هدست واقعیت مجازی Vive Focus اچ تی سی دارای اسنپ‌دراگون 835 است!

رسانه کلیک -  شرکت اچ تی سی از هدست واقعیت مجازی Vive Focus رونمایی کرد که مجهز به تراشه اسنپ دراگون 835 است و می توان از آن به طور مستقل و بدون نیاز به رایانه و یا گوشی همراه استفاده کرد.

هدست واقعیت مجازی Vive Focus اچ تی سی دارای اسنپ‌دراگون 835 است!

پس از آنکه ماه‌ها شایعات گوناگونی از هدست واقعیت مجازی اچ تی سی منتشر شد، سرانجام این شرکت Vive Focus را به دوست‌داران فناوری معرفی کرد. مراسم رونمایی از این هدست در اجلاس توسعه دهندگان Vive در پکن چین برگزار شد.

کاربران در هدست جدید برخلاف هدست اچ‌تی‌سی وایو و دیگر هدست‌های واقعیت مجازی جداگانه، نیازی به یک کامپیوتر آماده یا یک گوشی هوشمند برای تجربه محتویات واقعیت مجازی ندارند. این شرکت هنوز در مورد قیمت هدست جدید VR به طور رسمی چیزی اعلام نکرده است.

هدست واقعیت مجازی Vive Focus را می توان روی سر نصب کرد. این دستگاه دارای صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن بالا است و از چیپ ست Snapdragon 835 استفاده می کند. پد لمسی موجود در آن شبیه همان چیزی است که در دستگاه‌های Vive مشاهده شده است. این دستگاه از کابل های گران قیمت و چراغ های ردیابی استفاده می کند.

پلتفرم باز در هدست واقعیت مجازی Vive Focus اجازه خواهد داد تا توسعه دهندگان برای ایجاد محتوای واقعیت مجازی دستشان باز باشد و انتظار می‌رود که محتوای تولید شده برای هدست های سامسونگ Gear VR و Google Dedream VR به زودی در Vive Wave نیز عرضه شود.

هدست واقعیت مجازی Vive Focus اچ تی سی را می توان برای اهداف تفریحی مورد استفاده قرار داد، اما کمپانی سازنده امیدوار است که کاربری این هدست فراتر از سرگرمی باشد و تلاش کرده است که این محصول، اهداف آموزشی را نیز هدف قرار دهد و برای چنین اهدافی نیز انتخاب مناسبی باشد.

تاکنون شرکت‌های بسیاری از جمله مایکروسافت برای تولید محتوای آموزشی برای هدست‌های واقعیت مجازی اعلام آمادگی کرده‌اند و کمپانی اچ‌تی‌سی امیدوار است تا هدست واقعیت مجازی Vive Focus به انتخاب اول کاربران بدل شود.

احتمالاً HTC Vive Focus برای اولین بار در چین منتشرمی شود و همانطور که در بالا هم ذکر شد، شرکت اچ تی سی در خصوص تاریخ انتشار و قیمت گذاری سکوت کرده است. همچنین هنوز هیچ حرفی در مورد اینکه آیا هدست واقعیت مجازی Vive Focus در بازارهای غربی عرضه خواهد شد، وجود ندارد.

منبع: gizmochina

ارسال نظر