تماشا کنید؛ اندازه گیری فشار خون با استفاده از یک فناوری جدید

راه ها و دستگاه های زیادی برای اندازه گیری فشار خون در بازار وجود دارد، محققان دست به تولید سنسوری زده اند که با استفاده از آن شما تنها با قرار دادن نوک انگشت خود بر رو سنسور می توانید فشار خون خود را اندازه گیری کنید.

تماشا کنید؛ اندازه گیری فشار خون با استفاده از یک فناوری جدید

به گزارش کلیک ، محققان موسسه بیومتریک آمریکا به تکنولوژی دست پیدا کرده اند که با استفاده از آن بیمار با قرار دادن انگشت خود بر روی یک سنسور می تواند فشار خون خود را اندازه گیری نماید. یکی از مزیت های اصلی این فناوری این است که به راحتی بر روی گوشی هوشمند افراد قرار می گیرد و افراد بدون هیچ دردسری و در هر مکانی می توانند فشار خون خود را اندازه گیری کنند.

اساس و پایه این تکنولوژی به این صورت است که فشار خون فرد تنها با استفاده از سنسور بیومتریکی که بر روی صفحه ای قرار دارد، اندازه گیری می شود. این دستگاه در واقع حاصل سالیان زحمت و تلاش طراحان و مهندسان این پروژه است. در واقع ایده اولیه این تکنولوژی به این صورت بوده است تا دستگاهی تهیه شود که به راحتی با یک لمس کوچک نشانه های حیاتی را به صورت کامل نشان دهد. در حال حاضر این ایده در رابطه با اندازه گیری فشار خون ارائه شده است.

در واقع این فناوری هیچ زحمتی برای کاربر ندارد و دیگر نیاز نیست چیزی بر روی دست فرد بیمار قرار بگیرد تا فشار خون اندازه گیری شود. در بسیاری از شرایط بازوبند اندازه گیری فشار خون ممکن است به بازو فرد بیمار فشار آورد و موجب ناراحتی او شود ولی با استفاده از این تکنولوژی دیگر خبری از این بازوبند نیست.

این فناوری در واقع قدمی است در راستای بهداشت عمومی و به راحتی بر روی گوشی هوشمند افراد نیز قرار می‌گیرد و دیگر نیازی نیست فرد برای اندازه گیری فشار خون خود به پزشک مراجعه کند و یا با استفاده از فشار سنج های خانگی و دیجیتال و به سختی فشار خون خود را اندازه گیری کند، این قابلیت در اختیار عموم قرار دارد و افراد به راحتی می تواند فشار خون خود را در هر شرایطی اندازه گیری کنند.

عملکرد این سنسور به این صورت است که سنسور هوشمند به صورت جداگانه به فروش می رسد و افراد پس از خریداری آن و نصب اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند خود می توانند فشار خون خود را اندازه گیری کنند. البته این دستگاه هنوز آماده فروش نشده است و در مسیر گرفتن تائیدیه FDA است.

ارسال نظر