مشخصات فنی گوشی HTC 10 در سایت GFXBench منتشر شد

ساعاتی پیش شاهد فاش‌سازی مشخصات فنی پرچمدار سال ۲۰۱۶ شرکت اچ‌تی‌سی از سوی سایت GFXBench بودیم. این مشخصات با مواردی که پیش از این تصور داشتیم هماهنگی دارند.

مشخصات فنی گوشی HTC 10 در سایت GFXBench منتشر شد

اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۵ عملکرد بسیار ضعیفی داشت و حتی تا مرز ورشکستگی پیش رفت. در سال ۲۰۱۶ انتظار داریم که عملکرد بهتری را از سوی این برند تایوانی شاهد باشیم. در این بین پرچمدار جدید این کمپانی نقشی اساسی در عملکرد آن ایفا کرده و می‌تواند اچ‌تی‌سی را از وضعیت بحرانی کنونی که به آن دچار است رهایی بخشد.

اچ‌تی‌سی در جریان نمایشگاه MWC 2016 یا همان کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۶ که طی ماه فوریه و در بارسلونای اسپانیا برگزار شد از پرچمدار جدیدش رونمایی نکرد. این گوشی هوشمند به زودی و در جریان کنفرانس اختصاصی که اچ‌تی‌سی برای روز دوازدهم ماه آوریل در نظر گرفته رونمایی می‌شود. تاکنون شایعات زیادی در رابطه با این گوشی هوشمند منتشر شده و خود اچ‌تی‌سی هم حرف و حدیث‌های زیادی در مورد پرچمدارش ارائه کرده است. به عنوان مثال این شرکت ساعاتی پیش در شبکه اجتماعی توییتر اشاره کرد که پرچمدارش سریع‌ترین و روان‌ترین گوشی اندرویدی خواهد بود که تاکنون روانه بازار شده است. این موضوع بدان معناست که قدرت و سرعت عملکرد گوشی HTC 10 نسبت به سایر محصولات برتری اندرویدی همچون گوشی هوشمند گلکسی S7، گلکسی S7 Edge سامسونگ و یا ال‌جی جی ۵ بهتر است!

اما پس از تمام شایعاتی که در رابطه با این گوشی منتشر شد، ساعاتی پیش اطلاعات و مشخصات فنی گوشی HTC 10 در سایت GFXBench مشاهده گردید. طبق اطلاعات مندرج در سایت مذکور، گوشی هوشمند HTC 10 از صفحه نمایشی ۵٫۱ اینچی و با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند می‌شود. متاسفانه اشاره‌ای به پنل نمایشگر استفاده شده در این گوشی نشده است، اما احتمالا این پنل از نوع AMOLED یا Super LCD 5 در نظر گرفته می‌شود. رم گوشی HTC 10 ظرفیت ۴ گیگابایتی داشته و حافظه داخلی آن به طور پیش فرض ۳۲ گیگابایتی خواهد بود. سیستم روی چیپ (SoC) استفاده شده در این گوشی هوشمند هم تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای بوده و دستگاه از وجود پردازنده گرافیکی قدرتمند آدرنو ۵۳۰ نیز بهره‌مند می‌شود.

به گزارش کلیک، سایت GFXBench اشاره کرده که گوشی هوشمند HTC 10 از سنسور دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی بهره‌مند می‌شود. دستگاه به اسکنر اثر انگشت کاربر نیز مجهز شده و از قابلیت اتصال NFC پشتیبانی می‌کند. طبق اطلاعات مندرج در سایت GFXBench ظاهرا اپلیکیشن دوربین پیش فرض گوشی HTC 10 قابلیت پشتیبانی از تصویربرداری HDR را ندارد، اما از قابلیت‌های رایجی همچون تشخیص اتوماتیک چهره، فوکوس لمسی و فوکوس اتوماتیک بهره‌مند است.

۱

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش خبری منتشر شده بود که از احتمال عرضه گوشی هوشمند HTC 10 در سه نسخه مختلف خبر می‌داد. اما سایت GFXbench به این موضوع هیچ اشاره‌ای نداشته است. بدون تردید نمی‌توان تنها به این اطلاعات اکتفا کرد و برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با پرچمدار سال ۲۰۱۶ اچ‌تی‌سی باید تا روز دوازدهم ماه آوریل صبور باشیم.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر