بررسی کامل و تخصصی هوندا CR-V ۲۰۱۶
<p>اگر قصد خرید یک خودرو SUV کوچک را دارید، خودروی هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ میتواند یکی از بهترین انتخابهای شما باشد. تأثیر جنبههای مثبت آن مثل جاداری و فضای زیاد صندوق عقب در مقابل نداشتن یک موتور قوی بیشتر است. کلیک- در طراحی بهروز شده و اختصاصی سال ۲۰۱۶، چرخهای ۱۷ اینچی آلیاژی، شیشههای عقب با قابلیت دیده نشدن فضای داخلی و همچنین یک سیستم ایمنی به مدل LX اضافه شده اما مدلهای مجموعهٔ CR-V امسال، تغییری نکرده است. معرفی درحالیکه بیشتر خودروهای درحال حرکت روی این کرهٔ خاکی، قابلیتهای زیادی را به همراه یک قیمت مناسب ارائه نمیدهند، این شرکت، تصویری از یک اتومبیل جادار به همراه چهار سرنشین و وسایل سفرشان را نشان میدهد که در یک جادهٔ پر فراز و نشیب در حال عبورند. این مدلها دارای موتوری کوچک ولی در عین حال قدرتمند هستند که مصرف سوخت پایینی هم دارند. تا زمانیکه شما در رانندگی به دنبال هیجان نباشید، این اتومبیلها میتوانند نظر شما را به خود جلب کنند. در میان این گروه از اتومبیلها، سری هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ یکی از بهترینهاست. هدف از طراحی داخلی CR-V استفادهٔ روزمره بوده است. وجود درهای پهن، قابلیت ورود و خروج آسان را فراهم میآورد و فاصلهٔ میان سقف تا کف خودرو به اندازهای است که برای سرنشینان جلو و عقب کاملاً مناسب است. قسمت میانی صندلی پشت، کاملاً احساس راحتی را به فرد میدهد چراکه از برجستگی گیربکس خبری نیست. صندوق عقب ماشین فضای ۳۷٫۲ فوت مکعبی دارد و شما میتوانید هر آن چه را که میخواهید در داخل آن جای دهید. با خم کردن صندلیهای عقب و پایین آوردن اهرم قسمت عقب اتومبیل نیز میتوانید دو برابر فضای صندوق را در پشت ماشین ایجاد کنید. همچنین هوندا یک لیست طولانی از ویژگیهای ساده و ایمن را به خریدارانی که چیزهای بیشتری میخواهند، ارائه میدهد. سانروف، ورود و روشن کردن اتومبیل بدون نیاز به کلید و همچنین گرمکنندههای صندلی جلو، استانداردهایی هستند که در نیمی از مدلهای CR-V قرار داده شده است. همچنین در مدل EX دوربینهایی در طرفین اتومبیل قرار داده شده که تصویر نقطهٔ کور را هنگام رانندگی بر صفحهٔ نمایشگر نشان میدهد. برای کسانیکه به دنبال ایمنی بیشتر هستند شاید جالب باشد که بدانند در مدل Touring قابلیت ایستادن خودکار ماشین در پشت خطوط مرزی و همچنین ترمز خودکار هنگامیکه احتمال تصادف وجود دارد، اضافه شده است. با این که هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ راضیکننده به نظر میرسد اما میخواهیم چندین مدل که در همین سری از اتومبیلها قرار میگیرند را نیز بررسی کنیم. خودروی محبوب تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۶ در مقابل طراحی جدید CR-V در سال ۲۰۱۵ قدعلم کرد. هر دو کاملاً راضیکننده بودند اما اگر به دنبال خودرویی متفاوتتر باشید دو مدل فورد اسکیپ ۲۰۱۶ و مزدا CX-5۲۰۱۶، یک رانندگی سرگرمکنندهتر و اسپورت تری را به شما ارائه میدهند.علاوه بر فورد اسکیپ، خودروهایی مثل هیوندای سانتافه اسپورت ۲۰۱۶، جیپ کروکی ۲۰۱۶ و سوبارو فارستر ۲۰۱۶ موتورهای قدرتمند و ویژگیهای فراوانی را در اختیار شما قرار میدهند.