طراحی شهر مریخی چگونه است؟

پیش‌ازاین حتما در مورداستفاده از پرینتر سه‌بعدی برای چاپ کل یک ساختمان شنیده‌اید. همین‌طور استفاده از پرینتر سه‌بعدی در فضا. اما آیا تابه‌حال در مورد چاپ کل یک ساختمان در فضا چیزی شنیده‌اید؟

طراحی شهر مریخی چگونه است؟

به گزارش کلیک، این کار ایده مفهومی طرح "طراحی شهر مریخی" است، یک پروژه بلند پروازانه که به دنبال طراحان در سراسر دنیا است تا آینده مستعمره مریخ را به تصویر کشند. شرکت‌کنندگان تیم‌هایی از موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه کارنگی ملون، فضانوردی آرس و سایرین هستند.

این طرح مفهومی از ۲۵ طرح نهایی مانند پروژه "نوروسنتز" که یک سیستم رودخانه‌ای و آبشار مصنوعی دارد؛ پروژه "قاصدک" که از خاک سیاره برای تهیه اکسیژن و آب استفاده می‌کند و پروژه "ماشین زندگی مریخی" که نشان می‌دهد چطور محیط‌های سخت مانند مریخ به شکل‌دهی معماری کمک می‌کنند، استفاده می‌شود.

پس از کسب ۳۰،۰۰۰ دلار در کیک استارتر، طراحان نهایی می‌توانند با کمک مهندسین هوافضا طرح خود را اصلاح کنند. در این مرحله برنامه این‌گونه است که مستعمره سازان یک آزمایش در اندازه کامل را در صحرای موآوی طی سه سال آینده انجام خواهند داد.

mars-city

مدیر پروژه، ورا مولیانی می‌گوید "هدف ما از این کارگاه، کسب تجربه است.جاذبه در مریخ متفاوت است بنابراین چگالی مواد ساختمانی نیز متفاوت خواهد بود. مساله این نیست که طراحی صرفا جالب باشد، بلکه ما باید بدانیم تا چه حدمی توان با کمک مواد جدید از چاپ سه‌بعدی استفاده کرد و آن را در خشن‌ترین محیط‌های زمین امتحان کنیم. ما می‌خواهیم یاد بگیریم چگونه می‌توان آنچه را که داریم در محیط مریخ تغییر و تطبیق دهیم. زمانی که به پاسخ مناسب رسیم، می‌توانیم ابزارهایمان را بهبود بخشیم."

اگر ایده ساخت کلونی دریکی از ناملایم‌ترین نقاط کره زمین و سپس انجام آن در ستاره‌ها کمی دیوانه‌وار به نظر می‌رسد، اما این خلاقیت می‌تواند منجر به تحقق رویای مستعمره مریخی شود.

ارسال نظر