هواوی برای تبدیل گوشی Mate 10 به رایانه شخصی با توسعه دهندگان سیستم عامل فونیکس همکاری کرد

رسانه کلیک - شرکت هواوی برای توسعه یکی از قابلیت های مهم میت 10 به عنوان پرچمدار جدیدش با توسعه دهندگان سیستم عامل فونیکس (Phoenix OS) همکاری کرده است.

هواوی برای تبدیل گوشی Mate 10 به رایانه شخصی با توسعه دهندگان سیستم عامل فونیکس همکاری کرد

پرچمدار میت 10 علاوه بر پردازنده قدرتمند کایرین 970 و پشتیبانی از پردازش های مبتنی بر هوش مصنوعی، یک قابلیت مهم دیگر نیز دارد. این قابلیت که از طرف هواوی با عنوان Easy Projection معرفی شده است، شباهت بسیاری به دکس DeX در گلکسی های سامسونگ و قابلیت کوانتینیوم در گوشی های لومیای مایکروسافت دارد.

هواوی برای ارائه قابلیت Easy Projection در پرچمدار جدید خود با توسعه دهندگان سیستم عامل فونیکس همکاری کرده است تا کاربری یک سیستم عامل دسکتاپ را در میت 10 ارائه دهد.

سیستم عامل فونیکس که بر پایه اندروید توسعه داده شده و از کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده X86 پشتیبانی می‌کند، رام سفارشی (Custom ROM) آن نیز برای دستگاه های مبتنی بر ARM توسعه داده می‌شود. یکی از مهم ترین قابلیت های این سیستم عامل امکان تبدیل دستگاه همراه مبتنی بر آن به یک دستگاه دسکتاپ است.

سیستم عامل Phoenix OS به طور پیش فرض با هدف ارائه قابلیت های مدرن به دستگاه های قدیمی توسعه داده شده است. با این حال، توسعه دهندگان این سیستم عامل حتی در وب سایت رسمی خود نیز برای همکاری با شرکت های دیگر به منظور توسعه قابلیت های فونیکس در دستگاه های مدرن اعلام آمادگی کرده‌اند.

تحلیلگران با بررسی فایل APK قابلیت Easy Projection متوجه ردپای توسعه دهندگان سیستم عامل فونیکس شده‌اند. این مسئله در سورس کدهای فایل APK و لوگوی فونیکس در این فایل مشهود بوده است. علاوه بر این، لینک وب سایت سیستم عامل فونیکس دوبار در منابع فایل نصبی این قابلیت دیده شده است.

"Forum: http://bbs.phoenixstudio.org/"

"Official site: http://www.phoenixstudio.org/"

وب سایت رسمی Phoenix OS نیز در خط زمانی فعالیت های خود از همکاری با یکی از تولیدکنندگان تلفن های هوشمند برای ساخت یک رام سفارشی با قابلیت ارائه کاربری دسکتاپ در دستگاه همراه پرده برداشته است.

سیستم عامل فونیکس

وب سایت یاد شده البته نام این کمپانی تولید کننده تلفن هوشمند را فاش نکرده است. با این حال تاریخ خط زمانی این همکاری اکتبر 2017 عنوان شده است؛ دقیقا تاریخی که هواوی میت 10 را به دنیا معرفی کرد.

در بخش همکاران وب سایت رسمی Phoenix OS نیز نام هواوی به وضوح دیده می‌شود. همین مسئله باعث شده تا احتمالات مربوط به همکاری توسعه دهندگان سیستم عامل فونیکس و هواوی قوت بیشتری بگیرد. با این حال هنوز معلوم نیست که همکاری این دو شرکت تا چه میزان گسترده بوده است.

همکاری هواوی با توسعه دهندگان فونیکس اولین باری نیست که برای ارائه قابلیت دسکتاپ در دستگاه های همراه اتفاق میافتد. پیش از این نیز توسعه دهندگان Maru OS چنین قابلیتی را برای دستگاه های نکسوس ارائه داده بودند.

شایان ذکر است؛ سامسونگ اخیرا اعلام کرده که تصمیم به پشتیبانی از برخی توزیع های گنو/لینوکس نظیر اوبونتو 16.04 در DeX دارد.

ارسال نظر