اما اگر معیارهای شما برای انتخاب یک اتومبیل خوب مثل بیشتر مردم شامل مصرف بهینهٔ سوخت، کاربردی بودن آن،فضای داخلی و ایمنی خودرو باشد، CR-V مدل ۲۰۱۶ را نمیتوان به سادگی کنار گذاشت. فرم بدنه، مدلهای دیگر و آپشنهای مختلف هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ یک اتومبیل SUV است که پنج سرنشین دارد و پنج مدل را شامل میشود: LX، SE، EX، EX-L و Touring. مدل LX ویژگیهایی مثل چرخهای ۱۶ اینچی استیل، لوازم یدکی قدرتمند، دوربین نمایشدهندهٔ پشت، کنترل مصرف سوخت، تهویهٔ هوا، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده، فرمان تلسکوپی و شیبدار، خم شدن صندلیهای عقب هم به جلو و هم به عقب به نسبت ۶۰ به ۴۰، تماس و ارتباط صوتی به وسیلهٔ بلوتوث، سیستم صوتی با داشتن چهار بلندگو به همراه یک پخش کنندهٔ CD، یک ورودی USB، پایهٔ صوتی یدکی و رادیوی اینترنتی را دارد. مدل SE شامل تمام ویژگیهای LX میشود با این تفاوت که چرخهای ۱۷ اینچی آلیاژی، سیستم ایمنی و شیشه عقب با قابلیت حفظ حریم داخلی را دارد. چراغهای جلوی مدل EX، LED هستند و زمانیکه هوا تاریک میشود به صورت خودکار روشن میشوند. همچنین این خودرو ویژگیهایی مثل سانروف، چراغهای مهشکن، پوشش قابل جمع کردن بار، ورود و روشن کردن ماشین بدون نیاز به کلید، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم هشت حالته و همچنین دو حالت برای قسمت قرارگیری کمر، گرم کنندههای صندلی جلو، نشان دادن نقطهٔ کور به وسیلهٔ دوربینهای قرار داده شده در طرفین اتومبیل، صفحهٔ لمسی ۷ اینچی و برنامهای برای گوشیهای هوشمند که با اتومبیل همگامسازی شده است، تنظیم دینامیکی دوربین عقب و همینطور یک سیستم صوتی با شش بلندگو به همراه یک ورودی USB را دارد. مدل EX-L سقف ریلی، شیشههای گرمکننده در طرفین، تنظیم نور آینهٔ نشاندهندهٔ عقب خودرو، فرمان چرمی، تنظیم دوگانه و خودکار کولر، پوشش داخلی چرمی، رادیوی ماهوارهای و سیستم صوتی با هفت بلندگو را شامل میشود. مدل Touring ویژگیهایی مثل چرخهای ۱۸ اینچی، چراغهای جلوی پرتوافکن، بالابرندهٔ قدرتمند، کنترلکنندهٔ مصرف سوخت مطابق با شرایط، قابلیت قرارگیری در پشت خطوط، ترمز خودکار در هنگام برخورد با مانعی از روبهرو، سیستم هشداردهنده هنگام نزدیک شدن به خط سقوط، تنظیم حافظهصندلی راننده، سیستم موقعیتیاب و رادیوی HD را دربرمی گیرد. در مدل EX-L سیستم موقعیتیاب و رادیوی HD جزو آپشنهای آن محسوب میشوند اما در مدلهای CR-V این حق انتخاب وجود ندارد. قدرت و عملکرد پیشرانه همهٔ مدلهای سری CR-V ۲۰۱۶ دارای موتورهای۲٫۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۱ پوند بر فوت هستند. تنها روش قابل استفاده، سیستم انتقال قدرت پیوسته یا همان CVT است. مصرفکنندگان در همهٔ مدلها میتوانند بین رانندگی با دو چرخ جلو و رانندگی با هر چهار چرخ یکی را انتخاب کنند. برآورد EPA (سازمان حمایت از محیط زیست) از میزان مصرف سوخت مدلهای CR-V ۲۰۱۶ در رانندگی با چرخهای جلو ۲۹ مایل بر گالون است. (۲۶ شهر/۳۳ بزرگراه) که یک عملکرد خوب محسوب میشود. در رانندگی با هر چهار چرخ، میزان مصرف ۲۷ مایل بر گالون است. (۲۵ شهر/۳۱ بزرگراه) در آزمون ادموند، هنگام رانندگی با همهٔ چرخها زمان رسیدن از صفر تا ۶۰ مایل بر گالون، ۸٫۸ ثانیه بود که کمی از مقدار میانگین سریعتر محسوب میشد. تست ایمنی هوندا CR-V هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ شامل یک ترمز ضد قفل، پایداری و کشش قدرتمند، ایربگهای جلو، ایربگهای موجود در دیوارهای طرفین خودرو، دوربین نمایشدهندهپشت، سیستم نشاندهنده نقطه کور (که شامل یک دوربین در طرفین مسافران است که نقطه کور را در یک صفحه لمسی ۷ اینچی نمایش میدهد.) است و این خصوصیات در همهٔ مدلها به جز LX و SE دیده میشوند. مدل Touring سیستم هشداردهندهٔ گذر از خط، سیستم هشداردهندهٔ تصادف و سیستم کاهشی که میتواند افراد پیاده را از وسایل نقلیه تشخیص دهد (بنابراین هشدار لازم را به راننده میدهد) و همچنین سیستم ترمز خودکار که کاربردش در همین جا مشخص میشود را نیز دارد. آزمون تصادف توسط سازمانهای دولتی روی مدلهای ۲۰۱۶ از این سری تا امروز که در حال نوشتن این مقاله هستیم صورت نگرفته اما مدلهای مربوط به سال ۲۰۱۵ از پنج ستارهٔ کلی در حوزهٔ ایمنی چهار ستاره را از آن خود کرده است. در بخش تصادف از عقب، چهار ستاره و در بخش تصادف از طرفین، پنج ستاره را کسب کرده است. در آزمون امنیتی بزرگراهها که توسط سازمان بیمه صورت میگیرد، هوندا CR-V بیشترین میزان امتیاز را که با واژهٔ «خوب» شناخته میشود، در طول تستهای اصطکاک ضعیف و متوسط و همچنین در تست مربوط به تصادف از جلو کسب کرد. همچنین در تستهای ضربه از بغل، مقاومت سقف و میزان جلوگیری از شکستگی اعضای بدن سرنشینان رتبهٔ «خوب» را کسب کرده است. در تست IIHS نیز سیستم هشداردهندهٔ تصادف و سیستم کاهشی خودرو تست شد که در آن هم بالاترین درجه یعنی «عالی» را به دست آورد. آزمون ترمز ادموند، مدل Touring را هنگام رانندگی با هر چهار چرخ تست کرد که در آن خودرو برای رسیدن از ۶۰ مایل بر گالون تا لحظهٔ ایستادن تنها ۱۱۹ فوت را طی کرد که حتی چندین فوت از میزان میانگین در این رده از اتومبیلها کمتر بود. طراحی داخلی CR-V ۲۰۱۶ و ویژگیهای مخصوص آن CR-V۲۰۱۶ یکی از کاربردیترین کابینها را در خودروهایی از نوع خود فراهم آورده است. صندلیهای عقب خودرو قابلیت تا شدن و باز شدن دارند و به وسیلهٔ یک اهرم تنظیم میشوند و همچنین قابلیت حفاظت از کودک را دارند. سرنشینان جلو هم مثل سرنشینان عقب فضای زیادی دارند همچنین با تنظیم صندلی برقی راننده میتوان به یک دید خوب و فضای آزادتری دست یافت. تنها چیزی که باعث جلب نظر مصرفکنندگان نمیشود، مواد مصرفی به کار رفته در ساخت فضای داخلی خودرو است. محیط داخلی خودرو از پلاستیک سخت ساخته شده است. شاید اگر رقبای این مدل از مواد بی نقصی برای ساختمان داخلیشان استفاده نکرده بودند، فضای داخلی اینقدرها هم بد به نظر نمیرسید. همچنین یادگیری و استفاده از کنترلهای داخلی نیز خیلی ساده نیست. کشف گزینهها در صفحهٔ لمسی هفت اینچی و دستورالعملهای پیچیده برای کار با آن بسیار آزاردهنده است. همچنین نبودن دکمه یا پیچی برای کاهش