دانشمندان با ابزاری جدید به دنبال شبیه سازی مغز انسان

بشریت یک گام دیگر به ساخت شبیه ساز مغز انسان  نزدیک‌تر شد.

دانشمندان با ابزاری جدید به دنبال شبیه سازی مغز انسان

به گزارش کلیک ، محققان دانشگاه ساوتهامپتون در جنوب انگلیس اعلام کردند که ممریستورها (Memristors) و ریزیستورها که نسل جدیدی از مدار های الکترونیکی هستند ، میتوانند با یادآوری آخرین نقطه مقاومت خود ، موجب تقویت قدرت شبکه عصبی می‌گردند.

این تیم تحقیقی لیستی از این ممریستور ها را ارایه کردند که همانند ذهن انسان نقش خود را به عنوان گیرنده مصنوعی جهت یادگیری و برداشت از مقدار زیادی اطلاعات پراکنده بسیار خوب ایفا می‌کنند.

همچنین زمانی که این ممریستورها می‌فهمند که در چه مقطع از زمانی کار آنها پایان یافته به عملکرد خود پایان می دهند و یا به عبارتی دیگر خاموش می‌شوند ، این ویژگی مزیتی بزرگ برای دستگاه‌هایی است که با دنیای اینترنت سروکار دارند اما قابلیت حمل یا داشتن باتری های بزرگ و قوی را ندارند.

گرچه صحبت درباره این تکنولوژی بسیار زود است اما اگر شما به دنبال نوعی هوش مصنوعی (AI) هستید که جایگزین مغز انسان با چنین کمال و توانایی شود قطعا به صد ها میلیارد گیرنده عصبی همانند آنچه گفته شد نیاز دارید.

به زبان ساده تر این سری ممریستورها جهت اقدامات خود تنها از یک سری الگو تبعیت می‌کنند ، با این وجود محققان اذعان داشتند که در حال حاضر نیازی به بالاتر بردن دقت آنها جهت انجام امور دیگر نیست، همچنین میتوان از سنسورها و حسگرها جهت دسته بندی موضوعات و شناسایی الگوها بدون دخالت انسان استفاده کرد که این امر در مواقع خطرناک و مکان های غیرقابل دسترس بسیار مفید می باشد.

درست است که شما با تکنولوژی و گجتی ( IOT Gadget ) روبرو هستید که هیچ تماسی با دنیای بیرون ندارد اما میتوان آن راحس کرد و به آن جامع عمل پوشاند.

ارسال نظر