بررسی آنر 7A - مقرون به صرفه‌تر از همیشه!

رسانه کلیک - گوشی آنر 7A اواسط سال 2018 به طور رسمی معرفی شد. این تلفن هوشمند برای افرادی که به دنبال قیمت پایین همراه با قابلیت‌های متنوع هستند، می‌‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در ادامه این مطلب با بررسی آنر 7A همراه ما باشید.

بررسی آنر 7A - مقرون به صرفه‌تر از همیشه!

آنر 7A گوشی اقتصادی دیگری است که به تازگی توسط برند محبوب آنر تولید شده است. این گوشی در واقع نمونه ارزان‌تر آنر 7C محسوب می‌شود ( بررسی تخصصی گوشی آنر 7C؛ اقتصادی اما پربار ) و در برخی بخش‌ها مانند دوربین سلفی، ظرفیت باتری و نرم افزار به آن شبیه است. بررسی آنر 7A را برای آشنایی بیشتر با گوشی و قابلیت‌های آن بخوانید ( گوشی آنر 7A به صورت رسمی معرفی شد؛ دوربین اصلی دوگانه و قیمت استثنایی ).

بررسی آنر 7A - مشخصات

شبکه GSM / HSPA / LTE
ابعاد 152.4 در 73 در 7.8 میلیمتر
وزن 150 گرم
جنس بدنه

پلاستیک

اندازه نمایشگر 5.7 اینج
نسبت تصویری 18:9
نوع پنل IPS LCD
رزولوشن اچ دی پلاس
چگالی پیکسلی 282 پیکسل در هر اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه 75.47 درصد
نوع دوربین تکی
رزولوشن دوربین 13 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربین f/2.2
رزولوشن دوربین سلفی 8 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربین سلفی f/2.2
پردازنده 8 هسته‌ای
چیپست اسنپدراگون 430
حافظه داخلی 16 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
پردازنده گرافیکی Adreno 505
سیستم عامل اندروید 8.0
ظرفیت باتری 3000 میلی آمپر ساعت
ویژگی‌های دیگر حسگر اثر انگشت، قابلیت تشخیص چهره، کارائوکه مود، پارتی مود، بلوتوث دوگانه

طراحی

آنر معمولا برای گوشی‌هایی که در رده اقتصادی قرار می‌گیرند، از بدنه پلاستیکی شبیه به فلز استفاده می‌کند. آنر 7A هم از این قاعده جدا نبوده و به همین بدنه پلاستیکی شبه فلز مجهز شده که از نظر ظاهر و حس القایی در دست، نسبت به سایر بدنه‌های پلاستیکی که در محصولات برندهای دیگر مشاهده می‌کنیم، بهتر است.

بررسی آنر 7A

مانند اغلب تولیدات آنر در این رده، سنسور اثر انگشت به صورت دایره‌ای در قاب پشتی دستگاه یافت می‌شود. در بخش بالایی این سنسور یک محفظه مشکی رنگ با کمی بیرون زدگی از قاب به صورت افقی قرار گرفته که از دوربین و فلاش LED میزبانی می‌کند. دور تا دور این گوشی با فریم فلزی شفاف پوشیده شده که ترکیبش با ساختار مات بدنه، جلوه زیبایی را ایجاد کرده است. روی این فریم فلزی شاهد قرارگیری دکمه‌های پاور و کنترل صدا، محفظه قرارگیری سیمکارت و کارت حافظه، اسپیکر، میکروفون، پورت micro USB و جک صوتی 3.5 میلی متری هستیم.

بررسی آنر 7A

آنر 7A در بخش روبرویی با نمایشگر 5.7 اینچی‌اش خودنمایی می‌کند. طراحی این نمایشگر بدون بریدگی اما با نسبت تصویری 18:9 انجام شده است. بالای صفحه نمایش، اسپیکر مکالمه، سنسور مجاورت، دوربین سلفی و یک فلاش LED برای دوربین سلفی موجود است. حاشیه پایینی کاملا خالی بوده و به جز نام برند آنر، چیز دیگری دیده نمی‌شود.

بررسی آنر 7A

صفحه نمایش

تست صفحه نمایش در بررسی آنر 7A برچسب قیمتی محصول را به ما یادآوری می‌کند. با وجود اینکه اندازه 5.7 اینچی و نسبت تصویری 18:9 برای نمایشگر هیجان انگیز است، اما رزولوشن اچ دی پلاس آن کمی دلسردکننده است؛ چرا که به عقیده ما، رزولوشن 720P به آخر عمرش نزدیک شده و کاربران حتی در اقتصادی‌ترین محصولات علاقه ای به آن نشان نمی دهند. تراکم پیکسلی ایجاد شده در نمایشگر این دستگاه، 282ppi است که عدد بالایی محسوب نمی‌شود و در خوانایی نوشته‌ها و آیکون‌ها تاثیر می‌گذارد. البته از این موارد که بگذریم، باید بدانید روشنایی نمایشگر آنر 7A در حد مناسبی بوده و باعث رضایت شما می‌شود. همچنین عملکرد رنگ و تاچ هم در این صفحه نمایش در حد مناسبی است.

بررسی آنر 7A

در منوی تنظیمات مربوط به نمایشگر این دستگاه صفحه‌ای برای کنترل میزان گرمی و سردی رنگ‌های به نمایش گذاشته شده وجود دارد که توسط آن می‌توان به شخصی سازی دمای رنگ‌ها پرداخت.

طی بررسی آنر 7A از افراد مختلف خواستیم تا رزولوشن این دستگاه را با توجه به کیفیت تصاویر به نمایش گذاشته شده در آن حدس بزنند. در این تست، پاسخ اکثریت رزولوشن فول اچ دی بود و عده کمی متوجه رزولوشن پایین‌تر آن شدند. با وجود اینکه عملکرد نمایشگر این دستگاه خوب تلقی می‌شود، اما وجود برخی گوشی‌های هم قیمت با رزولوشن فول اچ دی باعث دلسردی ما در این بخش شده است.

دوربین

وجود دوربین دوگانه در اکثر محصولات (حتی نمونه‌های اقتصادی)، یکی از مواردی است که در محبوبیت آنر تاثیر مثبت زیادی گذاشته است. این کمپانی معمولا بدون توجه به رده قرارگیری گوشی‌ها، از ماژول‌های دوگانه در این بخش استفاده می‌کند و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در آنر 7A این موضوع کاملا متفاوت است؛ چرا که خبری از دوربین دوگانه در آن نیست. به نظر می‌آید آنر برای کاهش هرچه بیشتر قیمت این گوشی، جای دوربین دوگانه را به دوربین تک لنز داده و بیشتر تمرکزش را روی برچسب قیمتی آن گذاشته است.

آنر 7A از یک دوربین 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/2.2 است که با توجه به آن، روشنایی مناسبی در تصاویر ثبتی ایجاد می‌شود. استفاده از دوربین تک لنز باعث حذف قابلیت‌هایی چون عکاسی پرتره و واید اپرچر در برنامه دوربین این گوشی شده و شاهد مودهای کمی در این بخش هستیم. مودهای HDR، پانوراما، All Focus، فیلتر و واترمارک در اپلیکیشن دوربین این گوشی یافت می‌شوند.

بررسی آنر 7A

کیفیت تصاویری که توسط دوربین آنر 7A به ثبت می‌رسند، خوب بوده و با توجه به رده قرار گیری دستگاه، رضایت‌بخش است. تنها نکته منفی موجود در این بخش، به سرعت پایین برنامه دوربین آن مربوط می‌شود که روی سرعت ثبت تصاویر پس از فشردن دکمه شاتر و همچنین عملیات فوکوس تاثیر منفی گذاشته است.

دوربین سلفی آنر 7A رزولوشن 8 مگاپیکسلی دارد. لنز دوربین سلفی این دستگاه با گشودگی دیافراگم f/2.2 فعالیت می‌کند و عکس‌ها را با کیفیت مناسبی به ثبت می‌رساند. آنر در کنار لنز دوربین سلفی یک عدد فلاش LED هم قرار داده که کاربر می‌تواند در شرایط نوری نامناسب آن را فعال کند. مود Beauty هم برای دوربین سلفی آنر 7A در دسترس است و برای رتوش چهره در تصاویر به کار می‌آید.

فیلمبرداری در آنر 7A در هر دو بخش دوربین اصلی و سلفی با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. این دستگاه از لرزشگیر اپتیکال یا دیجیتال استفاده نمی‌کند؛ به همین دلیل هم معمولا در ویدیوهای ضبط شده لرزش‌های تقریبا زیادی به چشم می خورد.

با چشم‌پوشی از سرعت پایین برنامه دوربین آنر 7A و عملیات پردازشی ضعیف آن، می‌توان کیفیت دوربین این گوشی اقتصادی را در حد قابل قبولی دانست. در ادامه بررسی آنر 7A می‌توانید نمونه تصاویر ثبت شده توسط این دستگاه را مشاهده کنید.

[lightgallery images="193658,193659,193660,193661,193662"]

سخت افزار

در این بخش از بررسی آنر 7A به سخت افزار و عملکرد آن می‌پردازیم. اسنپدراگون 430 یک چیپست سطح پایین برای دستگاه‌های اقتصادی است که همراه با یک پردازنده 8 هسته‌ای در آنر 7A تعبیه شده است. با توجه به اینکه پردازنده به‌کار رفته در آنر 7A قدرت چندان بالایی ندارد، نباید انتظار اجرای فرآیندهای سنگین را از آن داشته باشید. این پردازنده باعث کندی عملکرد رابط کاربری و برخی اپلیکیشن‌ها نیز شده که حین کار با گوشی ممکن است متوجه آن شوید.

در آنر 7A از 2 گیگابایت رم برای مدیریت اپلیکیشن‌ها استفاده شده است. این میزان رم بدان معناست که باید حواستان به تعداد اپلیکیشن‌های اجرایی در پس زمینه باشد؛ چرا که عدم توجه به آن می‌تواند باعث کندی دستگاه شود. با توجه به ظرفیت رم در این دستگاه، عملیات مولتی تسکینگ معمولا شما را دچار مشکل می‌کند و ممکن است در این حین با فورس کلوز شدن اپ‌ها مواجه شوید.

بررسی آنر 7A

آنر 7A را می‌توان تنها در یک مدل با حافظه داخلی 16 گیگابایت خریداری کرد که البته از این میزان فضا تنها حدود 4 گیگابایتش در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. این فضای کم حافظه داخلی با توجه به پشتیبانی دستگاه از کارت حافظه تا ظرفیت 256 گیگابایت تقریبا قابل چشم پوشی است. خوشبختانه جایگاه سیمکارت در این گوشی به صورتی است که کاربر می‌تواند علاوه بر دو سیمکارت، به طور همزمان از کارت حافظه micro SD هم استفاده کند.

بررسی آنر 7A

در این بخش از بررسی آنر 7A برای آشنایی بیشتر شما با قدرت سخت افزاری این گوشی، نتایج بنچمارک‌های گرفته شده توسط این دستگاه را برایتان قرار داده‌ایم.

AnTuTu 6.0

[click_chart value=193663]

(3D Mark (1280x720 offscreen Ice Storm Unlimited Score

[click_chart value=193665]

نرم افزار

آنر 7A با اندروید 8.0 معرفی شده است. در کنار این سیستم عامل، شاهد هشتمین نسخه از رابط کاربری EMUI هم هستیم که برای دسترسی به امکانات نرم افزاری بیشتر و ظاهری متفاوت‌تر از اندروید خام در این گوشی قرار گرفته است.