یا افزایش صدا اصلاً خوشایند نبود. در کنار صفحهٔ لمسی، تکنولوژیهای قابل توجهی مثل دوربین نمایشدهندهٔ پشت، بلوتوث (تماسهای صوتی)، خواندن از روی پیامهای متنی به همراه یک گویندهٔ دیجیتالی و سازگاری پاندورا وجود دارد. همهٔ این موارد گفته شده در مدل LX قرار داده شده و به طور کلی میتوان گفت که این مدلها چیزی بیشتر از آن چه که انتظارش میرود به ما میدهند؛ اما از سویی دیگر قابلیتهایی نیز هستند که تنها به مدلهای بالاتر محدود میشوند مثل برقی بودن در صندوق عقب؛ اما به طور کلی میتوان گفت که صندوق عقبهای ارائه شده در این مدلها حال چه برقی و چه غیر برقی درمقایسه با خودروهای SUV کوچک، یکی از بهترینها هستند. CR-V میتواند ۳۷٫۲ فوت مکعب را در فضای صندلیهای عقب جای دهد. در این جا میتوان اجسام بزرگتر و سگها را که به دلیل فضای مکعبی و سقف کوتاه صندوق نمیتوان در آنجا گذاشت را قرار داد. پایین آوردن سطح فنرها تا شدن خودکار صندلیهای عقب و پایین آوردن سطح صندوق ۷۰٫۹ فوت مکعب یعنی بیشترین میزان فضا را ایجاد میکند که یکی از ویژگیهای برجسته در این مدلها محسوب میشود. تجربه رانندگی با هوندا CR-V ۲۰۱۶ درحالیکه قدرت ۱۸۵ اسب بخار برای یک موتور چهارسیلندر کاملاً کافی به نظر میرسد اما تمام قدرت به دور موتور نمیرسد و هنگام عبور از جادهها باید کمی به آن فشار بیاورید؛ اما به طور کلی قدرت موتور هوندا CR-V کاملاً مناسب است؛ اما رقیبان آن، موتورهای قدرتمندتر که به شتاب کمتری برای رسیدن به یک سرعت واحد نیاز دارند را ارائه میدهند که علاوه بر این دارای بعضی ویژگیها نیز هستند. اما از جهت دیگر CR-V به مصرف بهینهٔ سوخت خود که یک خصوصیت در تمامی خودروهای CVT است میبالد. CVT ها میتوانند در مقایسه با خودرهای اتوماتیک معمولی، دور موتور خود را تغییر دهند و شاید از همین جهت است که کمی متفاوت به نظر میرسند اما در تولیدات هوندا، CVT روی رانندگی معمولی تاثیری نمیگذارد. در واقع این خودرو آنقدر سربهزیر است که شما اصلاً متوجه این خصوصیت در آن نمیشوید و به همین دلیل است که معتقدم این بهترین CVT در مقایسه با هر وسیلهٔ نقلیهٔ دیگر است. در این جا باید یادآور شویم که به نظر مصرفکنندگان در سایت ادموندز، لرزشهای مدل ۲۰۱۵ که در واقع اولین CVT ها بودند بسیار آزاردهنده بوده است؛ و این مورد از آن چیزهایی است که تفاوتش را در مدل CR-V به وضوح مشاهده میکنید. به طور کلی هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ در هنگام رانندگی حس امنیت را به راننده القا میکند اما حساسیت کم فرمان و این که هنگام چرخاندن آن باید بخش زیادی از بدن حرکت کند، از هیجان رانندگی میکاهد. CR-V یک رانندگی بسیار نرم و آرام را به ما میدهد و سیستم تعلیق آن بسیاری از دستاندازها را متعادل میکند. همچنین این اتومبیل یکی از کم سرو صداترین اتومبیلهاست و در مقابل سرو صدای راه و باد همچنان آرام باقی میماند.</p>
کلیک- در طراحی بهروز شده و اختصاصی سال ۲۰۱۶، چرخهای ۱۷ اینچی آلیاژی، شیشههای عقب با قابلیت دیده نشدن فضای داخلی و همچنین یک سیستم ایمنی به مدل LX اضافه شده اما مدلهای مجموعهٔ CR-V امسال، تغییری نکرده است.
