شود، احتمالاً در نتیجه این است که یک سیاره گردان در مدار خود از جلوی آن ستاره در حال عبور کردن است. بالعکس، اگر روشنایی بدون تغییر باقی بماند یا دچار انحراف نشود، می تواند نتیجه گیری کرد که هیچ سیاره ای در جلوی آن ستاره قرار ندارد. طرح تیچی و کیپینگ در اصل طوری عمل می کند که کره زمین هیچ انحرافی در روشنایی ستاره ایجاد نمی کند، حتی اگر مستقیماً در جلوی آن ستاره قرار داشته باشد.
تیچی در این ویدئو توضیح می دهد: " خوب، اگر بخواهیم سیاره را مخفی کنیم، و اگر بخواهیم تا آن را طوری جلوه دهیم که انگار اصلاً وجود ندارد، باید از شر آن انحراف خلاص شویم یا این که باید آن نور ستاره ای گم شده را جایگزین کنیم. ما محاسبه کرده ایم که می توانیم کاملاً این کار را انجام دهیم، و کاملاً امکان پذیر است که این نور ستاره ای گم شده را با لیزرها جایگزین کنیم."

تیچی به ساطع کردن یک پرتو لیزری اساساً باریک تاکید می کند، اما اشاره می کند که اگر یک پرتو لیزر مجبور باشد تا چندین سال نوری سفر کند، به طور گسترده ای عریض می شود. در واقع، این پرتو در طول یک مسافت طولانی آن قدر عریض می شود که اگر از یک منظومه ستاره ای دیگر به آن نگریسته شود به نظر می رسد میلیون ها کیلومتر عرض دارد. این بدین معناست که هر سیاره ای در مسیر این پرتو قرار بگیرد این توانایی را (احتمالاً) نخواهد داشت که انحراف ایجاد شده در روشنایی ستاره توسط زمین را متوجه شود، در نتیجه به طور موثر می توان سیاره زمین را مخفی کرد.

تیچی ادامه می دهد، " هر سیاره ای که در مسیر این پرتو قرار بگیرد انحراف در نور ستاره ای را مشاهده نخواهد کرد، آنها اصلاً این تغییر را نخواهند دید. آنها نتیجه گیری خواهند کرد که اصلاً سیاره ای وجود ندارد. و ما می توانیم این کار را به طور کاملاً عملی با انرژی لازم نسبتاً کمی انجام دهیم."
به طور مشخص، محاسبات تیچی نشان می دهد که لیزر برای رسیدن به اوج شدت خود نیازمند۳۰ الی ۲۳۰ مگاوات انرژی است. او برای قانع کردن مردم کره زمین به میزان منطقی بودن این طرح، اشاره می کند که صفحات خورشیدی پایگاه فضایی بین المللی فقط در یک سال می توانند انرژی لازم برای تولید این مقدار نیرو را جذب کنند. علاوه بر این، تیچی می گوید، این روش لیزری همچنین می تواند برای پوشاندن کامل ظاهر اتمسفر کره زمین استفاده شود، که در تئوری، برای کسانی که به آن نظاره می کنند طوری به نظر برسد که انگار زمین وجود ندارد یا خالی از سکنه است.

تیچی در آخر دلایلی ارائه می کند که چرا انسان ممکن است بخواهد زمین را مخفی کند، با اشاره به این حقیقت که تعدادی از دانشمندان (مانند استیفن هاوکینگ) میزان خطرناک بودن تماس با یک نژاد بیگانه را مورد توجه قرار داده اند. آنها به مواردی در تاریخ کره زمین استناد می کنند که یک تمدن پیشرفته تر از نظر تکنولوژی موفق شده تا بر یک گروه کمتر پیشرفته غلبه کند. تیچی عقیده دارد، مخفی شدن عاقلانه تر است از این که " یک لحظه وحشتناک دیگر را در تاریخ بشریت" تجربه کرد.

منبع : phys

ارسال نظر