پرچمدار اچ‌تی‌سی به دوربینی بسیار قدرتمند و سه آپشن حافظه داخلی مجهز می‌شود

بنا به تازه‌ترین خبرهای منتشر شده، ظاهرا گوشی هوشمند وان ام 10 اچ‌تی‌سی (HTC One M10) از نظر ظرفیت حافظه داخلی شامل سه نسخه متنوع می‌شود و دوربین اصلی آن به شکل چشمگیری قدرتمند خواهد بود.

پرچمدار اچ‌تی‌سی به دوربینی بسیار قدرتمند و سه آپشن حافظه داخلی مجهز می‌شود

همانطور که می‌دانید کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 به پایان رسید. در طول این رویداد شرکت‌هایی همچون سامسونگ و ال‌جی از پرچمداران جدید خود رونمایی کردند، اما اچ‌تی‌سی در این نمایشگاه از پرچمدار جدیدش صحبتی نکرد و تنها چند گوشی هوشمند میان رده را معرفی کرد. بنابراین هیچ جای تعجبی وجود ندارد که با تمام شدن رویداد MWC 2016 توجه رسانه‌های خبری به سمت و سوی پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی که هنوز معرفی شده جلب شود. در واقع استراتژی و هدف اصلی کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی هم همین بوده است. این شرکت عقیده داشته که در کنگره جهانی موبایل توجه افراد به سمت پرچمداران برندهای سامسونگ و ال‌جی معطوف می‌شود و نهایتا اگر اچ‌تی‌سی در این رویداد از پرچمدار جدیدش پرده‌برداری کند منجر به جلب توجه نخواهد شد!

سامسونگ اگر در جریان رونمایی از گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ قرار داشته باشید، می‌دانید که این محصول به سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و قدرتمندی مجهز شده است. این سنسور دوربین علارغم عدد پیکسلی پایینی که شامل می‌شود، قدرت عملکرد فوق‌العاده خواهد داشت. پرچمدار جدید ال‌جی یعنی گوشی جی 5 هم از سنسور دوربین اصلی دوبگانه‌ای بهره می‌برد که یکی از این سنسورها دقت 16 مگاپیکسلی داشته و سنسور دیگر دقت 8 مگاپیکسلی را ارائه می‌کند. اما ظاهرا پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی از نظر دوربین کیفیتی فراتر از کیفیت دوربین اصلی این دو محصول را ارائه خواهد کرد.

به گزارش کلیک، طبق ادعای آقای چیا لین چانگ (Chialin Chang) یکی از مدیران داخلی کمپانی اچ‌تی‌سی، پرچمدار سال 2016 این شرکت تایوانی از نظر دوربین فوق‌العاده قدرتمند طراحی می‌شود. وی در طول مصاحبه با سایت CNET اعلام کرده که: "کیفیت و قدرت عملکرد دوربین اصلی پرچمدار جدید این برند را باید به طور عملی مورد بررسی قرار دهید و سپس قادر به درک کیفیت بهتر و بالاتر آن نسبت به سایر محصولات و پرچمداران برندهای دیگر خواهید شد!"

اچ‌تی‌سی پیش از این هم نشان داده که برای کیفیت عملکرد دوربین پرچمدارانش اهمیت خاصی قائل است. گوشی هوشمند وان ام 9 این شرکت به سنسو دوربینی 20 مگاپیکسلی مجهز است و از این نظر بسیار خوب عمل می‌کند، اما با توجه به مانوری که اچ‌تی‌سی به طور مستقیم بر روی کیفیت عملکرد دوربین پرچمدار جدیدش داده، پیش بینی می‌کنیم که از این نظر گوشی وان ام 10 محصولی فوق‌العاده باشد. پیش از این گفته شده بود که این محصول احتمالا به سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی نوع اولتراپیکسل مجهز می‌شود، اما صحت این خبر هیچگاه به طور رسمی از سوی اچ‌تی‌سی تایید نشد.

1

اما اطلاعات مربوط به دوربین گوشی وان ام 10 تنها موضوعی نیستند که به آن‌ها اشاره شده است. به تازگی منبع @LlabTooFeR در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده که گوشی هوشمند وان ام 10 اچ‌تی‌سی از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه متنوع با ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. وی هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی دستگاه از حافظه جانبی و رم میکرو اس‌دی (Micro SD) نداشته است. این موضوع در حالیست که اچ‌تی‌سی پیش از این اغلب پرچمدارانش را از نظر حافظه داخلی در نسخه‌ای با ظرفیت مشخص (اغلب 32 گیگابایتی) و با قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی عرضه می‌کرد. در نظر گرفتن استراتژی این چنینی و احتمال عرضه گوشی وان ام 10 در سه نسخه مختلف با ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی موضوعی عجیب به نظر می‌رسد، چرا که تجربه نشان داده کاربران نسبت به این موضوع چندان علاقه خاصی نشان نمی‌دهند و بیشتر تمایل به خرید محصولاتی دارند که قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را ارائه کنند. همانطور که می‌دانید سامسونگ هم این موضوع را درک کرده و دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج خود را با قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی معرفی کرد.

اما گذشته از اطلاعات فوق، پیش بینی می‌کنیم که گوشی هوشمند وان ام 10 اچ‌تی‌سی طی ماه مارس رسما معرفی شود. این گوشی هوشمند احتمالا از صفحه نمایشی 5.2 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل بهره‌مند می‌شود و سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 820 کوالکام را به همراه خواهد داشت. رم آن 4 گیگابایتی بوده و بدنه دستگاه از مواد تمام فلزی ساخته می‌شود.

نظر شما در رابطه با این دو موضوع چگونه است؟ مطمئنا از قدرت عملکرد بالای سنسور دوربین اصلی گوشی وان ام 10 استقبال می‌کنید، اما نظرتان در رابطه با عرضه این محصول در سه آپشن مجهز به حافظه داخلی 16، 32 و 64 گیگابایتی چگونه است؟

منابع:

5to9Mac

CNET

phonearena

androidheadlines

ارسال نظر