معرفی
درحالیکه بیشتر خودروهای درحال حرکت روی این کرهٔ خاکی، قابلیتهای زیادی را به همراه یک قیمت مناسب ارائه نمیدهند، این شرکت، تصویری از یک اتومبیل جادار به همراه چهار سرنشین و وسایل سفرشان را نشان میدهد که در یک جادهٔ پر فراز و نشیب در حال عبورند. این مدلها دارای موتوری کوچک ولی در عین حال قدرتمند هستند که مصرف سوخت پایینی هم دارند. تا زمانیکه شما در رانندگی به دنبال هیجان نباشید، این اتومبیلها میتوانند نظر شما را به خود جلب کنند. در میان این گروه از اتومبیلها، سری هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ یکی از بهترینهاست.
هدف از طراحی داخلی CR-V استفادهٔ روزمره بوده است. وجود درهای پهن، قابلیت ورود و خروج آسان را فراهم میآورد و فاصلهٔ میان سقف تا کف خودرو به اندازهای است که برای سرنشینان جلو و عقب کاملاً مناسب است. قسمت میانی صندلی پشت، کاملاً احساس راحتی را به فرد میدهد چراکه از برجستگی گیربکس خبری نیست. صندوق عقب ماشین فضای ۳۷٫۲ فوت مکعبی دارد و شما میتوانید هر آن چه را که میخواهید در داخل آن جای دهید. با خم کردن صندلیهای عقب و پایین آوردن اهرم قسمت عقب اتومبیل نیز میتوانید دو برابر فضای صندوق را در پشت ماشین ایجاد کنید.
همچنین هوندا یک لیست طولانی از ویژگیهای ساده و ایمن را به خریدارانی که چیزهای بیشتری میخواهند، ارائه میدهد. سانروف، ورود و روشن کردن اتومبیل بدون نیاز به کلید و همچنین گرمکنندههای صندلی جلو، استانداردهایی هستند که در نیمی از مدلهای CR-V قرار داده شده است. همچنین در مدل EX دوربینهایی در طرفین اتومبیل قرار داده شده که تصویر نقطهٔ کور را هنگام رانندگی بر صفحهٔ نمایشگر نشان میدهد. برای کسانیکه به دنبال ایمنی بیشتر هستند شاید جالب باشد که بدانند در مدل Touring قابلیت ایستادن خودکار ماشین در پشت خطوط مرزی و همچنین ترمز خودکار هنگامیکه احتمال تصادف وجود دارد، اضافه شده است.
با این که هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ راضیکننده به نظر میرسد اما میخواهیم چندین مدل که در همین سری از اتومبیلها قرار میگیرند را نیز بررسی کنیم. خودروی محبوب تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۶ در مقابل طراحی جدید CR-V در سال ۲۰۱۵ قدعلم کرد. هر دو کاملاً راضیکننده بودند اما اگر به دنبال خودرویی متفاوتتر باشید دو مدل فورد اسکیپ ۲۰۱۶ و مزدا CX-5۲۰۱۶، یک رانندگی سرگرمکنندهتر و اسپورت تری را به شما ارائه میدهند.علاوه بر فورد اسکیپ، خودروهایی مثل هیوندای سانتافه اسپورت ۲۰۱۶، جیپ کروکی ۲۰۱۶ و سوبارو فارستر ۲۰۱۶ موتورهای قدرتمند و ویژگیهای فراوانی را در اختیار شما قرار میدهند.اما اگر معیارهای شما برای انتخاب یک اتومبیل خوب مثل بیشتر مردم شامل مصرف بهینهٔ سوخت، کاربردی بودن آن،فضای داخلی و ایمنی خودرو باشد، CR-V مدل ۲۰۱۶ را نمیتوان به سادگی کنار گذاشت.
فرم بدنه، مدلهای دیگر و آپشنهای مختلف
هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ یک اتومبیل SUV است که پنج سرنشین دارد و پنج مدل را شامل میشود: LX، SE، EX، EX-L و Touring.
مدل LX ویژگیهایی مثل چرخهای ۱۶ اینچی استیل، لوازم یدکی قدرتمند، دوربین نمایشدهندهٔ پشت، کنترل مصرف سوخت، تهویهٔ هوا، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده، فرمان تلسکوپی و شیبدار، خم شدن صندلیهای عقب هم به جلو و هم به عقب به نسبت ۶۰ به ۴۰، تماس و ارتباط صوتی به وسیلهٔ بلوتوث، سیستم صوتی با داشتن چهار بلندگو به همراه یک پخش کنندهٔ CD، یک ورودی USB، پایهٔ صوتی یدکی و رادیوی اینترنتی را دارد.
مدل SE شامل تمام ویژگیهای LX میشود با این تفاوت که چرخهای ۱۷ اینچی آلیاژی، سیستم ایمنی و شیشه عقب با قابلیت حفظ حریم داخلی را دارد.
چراغهای جلوی مدل EX، LED هستند و زمانیکه هوا تاریک میشود به صورت خودکار روشن میشوند. همچنین این خودرو ویژگیهایی مثل سانروف، چراغهای مهشکن، پوشش قابل جمع کردن بار، ورود و روشن کردن ماشین بدون نیاز به کلید، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم هشت حالته و همچنین دو حالت برای قسمت قرارگیری کمر، گرم کنندههای صندلی جلو، نشان دادن نقطهٔ کور به وسیلهٔ دوربینهای قرار داده شده در طرفین اتومبیل، صفحهٔ لمسی ۷ اینچی و برنامهای برای گوشیهای هوشمند که با اتومبیل همگامسازی شده است، تنظیم دینامیکی دوربین عقب و همینطور یک سیستم صوتی با شش بلندگو به همراه یک ورودی USB را دارد.
مدل EX-L سقف ریلی، شیشههای گرمکننده در طرفین، تنظیم نور آینهٔ نشاندهندهٔ عقب خودرو، فرمان چرمی، تنظیم دوگانه و خودکار کولر، پوشش داخلی چرمی، رادیوی ماهوارهای و سیستم صوتی با هفت بلندگو را شامل میشود.
مدل Touring ویژگیهایی مثل چرخهای ۱۸ اینچی، چراغهای جلوی پرتوافکن، بالابرندهٔ قدرتمند، کنترلکنندهٔ مصرف سوخت مطابق با شرایط، قابلیت قرارگیری در پشت خطوط، ترمز خودکار در هنگام برخورد با مانعی از روبهرو، سیستم هشداردهنده هنگام نزدیک شدن به خط سقوط، تنظیم حافظهصندلی راننده، سیستم موقعیتیاب و رادیوی HD را دربرمی گیرد.
در مدل EX-L سیستم موقعیتیاب و رادیوی HD جزو آپشنهای آن محسوب میشوند اما در مدلهای CR-V این حق انتخاب وجود ندارد.
قدرت و عملکرد پیشرانه
همهٔ مدلهای سری CR-V ۲۰۱۶ دارای موتورهای۲٫۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۱ پوند بر فوت هستند. تنها روش قابل استفاده، سیستم انتقال قدرت پیوسته یا همان CVT است. مصرفکنندگان در همهٔ مدلها میتوانند بین رانندگی با دو چرخ جلو و رانندگی با هر چهار چرخ یکی را انتخاب کنند.
برآورد EPA (سازمان حمایت از محیط زیست) از میزان مصرف سوخت مدلهای CR-V ۲۰۱۶ در رانندگی با چرخهای جلو ۲۹ مایل بر گالون است. (۲۶ شهر/۳۳ بزرگراه) که یک عملکرد خوب محسوب میشود. در رانندگی با هر چهار چرخ، میزان مصرف ۲۷ مایل بر گالون است. (۲۵ شهر/۳۱ بزرگراه)
در آزمون ادموند، هنگام رانندگی با همهٔ چرخها زمان رسیدن از صفر تا ۶۰ مایل بر گالون، ۸٫۸ ثانیه بود که کمی از مقدار میانگین سریعتر محسوب میشد.
تست ایمنی هوندا CR-V
هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ شامل یک ترمز ضد قفل، پایداری و کشش قدرتمند، ایربگهای جلو، ایربگهای موجود در دیوارهای طرفین خودرو، دوربین نمایشدهندهپشت، سیستم نشاندهنده نقطه کور (که شامل یک دوربین در طرفین مسافران است که نقطه کور را در یک صفحه لمسی ۷ اینچی نمایش میدهد.) است و این خصوصیات در همهٔ مدلها به جز LX و SE دیده میشوند. مدل Touring سیستم هشداردهندهٔ گذر از خط، سیستم هشداردهندهٔ تصادف و سیستم کاهشی که میتواند افراد پیاده را از وسایل نقلیه تشخیص دهد (بنابراین هشدار لازم را به راننده میدهد) و همچنین سیستم ترمز خودکار که کاربردش در همین جا مشخص میشود را نیز دارد.
آزمون تصادف توسط سازمانهای دولتی روی مدلهای ۲۰۱۶ از این سری تا امروز که در حال نوشتن این مقاله هستیم صورت نگرفته اما مدلهای مربوط به سال ۲۰۱۵ از پنج ستارهٔ کلی در حوزهٔ ایمنی چهار ستاره را از آن خود کرده است. در بخش تصادف از عقب، چهار ستاره و در بخش تصادف از طرفین، پنج ستاره را کسب کرده است. در آزمون امنیتی بزرگراهها که توسط سازمان بیمه صورت میگیرد، هوندا CR-V بیشترین میزان امتیاز را که با واژهٔ «خوب» شناخته میشود، در طول تستهای اصطکاک ضعیف و متوسط و همچنین در تست مربوط به تصادف از جلو کسب کرد. همچنین در تستهای ضربه از بغل، مقاومت سقف و میزان جلوگیری از شکستگی اعضای بدن سرنشینان رتبهٔ «خوب» را کسب کرده است. در تست IIHS نیز سیستم هشداردهندهٔ تصادف و سیستم کاهشی خودرو تست شد که در آن هم بالاترین درجه یعنی «عالی» را به دست آورد. آزمون ترمز ادموند، مدل Touring را هنگام رانندگی با هر چهار چرخ تست کرد که در آن خودرو برای رسیدن از ۶۰ مایل بر گالون تا لحظهٔ ایستادن تنها ۱۱۹ فوت را طی کرد که حتی چندین فوت از میزان میانگین در این رده از اتومبیلها کمتر بود.
طراحی داخلی CR-V ۲۰۱۶ و ویژگیهای مخصوص آن
CR-V۲۰۱۶ یکی از کاربردیترین کابینها را در خودروهایی از نوع خود فراهم آورده است. صندلیهای عقب خودرو قابلیت تا شدن و باز شدن دارند و به وسیلهٔ یک اهرم تنظیم میشوند و همچنین قابلیت حفاظت از کودک را دارند. سرنشینان جلو هم مثل سرنشینان عقب فضای زیادی دارند همچنین با تنظیم صندلی برقی راننده میتوان به یک دید خوب و فضای آزادتری دست یافت.
