اولین دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 سازگار با اسنپ دراگون رویت شد

رسانه کلیک - اولین محصول از سری دستگاه‌های مبتنی بر نسخه‌ای خاص از سیستم عامل ویندوز 10 سازگار با اسنپ دراگون 835 در وب سایت اچ پی رویت شد.

اولین دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 سازگار با اسنپ دراگون رویت شد

گزارش‌های اخیر نشان از رویت اولین محصول مبتنی بر ویندوز 10 سازگار با اسنپ دراگون 835 در وب سایت اچ پی دارد. این دستگاه مرموز با عنوان 2US29AV در صفحه رسمی خدمات پس از فروش اچ پی دیده شد. گفتنی است که نام این دستگاه هم اکنون از روی صفحه مذکور در وب سایت اچ پی حذف شده است.

با این حال، اسکرین شات گرفته شده از این وب سایت نشان از وجود دو مدل از دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 سازگار با اسنپ دراگون 835 با برند اچ پی دارد. بر همین اساس، مدل اول این دستگاه مجهز به 4 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت ذخیره سازی UFS و همچنین مدل دومِ این دستگاه، مجهز به 8 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت ذخیره سازی UFS است.

پیش از این و مشخصاً در ماه مه سال جاری شرکت مایکروسافت خبر از همکاری جدید با کوالکام برای توسعه ویندوز 10 سازگار با اسنپ دراگون 835 داده بود. مایکروسافت در آن زمان اعلام کرده بود که این دستگاه‌ها را با همکاری شرکای تجاری خود، شامل اچ پی، ایسوس و لنوو تولید خواهد کرد.

استیو مالنکوف ، مدیر عامل اجرایی کوالکام نیز در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی خبر از توسعه کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز 10 با پردازنده‌های تولید شده با معماری ARM داده بود.

ویندوز 10 سازگار با اسنپ دراگون

علاوه بر این، محصول جدید اچ پی که با ویندوز 10 سازگار با اسنپ دراگون 835 ساخته شده، در لیست بنچ مارک های Geekbench نیز مشاهده شده است. بر همین اساس مشخص شده است که این دستگاه قادر به اجرای نسخه‌ای کامل از ویندوز 32 بیتی به همراه اپلیکیشن های یونیورسال است.

لپ تاپ های ویندوزی آینده که قرار است با پردازنده اسنپ دراگون 835 به بازار بیایند، مصرف انرژی بهینه تری دارند و قادر به برقراری ارتباط از طریق شبکه نسل چهارم (LTE) هستند.

گزارش‌های پیشین تأکید داشتند که ردموند نشین ها از همین حالا مذاکره با اپراتورهای خدمات همراه در آمریکا نظیر AT&T، T-Mobile و ودافون را برای پشتیبانی از این دستگاه‌ها شروع کرده‌اند.

منبع: gizmochina

ارسال نظر