دست هوآوی در ماجرای بزرگنمایی دوربین P9 رو شد!

هواوی ضمن انتشار عکسی که توسط یک دوربین حرفه ای گران قیمت ثبت شده، آن را به دوربین گوشی P9 نسبت داد و رسوا شد!

دست هوآوی در ماجرای بزرگنمایی دوربین P9 رو شد!

به گزارش کلیک، آیا باید هواوی را برای بازاریابی هوشمندانه اش تحسین کرد و یا آن را به خاطر شیاد بودن مورد مجازات قرار داد؟ در اینجا قصد داریم ماجرای اقدام شیادانه هواوی را بیشتر بررسی کنیم. مدتی پیش هواوی تصویری را در حساب کاربری گوگل پلاس خود منتشر کرد و در مورد آن چنین نوشت: «ما موفق شدیم هنگام طلوع زیبای خورشید عکسی از Deliciously Ella بگیریم. دوربین Leica دوگانه گوشی HuaweiP9 می تواند در نور کم چنین تصاویر زیبایی ثبت کند. عکس برداری با گوشی های هوشمند را متحول کنید و تصاویر خود از طلوع خورشید را با ما به اشتراک بگذارید.»

اما چیزی که هواوی از آن غافل بود این است که اطلاعات EXIF (فرمت و اطلاعات تصویر) هر عکس برای افراد کنجکاو قابل دسترسی بوده و از شانس بد هواوی یک نفر این اطلاعات را بررسی کرده است. با بررسی اطلاعات تصویر مشخص شد که این عکس با یک دوربین Canon EOS 5D Mark III ثبت شده است. این دوربین در حال حاضر با قیمتی معادل ۲۶۰۰ دلار در وب سایت آمازون به فروش می رسد. فراتر از این، لنز استفاده شده برای ثبت این تصویر یک EF70-200 f/2.8L IS II USM است که برای خریدار ۱۹۰۰ دلار دیگر هزینه بر می دارد. بنابر این با حسابی سر انگشتی می توان فهمید که ثبت چنین تصویری حدود ۴۵۰۰ دلار، معادل ۱۶ میلیون تومان، برای شما آب می خورد! این مبلغی است که چندین برابر قیمت یک گوشی Huawei P9 است.

هنگامی که دست هواوی برای کاربران رو شد، ضمن حذف تصویر ذکر شده اطلاعیه ای منتشر کرد و اعلام نمود که آن تصویر توسط دوربین P9 گرفته نشده است. هواوی گفته است هدف این شرکت از انجام این کار فریب دادن مشتریان نبوده است و فقط می خواسته الهام بخش مشتریان برای ثبت تصاویر مشابهی باشد! هواوی افزوده است که این موضوع در توضیحی که در ذیل تصویر قرار داده بوده کاملا واضح است. البته هواوی در هیچ بخشی از توضیح خود نگفته بود که این عکس توسط P9 گرفته شده، ولی به صورت غیر مستقیم چنین برداشتی از آن می شد.

متن اطلاعیه هواوی به این شرح است:

«اخیر گفته شده، تصویری که در کانال ارتباطی هواوی پست شده بود توسط گوشی Huawei P9 ثبت نشده است. این تصویر که به صورت حرفه ای هنگام ضبط یک فیلم تبلیغاتی برای گوشی Huawei P9 ثبت شده است، صرفا برای الهام بخشی به مشتریان به اشتراک گذاشته شد. البته ما متوجه هستیم که می بایست این موضوع را در توضیح عکس به صورت واضح تری بیان می کردیم. ما هرگز قصد فریب دادن مشتریان را نداشتیم. ما به این خاطر از شما پوزش خواسته و تصویر را حذف می کنیم.»

huawei-p9-dslr-shot-580x358

عکس بالا همان عکس جنجالی مورد ادعای هوآوی است که در واقع با یک دوربین کانون گرفته شده است!

نظر شما چیست؟ آیا شما این اقدام هواوی را تحسین می کنید یا فکر می کنید که هواوی باید برای این کار مؤاخذه شود؟

ارسال نظر