تنها چیزی که باعث جلب نظر مصرفکنندگان نمیشود، مواد مصرفی به کار رفته در ساخت فضای داخلی خودرو است. محیط داخلی خودرو از پلاستیک سخت ساخته شده است. شاید اگر رقبای این مدل از مواد بی نقصی برای ساختمان داخلیشان استفاده نکرده بودند، فضای داخلی اینقدرها هم بد به نظر نمیرسید. همچنین یادگیری و استفاده از کنترلهای داخلی نیز خیلی ساده نیست. کشف گزینهها در صفحهٔ لمسی هفت اینچی و دستورالعملهای پیچیده برای کار با آن بسیار آزاردهنده است. همچنین نبودن دکمه یا پیچی برای کاهش یا افزایش صدا اصلاً خوشایند نبود. در کنار صفحهٔ لمسی، تکنولوژیهای قابل توجهی مثل دوربین نمایشدهندهٔ پشت، بلوتوث (تماسهای صوتی)، خواندن از روی پیامهای متنی به همراه یک گویندهٔ دیجیتالی و سازگاری پاندورا وجود دارد. همهٔ این موارد گفته شده در مدل LX قرار داده شده و به طور کلی میتوان گفت که این مدلها چیزی بیشتر از آن چه که انتظارش میرود به ما میدهند؛ اما از سویی دیگر قابلیتهایی نیز هستند که تنها به مدلهای بالاتر محدود میشوند مثل برقی بودن در صندوق عقب؛ اما به طور کلی میتوان گفت که صندوق عقبهای ارائه شده در این مدلها حال چه برقی و چه
غیر برقی درمقایسه با خودروهای SUV کوچک، یکی از بهترینها هستند.
CR-V میتواند ۳۷٫۲ فوت مکعب را در فضای صندلیهای عقب جای دهد. در این جا میتوان اجسام بزرگتر و سگها را که به دلیل فضای مکعبی و سقف کوتاه صندوق نمیتوان در آنجا گذاشت را قرار داد. پایین آوردن سطح فنرها تا شدن خودکار صندلیهای عقب و پایین آوردن سطح صندوق ۷۰٫۹ فوت مکعب یعنی بیشترین میزان فضا را ایجاد میکند که یکی از ویژگیهای برجسته در این مدلها محسوب میشود.
تجربه رانندگی با هوندا CR-V ۲۰۱۶
درحالیکه قدرت ۱۸۵ اسب بخار برای یک موتور چهارسیلندر کاملاً کافی به نظر میرسد اما تمام قدرت به دور موتور نمیرسد و هنگام عبور از جادهها باید کمی به آن فشار بیاورید؛ اما به طور کلی قدرت موتور هوندا CR-V کاملاً مناسب است؛ اما رقیبان آن، موتورهای قدرتمندتر که به شتاب کمتری برای رسیدن به یک سرعت واحد نیاز دارند را ارائه میدهند که علاوه بر این دارای بعضی ویژگیها نیز هستند.
اما از جهت دیگر CR-V به مصرف بهینهٔ سوخت خود که یک خصوصیت در تمامی خودروهای CVT است میبالد. CVT ها میتوانند در مقایسه با خودرهای اتوماتیک معمولی، دور موتور خود را تغییر دهند و شاید از همین جهت است که کمی متفاوت به نظر میرسند اما در تولیدات هوندا، CVT روی رانندگی معمولی تاثیری نمیگذارد. در واقع این خودرو آنقدر سربهزیر است که شما اصلاً متوجه این خصوصیت در آن نمیشوید و به همین دلیل است که معتقدم این بهترین CVT در مقایسه با هر وسیلهٔ نقلیهٔ دیگر است. در این جا باید یادآور شویم که به نظر مصرفکنندگان در سایت ادموندز، لرزشهای مدل ۲۰۱۵ که در واقع اولین CVT ها بودند بسیار آزاردهنده بوده است؛ و این مورد از آن چیزهایی است که تفاوتش را در مدل CR-V به وضوح مشاهده میکنید.
به طور کلی هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ در هنگام رانندگی حس امنیت را به راننده القا میکند اما حساسیت کم فرمان و این که هنگام چرخاندن آن باید بخش زیادی از بدن حرکت کند، از هیجان رانندگی میکاهد. CR-V یک رانندگی بسیار نرم و آرام را به ما میدهد و سیستم تعلیق آن بسیاری از دستاندازها را متعادل میکند. همچنین این اتومبیل یکی از کم سرو صداترین اتومبیلهاست و در مقابل سرو صدای راه و باد همچنان آرام باقی میماند.