در صفحه اصلی رابط کاربری EMUI اپلیکیشن‌های پیش فرض قرار دارند که هر کدام در زمینه خاصی فعالیت می‌کنند. برخی از این اپلیکیشن‌های پیش فرض را می‌توان حذف کرد و از این طریق به فضای بیشتری از حافظه داخلی دست یافت.

بررسی آنر 7A بررسی آنر 7A - رابط کاربری EMUI 8.0

در حالت پیش فرض، EMUI اپ دراور ندارد و همه برنامه‌ها در صفحه اصلی جمع شده‌اند. امکان فعال سازی اپ دراور به صورت دستی برای ایجاد یک منو از بخش تنظیمات موجود است. در رابط کاربری EMUI قابلیت‌های فراوانی برای شخصی سازی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ظاهر رابط کاربری را با توجه به سلیقه خود تغییر دهید. توانایی تغییر تم یکی از این ویژگی‌ها است که به صورت اپ در رابط کاربری قرار دارد.

صدا، قابلیت‌های خاص و باتری

آنر 7A از یک اسپیکر مونو بهره می‌برد. کیفیت و حجم صدای تولید شده توسط این اسپیکر در حد قابل قبولی است و با توجه به رنج قرارگیری دستگاه، کافی به نظر می رسد. آنر 7A در این بخش بیشتر از نظر خروجی صدا در هدفون قدرتمند ظاهر شده و از نظر کیفیت و قابلیت‌ها بهتر از اسپیکر عمل می‌کند.

کارائوکه یکی از مود‌های مربوط به مولتی مدیا در آنر 7A است که برای ضبط صدا به صورت استدیویی روی آهنگ‌های مختلف بکار می‌رود. قابلیت دیگری با نام Party Mode در بخش صوتی آنر 7A در نظر گرفته شده که توسط آن می‌توان با اتصال گوشی به 8 دستگاه آنر 7A دیگر، صدای موزیک در حال پخش را به صورت همزمان به اجرا درآورد.

بررسی آنر 7A

بلوتوث دوگانه یا Dual Bluetooth ویژگی‌ است که برای اتصال گوشی به دو دستگاه به طور همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال با این ویژگی می‌توان گوشی را همزمان به دو اسپیکر بلوتوثی متصل کرد و از این طریق به حجم صدای بیشتری دست یافت ( چگونه گوشی خود را همزمان به دو اسپیکر بلوتوث وصل کنیم؟ ).

برخلاف آنر 7S که پیش‌تر بررسی تخصصی آن را منتشر کردیم، آنر 7A از سنسور اثر انگشت بهره می‌برد و امنیت کاربر را از این طریق تامین می‌کند. قابلیت تشخیص چهره هم برای بازگشایی سریع‌تر قفل در آنر 7A موجود است. این ویژگی با دوربین سلفی عمل می‌کند و درصد خطای پایینی دارد. البته تشخیص چهره در محیط‌های تاریک برای بازگشایی قفل دستگاه به درستی عمل نمی‌کند.

بررسی آنر 7A

باتری آنر 7A ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد که با توجه به رزولوشن نمایشگر و مشخصات سخت افزاری دستگاه، شارژدهی مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مودهای کاهش مصرف انرژی مانند اکثر گوشی‌های آنر در منوی تنظیمات موجود است و می‌توانید از آن‌ها برای دسترسی به شارژدهی بیشتر استفاده کنید. از طرفی بر اساس ادعای آنر، باتری این دستگاه حتی بعد از 800 بار شارژ مجدد، بیش از 80 درصد توانایی‌اش را حفظ می کند. در آنر 7A همانطور که انتظار داشتیم از فناوری شارژ سریع استفاده نشده است.

ارسال نظر