هوآوی اولین بستر هیبریدی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه جهان را عرضه کرد

شرکت هواوی، سازنده دستگاه های ICT، اعلام کرده است که اولین بستر دسترسی فیبر هیبریدی هم محور ۱۰گیگابیت در ثانیه را در صنعت پهنای باند عرضه کرده است، به طوری که از تکنولوژی کابلی DOCSIS® ۳٫۱ ۱۰ گیگابیتی و همچنین از تکنولوژی فیبر نوری غیر فعال PON 10 گیگابیتی پشتیبانی می کند.

هوآوی اولین بستر هیبریدی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه جهان را عرضه کرد

به گزارش کلیک، طبق اعلام هواوی، این فناوری می تواند در حدود ۷۰ درصد از فضای مرکز کنترل شبکه را کم کند و استفاده از کابل هم محور (coax) را بیش از ۳۰ درصد افزایش دهد. این بستر ۱۰ گیگابیت در ثانیه به اپراتورهای چند سیستمی (MSO) این توانایی را می دهد تا با افزایش دسترسی به باندهای گیگابیتی و تکامل تدریجی این صنعت به سیستم ویدئویی IP هماهنگ باشند.

هواوی متذکر می شود که با وجود رقابت سرورها و نیاز به آگاهی از حرکت این صنعت به سمت همگرایی شبکه، اپراتورهای چند سیستمی باید پتانسیل کابل هم محور موجود را به کار بگیرند و بر روی فیبر نوری آینده محور در دستگاه های خانگی (FTTH) سرمایه گذاری کنند. بستر دسترسی فیبر هیبریدی هم محور ۱۰ گیگابیتی هواوی از یک ترمینال خط نوری (OLT) پر ظرفیت برای جمع آوری کننده فیبر نوری، یک صفحه الکترونیکی رابط PON 10 گیگابیتی پر تراکم، یک بستر دسترسی کابلی همگرای گسترده (D-CCAP) بر پایه DOCSIS® ۳٫۱، یک ترمینال شبکه فیبر نوری (ONT) PON 10 گیگابیتی و یک سیستم مدیریت شبکه متحد تشکیل شده است.

بستر دسترسی ۱۰ گیگابیت در ثانیه HFC هواوی با انتخاب فناوری های پیشرفته ای مانند DOCSIS® ۳٫۱، D-CCAP و فیبر نوری دیجیتالی و دستگاه های گسترده، دستیابی به سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه را از طریق کابل هم محور و فیبر نوری ممکن می سازد. این بستر جدید همچنین می تواند نسبت سیگنال به نویز (SNR) و کیفیت انتقال را بهبود بخشد. به دلیل این که D-CCAP ویدئو را به جای مرکز کنترل شبکه در ایستگاه های فیبر دوردست تنظیم می کند، بستر دسترسی HFC 10 گیگابیت در ثانیه هواوی فضای قابل توجهی را در اتاق های تجهیزات کنترل شبکه ذخیره می کند، در حالی که در همان زمان یک تجربه کاربری بهبود یافته را ارائه می کند. هواوی اشاره می کند که این فناوری می تواند هم از پخش تلویزیونی و هم از ویدئوهای IP آینده پشتیبانی کند، به اپراتورهای چند سیستمی کمک کند تا با قابلیت های کابل coax آشنا شوند، یک شبکه درخواستی بسازد و سرویس های خلاقانه بر پایه بستر دسترسی هیبریدی ایجاد کند.

به گفته جف وانگ، رئیس خط تولید شبکه دسترسی هواوی، عصر دسترسی گیگاباند در حال ظهور است. شرکت هواوی به شدت بر روی نوآوری های مربوط به فیبر نوری، کابل هم محور، کابل مسی و فناوری های وای فای سرمایه گذاری کرده است. بستر دسترسی ۱۰ گیگابیت در ثانیه HFC به اپراتورهای چند سیستمی کمک خواهد کرد تا به سرعت شبکه های گیگابیت را با هزینه مالکیت کلی (TCO) پایین تر و عملیات - نگهداری (O & M) کارآمدتر راه اندازی کنند. از طریق این بستر اپراتورهای چند سیستمی می توانند در آینده به ویدئوهای IP نقل مکان کنند.
هواوی به عنوان نیروی محرکه برای توسعه DOCSIS® ۳٫۱ به یک سری از پیشرفت های فناوری دست یافته است، از جمله این که اولین نمونه DOCSIS® ۳٫۱ این صنعت در نمایشگاه SCTE 2013 عرضه شد، اولین دستگاه DOCSIS3.1 D-CCAP در نمایشگاه ANGA COM 2014 عرضه شد، اولین تست میدانی DOCSIS® ۳٫۱ با شرکت ارتباطات TDC در ژوئن ۲۰۱۵ انجام شد و اولین سرویس آزمایشی DOCSIS® ۳٫۱ ۱۰ گیگابیت در ثانیه در نمایشگاه ANGACOM 2016 ارائه شد.

دستگاه D-CCAP هواوی به طور گسترده توسط اپراتورهای چند سیستمی مهم در ۲۹ کشور به کار گرفته شده است از جمله: دانمارک، نیوزیلند، فنلاند، فرانسه، ژاپن، روسیه و برزیل. این دستگاه در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون خانواده را پوشش می دهد. دستگاه FTTH 10 گیگابیت در ثانیه به صورت گسترده در هونگ کنگ، سنگاپور، ژاپن وچین مورد استفاده قرار گرفته است. بستر دسترسی ۱۰ گیگابیت در ثانیه HFC قصد دارد تا صنعت پخش تصاویر تلویزیونی را تقویت کرده و اپراتورهای چند سیستمی را قادر کند تا در عصر دسترسی گیگاباند به صورت رقابتی تر عمل کرده و ارتباطات جهانی را بهبود بخشند.

منبع:msn

ارسال نظر