تبلت Honor X3 هوآوی به زودی در دو نسخه مختلف رونمایی می‌شود

ساعاتی پیش سازمان TENAA اطلاعات مربوط به تبلتی جدید از سری محصولات کمپانی هوآوی را منتشر کرد. این تبلت آنر ایکس ۳ (Honor X3) نام دارد و در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود.

تبلت Honor X3 هوآوی به زودی در دو نسخه مختلف رونمایی می‌شود

هوآوی سومین کمپانی بزرگ تولید کننده گوشی در دنیاست. این شرکت چینی در سال ۲۰۱۵ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و قصد دارد که روند پیشرفت‌های خود را همچنان ادامه دهد. هوآوی در جریان رویداد CES 2016 از تبلت میت ۸ (Mate 8) رونمایی کرد و همچنین تبلت مدیاپد ام ۲ (MediaPad M2) را نیز معرفی نمود. گفته می‌شد که هوآوی در جریان رویداد CES 2016 احتمالا از تبلتی جدید با نام اختصاصی آنر ایکس ۳ نیز پرده‌برداری می‌کند، اما این اتفاق در جریان نمایشگاه CES 2016 رخ نداد. حال به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک شاهد وقوع این امر باشیم.

به گزارش کلیک، ساعاتی پیش تبلت آنر ایکس ۳ هوآوی توانست از سازمان TENAA تاییدیه عرضه دریافت کند. اخذ تاییدیه از این سازمان در واقع آخرین مرحله مورد نیاز پیش از رونمایی و عرضه یک محصول در کشور چین محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید سازمان TENAA همواره ضمن صدور تاییدیه برای هر محصولی به بخش عمده‌ای از خصوصیات و ویژگی‌های فنی آن نیز اشاره مستقیمی می‌کند. تبلت آنر ایکس ۳ هوآوی هم از این موضوع مستثنا نبوده است.

ظاهرا نسخه اول تبلت آنر ایکس ۳ از نظر فنی شبیه به تبلت مدیاپد ام ۲ هوآوی خواهد بود، اما از نظر ظاهر و سبک طراحی با این تبلت تفاوت دارد. بنا به گزارش سازمان TENAA، تبلت آنر ایکس ۳ از صفحه نمایشی ۷ اینچی با وضوح تصویر ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره‌مند می‌شود. رم آن ۲ گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه به طور پیش فرض ظرفیت ۱۶ گیگابایتی دارد. هوآوی این تبلت را به سیستم روی چیپ (SoC) 64 بیتی اسنپدراگون ۶۱۵ کوالکام مجهز می‌کند که تراشه‌ای میان رده به شمار می‌رود. دوربین اصلی این تبلت از سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که موضوعی جالب توجه است، چرا که اغلب در طراحی تبلت‌ها با کیفیت دوربین اهمیت خاصی داده نمی‌شود. همچنین هوآوی از سنسوری ۵ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی این گوشی استفاده کرده است.





احتمالا تبلت آنر ایکس ۳ هوآوی از یک باتری ۴۲۳۰ میلی آمپر ساعتی بهره‌مند می‌شود و سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی آن اندروید ۵٫۱ آب نبات چوبی خواهد بود. سازمان TENAA خاطرنشان کرده که بدنه تبلت آنر ایکس ۳ هوآوی به طور یکپارچه و از مواد تمام فلزی تشکیل می‌شود، بنابراین باتری آن قابلیت جداسازی نخواهد داشت. همچنین گفته شده که این محصول از اسکنر اثر انگشت کاربر نیز بهره‌مند می‌شود و این اسکنر دقیقا در لبه سمت راست دستگاه تعبیه خواهد شد.

اما نسخه دوم این تبلت از نظر مشخصات فنی و سخت افزاری محصولی قدرتمندتر بوده و یک تبلت رده بالای تمام عیار است. هوآوی نسخه برتر تبلت آنر ایکس ۳ خود را به نمایشگری ۷ اینچی و با وضوح تصویر QHD مجهز می‌کند. رم آن ۴ گیگابایتی بوده و سیستم روی چیپ کرین ۹۵۰ در این محصول به کار گرفته می‌شود. همچنین گفته شده که این تبلت از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره‌مند خواهد شد. سایر خصوصیات و ویژگی‌های آن نظیر سنسور دوربین اصلی، سلفی و .... مشابه با نسخه اولیه تبلت آنر ایکس ۳ خواهند بود.

بنا به گزارشات به دست آمده، احتمالا هوآوی نسخه اولیه این تبلت را با قیمت ۳۰۹ دلار روانه بازار می‌کند. با این وجود هنوز صحت این خبر به طور رسمی تایید نشده است. همچنین هنوز به طور قطعی مشخص نیست که هوآوی چه زمانی از تبلت آنر ایکس ۳ رونمایی کرده و عرضه آن از چه تاریخی آغاز می‌شود.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر