جدیدترین اخبار HTC 10: دوربین سلفی مجهز به قابلیت OIS و باتری قدرتمند

ساعاتی پیش شاهد انتشار جدیدترین تصویر گوشی هوشمند HTC 10 در شبکه اجتماعی توییتر بودیم. در کنار این تصویر، تیزر جدید اچ‌تی‌سی از تجهیز این محصول با باتری قدرتمند خبر می‌دهد.

جدیدترین اخبار HTC 10: دوربین سلفی مجهز به قابلیت OIS و باتری قدرتمند

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۵ به هیچ وجه خوب عمل نکرده و میزان درآمدهای بخش موبایل این شرکت در این سال به شدت کاهش یافت. استقبال کاربران از گوشی هوشمند HTC One M9 رضایت‌بخش نبود و این امر از جمله اصلی‌ترین دلایل عدم موفقیت اچ‌تی‌سی محسوب می‌شود. اما برای اینکه این شرکت تایوانی بتواند در این روند تغییر و تحولی ایجاد کند، باید پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود را با در نظر گرفتن تدابیر ویژه‌ای طراحی کرده باشد. مدت‌هاست که شایعات زیادی در رابطه با پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی که احتمالا با نام اختصاصی HTC 10 معرفی خواهد شد را می‌شنویم. اچ‌تی‌سی در جریان رویداد MWC 2016 یا همان "کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶" از پرچمدار جدیدش رونمایی نکرد و ظاهرا عقیده داشته که در این رویداد توجه کاربران بر روی پرچمداران جدید برندهایی همچون سامسونگ و ال‌جی معطوف است و رونمایی از گوشی HTC 10 در جریان این رویداد استراتژی عملکردی مناسبی به شمار نمی‌رود!

در هر صورت به زودی شاهد معرفی رسمی گوشی هوشمند HTC 10 خواهیم بود. قرار است که این محصول در روز دوازدهم ماه آوریل یعنی چیزی در حدود ۳ روز دیگر به طور رسمی معرفی شود. بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که سیر شایعات مرتبط با این محصول به اوج خود رسیده باشند. تا کنون شاهد انتشار تصاویر زیادی از این گوشی بودیم و حال جدیدترین تصویر این محصول در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است. در این تصویر گوشی هوشمند نسخه سفید رنگ گوشی هوشمند HTC 10 نمایش داده شده است. شایان ذکر است که این تصویر توسط کاربر @ngaibbdd در شبکه اجتماعی توییتر منتشر گردیده است. همانطور که مشاهده می‌کنید در این تصویر دکمه Home دستگاه به وضوح قابلت مشاهده بوده و سنسور دوربین سلفی بزرگ آن نیز در بخش فوقانی بدنه گوشی کاملا مشهود است.

۳

اما علاوه بر این تصویر جدید ارائه شده در شبکه اجتماعی توییتر، کمپانی اچ‌تی‌سی در یکی از تیزرهای ویدئویی رسمی و جدید خود اشاره غیرمستقیمی به توان شارژدهی بالای باتری گوشی هوشمند HTC 10 داشته است. بنابراین بدون تردید پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی از نظر توان شارژدهی باتری هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. اگر تکنولوژی جدیدی در باتری این محصول به کار گرفته شود که توان شارژدهی آن را افزایش داده باشد، این امر می‌تواند گوشی هوشمند HTC 10 را به محصولی برتر نسبت به سایر پرچمدار اندرویدی سال ۲۰۱۶ نظیر گلکسی S7 سامسونگ و جی ۵ ال‌جی تبدیل کند. با این وجود پیش از این شایعاتی که در رابطه با باتری گوشی HTC 10 منتشر شده بود خبر از ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن داشته است. اما شایعات مربوط به گوشی HTC 10 به این قسمت ختم نمی‌شود!

به گزارش کلیک، گوشی هوشمند HTC 10 احتمالا اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که دوربین سلفی آن از قابلیت OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند! به تازگی آقای کیشا باری (Kisha Bari) از عکاسان حرفه‌ای و شناخته شده دنیا در شبکه اجتماعی توییتر پشتی اختصاصی را ارسال کرده و در آن اشاره داشته که پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از دوربین سلفی مجهز به قابلیت OIS بهره‌مند می‌شود! با توجه به این که کمپانی اچ‌تی‌سی نیز پیش از این به توانایی‌های دوربین و عکسبرداری گوشی HTC 10 اشاره مستقیمی داشته، چندان دور از انتظار به نظر نمی‌رسد که این محصول از سنسور دوربین سلفی این چنینی بهره‌مند شود.

۴

حال بیایید نگاهی به خصوصیات و ویژگی‌های فنی و احتمالی پرچمدار سال ۲۰۱۶ کمپانی اچ‌تی‌سی داشته باشیم. طبق گزارشات به دست آمده، احتمالا این محصول از صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی و با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند می‌شود. پنل نمایشگر این محصول یا از نوع AMOLED بوده و یا از نوع Super LCD 3 در نظر گرفته شده است. بدون تردید کمپانی اچ‌تی‌سی این گوشی هوشمند را به سیستم روی چیپ (SoC) قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام مجهز می‌کند و رمی ۴ گیگابایتی را برای پرچمدارش در نظر می‌گیرد. حافظه داخلی نسخه اصلی این گوشی هوشمند هم ظرفیت ۳۲ گیگابایتی دارد. همچنین طبق گزارش برخی از منابع خبری، این احتمال وجود دارد که اچ‌تی‌سی نسخه‌ای مجزا از گوشی هوشمند HTC 10 را با تجهیز به حافظه داخلی پیش فرض ۶۴ گیگابایتی نیز روانه بازار کند.

در رابطه با دوربین سلفی این گوشی اطلاعات زیادی فاش نشده بود، اما همانطور که مشاهده کردید، ظاهرا دوربین سلفی گوشی HTC 10 از قابلیت OIS پشتیبانی می‌کند. سنسور دوربین اصلی این گوشی هوشمند هم احتمالا ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. در این بین برخی از کارشناسان عقیده دارند که سنسور دوربین سلفی پرچمدار سال ۲۰۱۶ اچ‌تی‌سی سنسوری ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش اشاره داشتیم که ظاهرا اچ‌تی‌سی و مایکروسافت وارد همکاری نزدیکی شده‌اند و این احتمال وجود دارد که نسخه‌ای از گوشی هوشمند HTC 10 با بهره‌گیری از سیستم عامل ویندوز موبایل روانه بازار شود. با این وجود مدت‌هاست که شایعات و خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر نشده که این امر می‌تواند تاییدی مبنی بر حقیقی نبودن اخبار پیشین مرتبط با گوشی HTC 10 و عرضه نسخه ویندوزی آن باشد.

در نهایت باید اشاره داشته باشیم که به جز توان شارژدهی بالای پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی ، صحت هیچ یک از دیگر اطلاعات فوق به طور رسمی از سوی این شرکت تایید نشده‌اند. این شرکت تایوانی تنها در تیزر رسمی و جدید خود به طور غیرمستقیم به توان شارژدهی بالای باتری پرچمدارش اشاره کرده است. بنابراین تصاویر منتشر شده و همچنین اخبار مرتبط با تجهیز این گوشی به دوربین سلفی مجهز به قابلیت OIS خبرهای رسمی محسوب نمی‌شوند. همچنین مشخصات فنی نامبرده شده نیز مشخصات احتمالی گوشی هوشمند HTC 10 محسوب می‌شوند و به طور رسمی از سوی این برند تایوانی مورد اشاره قرار نگرفته‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پرچمدار سال ۲۰۱۶ اچ‌تی‌سی یعنی گوشی هوشمند HTC 10 باید چیزی در حدود ۳ روز دیگر صبور باشیم.




منابع:

gsmarena

androidheadlines

ارسال نظر