نگهداری اجسام سنگین با ابزار جدید لاکهید مارتین موسوم به فورتیس

لاکهید مارتین یک نسخه ساده شده از اسکلت خارجی صنعتی مدل Fortis خود را ساخته که در آن، عنصر کلیدی حامل وزن را به یک محصول مستقل و جدگانه تبدیل کرده است.

نگهداری اجسام سنگین با ابزار جدید لاکهید مارتین موسوم به فورتیس

به گزارش کلیک، این چهارچوب بدون حرکت که ابزار بازوی Fortis نامیده می شود به کارگران امکان می دهد از ابزارهای سنگین تا وزن ۵۰ پوند (۲۳ کیلوگرم) بدون خستگی و برای مدت زمان طولانی، در زوایای دشوار استفاده کنند.
یکی از تصورات غلط قرن بیست و یکم، آن است که کار دستی متعلق به گذشته بوده و دیگر وجود ندارد؛ اما در بسیاری از مشاغل هنوز هم لازم است کارگران در سراسر روز و برای مدت زمان طولانی تجهیزات سنگینی را حمل کنند. استفاده از این تجهیزات سنگین، اغلب در ارتفاعات و زوایایی لازم می شود که حتی اگر این ابزارها از moonbeam ها و تنزیب ها (gossamer) تشکیل شده باشند، باز هم کار با آنها سخت است. برای کمک به کاهش نیروی وزنی که این تجهیزات بر کارگران وارد می کنند، لاکهید سیستم Fortis خود را به بازار عرضه کرده است. Fortis، یک اسکلت خارجی متحرک، بدون باتری و کاربردی است و برای کم کردن وزن ابزارهای سنگین و انحراف مسیر نیروی وزن آنها به سمت زمین، به جای بدن کارگر، طراحی شده است.

در ابتدا ایده ساخت این ابزار، به سفارش نیروهای مسلح ایالات متحده مطرح شد، تا به سربازان نیروی زمینی کمک کند بارهای سنگین را تا مسافت های طولانی حمل کنند. بعدها، در کارخانه ها و روی عرشه کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده نیز مورد استفاده قرار گرفت. اکنون، ابزار بازوی Fortis شرکت لاکهید نیز همان فناوری را به کار گرفته و فقط آن را به یک نسخه ایستا تبدیل کرده تا به عنوان یک ابزار کمکی ساده و ارزان در ایستگاه های کاری مورد استفاده قرار گیرد.
ابزار بازوی Fortis، مانند نمونه اولیه اش که یک اسکلت خارجی بود، متحرک نیست، اما باز هم به دور کمر بسته می شود و باعث می گردد ابزارهای برقی، بی وزن به نظر برسند. در عین حال، ارتعاشات و ضربه گشتاورها را نیز کاهش می دهد. لاکهید اعلام کرده کاربران این ابزار، می گویند دو سوم کمتر از گذشته احساس خستگی می کنند، بازدهی کار آنها بالاتر رفته، کیفیت کار آنها بهبود یافته و در نتیجه آسیب های اسکلتی - عضلانی کمتری می بینند.
به گفته گلن کولر، معاونت برنامه های ویژه در شرکت موشک ها و سیستم های کنترل آتش لاکهید مارتین: "در برخی موارد، می خواهید بار ابزارهای سنگین را کاهش دهید (درست همان کاری که اسکلت خارجی Fortis انجام می دهد)، اما نیازی به تحرک زیاد ندارید. یکی از مثالهای آن مواقعی است که باید از ابزارها روی پلت فرم های بالا رونده یا در وسایل حمل و نقل خدماتی استفاده کنیم. این بازو، وزن را از طریق ساختارهایش منتقل کرده و ایمنی خوب و بهره وری بالایی را به ارمغان می آورد".

ارسال نظر