بررسی دوربین گوشی هواوی نوا 3e

رسانه کلیک - نوا 3e میان رده جدید کمپانی هواوی بوده که در بخش دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی دوربین نوا 3e بپردازیم تا شما را با قابلیت‌هایش در این زمینه بیشتر آشنا کنیم. همراه ما باشید.

بررسی دوربین گوشی هواوی نوا 3e

چندی پیش که به بررسی تخصصی گوشی نوا 3e هواوی پرداختیم، در بخش دوربین متوجه قدرت بالای آن شدیم و از این رو تصمیم گرفتیم تا برای آشنایی بیشتر شما با قدرت این میان رده در زمینه دوربین، مطلب جداگانه‌ای را در این باره منتشر کنیم. ( بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا 3e؛ پرچمداری در لباس میان رده! )

دوربین اصلی هواوی نوا 3e

هواوی که معمولا برای تولیداتش چیزی کم نمی‌گذارد و هر چه را که در توان دارد، به کاربر ارایه می‌دهد، برای نوا 3e هم همین رویه را ادامه داده و در این گوشی با وجود میان رده بودنش، از دوربین دوگانه استفاده کرده است.

لنز اصلی دوربین دوگانه نوا 3e، رزولوشن 16 مگاپیکسلی داشته که گشودگی دیافراگم F/2.2 برای آن در نظر گرفته شده است. با این میزان رزولوشن می‌توان تصاویر را با کیفیت بالا به ثبت رساند و به یک خروجی عالی دست یافت. دریچه دیافراگم F/2.2 هم با در نظر گرفتن این که با یک تلفن هوشمند میان رده طرف هستیم، مقدار مناسبی تلقی شده و نور کافی در تصاویر توسط آن به ثبت خواهد رسید.

دوربین نوا 3e

اما لنز دومی که هواوی برای دوربین نوا 3e در نظر گرفته، 2 مگاپیکسل رزولوشن داشته که به صورت مجزا عملکرد خاصی ندارد. نحوه کار و فایده اصلی این لنز را در بخش بعدی توضیح می‌دهیم.

هر دو لنز دوربین نوا 3e با کمی بیرون زدگی بر روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند. علاوه بر این‌ها یک عدد فلاش LED هم پایین این دو لنز دیده می‌شود که از قدرت مناسبی برخوردار بوده و برای عکاسی در محیط‌های تاریک به کار می‌‌آید.

عملکرد دوربین دوگانه هواوی نوا 3e

عملکرد دوربین دوگانه در تلفن‌های هوشمند، می‌تواند با هم متفاوت باشد. هواوی در این میان رده لنز دوم را برای تعیین عمق در حین عکاسی قرار داده تا بدین ترتیب کاربر به ثبت تصاویر پرتره بپردازد. در واقع این دوربین دوم کمک می‌کند تا سوژه به درستی از پس زمینه جدا شده و با قرار گیری افکت بوکه برای پس زمینه، پرتره زیبایی برای شما به ثبت برسد.

به لطف استفاده از دوربین دوگانه برای این میان رده، علاوه بر عکاسی پرتره، قابلیت دیگری با نام Wide Aperture در رابط کاربری دوربین مشاهده می‌شود. توسط این قابلیت می‌توان تصاویری را با افکت تارشدگی پس زمینه، به ثبت رساند و پس از آن به صورت دستی، فوکوس عکس را تغییر داد. همچنین این امکان به کاربر داده می‌شود که در این حالت تنها برای پس زمینه تصویر، از افکت‌های مختلف استفاده کند.

دوربین نوا 3e

یکی دیگر از فواید لنز دوم در هواوی نوا 3e، کمک به جذب نور بیشتر برای عکاسی در شب و محیط‌های کم نور است. در این حالت علاوه بر افزایش روشنایی در عکس‌ها، خبری از ثبت نویزهای آزار دهنده هم نخواهد بود.

دوربین سلفی هواوی نوا 3e

هواوی برای دوربین سلفی این میان رده، از یک سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده کرده که گشودگی دیافراگم F/2.0 دارد. عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین، علاوه بر جزییات بالا، از روشنایی مناسبی نیز برخوردارند.

با توجه به نبود فلاش LED برای دوربین سلفی، هواوی بخشی را برای کاربر قرار داده که با فعال سازی آن، نمایشگر با یک نور سفید رنگ روشن شده و عکس سلفی شما با روشنایی بالا ثبت می‌شود.

دوربین نوا 3e

عکاسی پرتره قابلیت دیگری است که هواوی آن را به صورت نرم افزاری برای دوربین سلفی قرار داده است. با فعال سازی این ویژگی، تصاویر با افکت بوکه در پس زمینه به ثبت می‌رسند. علاوه بر افکت بوکه، فیلتر زیبایی هم در اختیار کاربر قرار گرفته که با فعال سازی و تعیین میزان آن، می‌توان سلفی‌های زیباتری را از چهره گرفت.

فیلمبرداری توسط هواوی نوا 3e

هواوی نوا 3e قارد است تا با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه به ضبط فیلم بپردازد. صدا در این فیلم‌ها به صورت استریو ضبط می‌شود. فیلمبرداری توسط دوربین سلفی نوا 3e هم انجام پذیر بوده که از رزولوشن فول اچ دی در این حالت پشتیبانی می‌شود.

علاوه بر این‌ها هواوی بخش خاصی را با عنوان Pro Video در رابط کاربری دوربین نوا 3e قرار داده که توسط آن می‌توان به صورت حرفه‌ای‌تری به ضبط ویدیو توسط گوشی پرداخت.

دوربین نوا 3e

ضبط ویدیو صحنه آهسته، دیگر قابلیتی است که در این میان رده موجود بوده و می‌توانید از آن نهایت استفاده را داشته باشید.

عکاسی Pro در هواوی نوا 3e

اگر از آن دسته کابرانی هستید که وقت زیادی برای گرفتن بهترین عکس‌ها صرف می‌کنید، مود Pro در رابط کاربری دوربین هواوی نوا 3e برای شما است. توسط این بخش می‌توان فاکتورهایی چون ایزو، سرعت شاتر، میزان روشنایی، فوکوس، گرمی و سردی رنگ و نحوه جذب نور را به صورت دستی تغییر داد تا با توجه به شرایط، بهترین تصویر را به ثبت رساند. علاوه بر این‌ها در مود Pro Photo، قابلیت ذخیره تصاویر با فرمت Raw برای دسترسی به بالاترین کیفیت هم موجود است.

دوربین نوا 3e

فیلترهای چهره در نوا 3e

یکی از بخش‌های جالب موجود در رابط کاربری دوربین نوا 3e که برای دوربین سلفی و اصلی موجود بوده، AR Lens نام دارد که یکسری فیلترهای واقعیت مجازی را به تصاویرتان اضافه می‌کند. تعدادی فیلتر به صورت از پیش نصب شده در این بخش موجود بوده و کاربر می‌تواند موارد بیشتری را دانلود کند. مود زیبایی هم از این بخش قابل دسترسی و فعال سازی است.

دوربین نوا 3e

اما علاوه بر AR Lens، مود خاصی هم با عنوان Filter در رابط کاربری موجود بوده که در آن تعدادی فیلتر رنگی برای زیبایی بیشتر تصاویر قرار گرفته است. این بخش برای دوربین اصلی و سلفی موجود است.

قابلیت‌ها و مودهای عکاسی در هواوی نوا 3e

علاوه بر مواردی که در بالا معرفی کردیم، نوا 3e مودهای دیگری را هم در بخش دوربین به کاربر ارایه می‌دهد. برای دوربین اصلی شاهد قرار گیری پانورامای سه بعدی، HDR، عکاسی شب، پانورامای معمولی، عکاسی خط نور، تایم لپس، واترمارک و اسکن اسناد هستیم که البته دانلود موارد بیشتر هم برای کاربر در دسترس است. در بخش دوربین سلفی مودهای پانورامای سه بعدی ، تایم لپس، واترمارک و پانورامای معمولی قرار دارند.

دوربین نوا 3e

در منوی تنظیمات رابط کاربری دوربین این میان رده، قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربر قرار گرفته است. برای مثال در این بخش می‌توان ویژگی‌هایی چون عکاسی با ژست‌های حرکتی و صوتی، دنبال کننده سوژه، Moving Picture و بسیاری دیگر از این موارد را فعال نمود.

نمونه تصاویر گرفته شده توسط دوربین نوا 3e

در ادامه برای این که با قدرت دوربین نوا 3e در شرایط مختلف بیشتر آشنا شوید، نمونه تصاویر ثبت شده توسط آن را برایتان قرار داده‌ایم.

[lightgallery images="164206,164207,164208,164209,164210,164211,164212,164213,164214,164215,164216,164217,164218,164219,164220,164221"]

ارسال نظر