گوشی‌های هوشمند تا چه میزان نیازهای ما را برآورده می‌کنند؟

کلیک - به مناسبت دهمین سالگرد آیفون، به بررسی بهترین گوشی های هوشمند در سال های اخیر می پردازیم و به این موضوع اشاره می کنیم که آیا بهترین پرچم داران تمام کاربران را راضی می کنند؟

گوشی‌های هوشمند تا چه میزان نیازهای ما را برآورده می‌کنند؟

آیفون ۱۰ ساله شد، با نگاهی به تاریخ ۱۰ ساله آیفون می توان تمامی تلاش یک سرکت برای برطرف کردن نیاز های کاربران را مشاهده کرد. ولی آیا اپل و شرکت های بزرگ که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت دارند تاکنون گوشی هوشمندی تولید کرده اند که نیاز تمامی کاربران را برطرف کند و نتوان از گوشی ایرادی گرفت؟ تا چند سال پیش بسیاری از گوشی های هوشمند ایده‌آل های کاربران را تولید می کردند و کاربران بسیاری از داشتن آن ها راضی بودند ولی در سال های اخیر با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی، هر روز شاهد قابلیت های جدیدی هستیم که کاربران انتظار استفاده از این قابلیت ها را در گوشی هوشمند گران قیمت خود دارند.

گوشی‌های هوشمند تا چه میزان نیازهای ما را برآورده می‌کنند؟

شرکت های معتبر بسیاری زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که هر روز دست آورد های تازه ای را به دنیای گوشی های هوشمند اضافه می کنند. از جمله این شرکت ها می توانیم به اپل، سامسونگ، هواوی،HTC، وان پلاس شیائومی و بسیاری از شرکت های دیگر اشاره کنیم. این شرکت ها در سال های اخیر به چه میزان نوآوری داشته اند؟ درصد رشد شرکت های تولید گوشی های هوشمند در سال های اخیر چه اندازه بوده؟ از جمله پیشرفت های بسیاری خوب در گوشی های هوشمند در سال های اخیر، صفحه نمایش آن ها است که در سال های اخیر شاهد صفحه نمایش ها با کیفیت بسیار بالا و AMOLED هستم. به‌جز پیشرفت های صفحه نمایش، در سایر زمینه ها نمی توان رشد محسوسی را مشاهده کرد.

گوشی‌های هوشمند تا چه میزان نیازهای ما را برآورده می‌کنند؟

از جمله گوشی های هوشمند بسیار خوبی که در دو سال اخیر عرضه شده است می توان به گلکسی S8 اشاره کرد که به خوبی توانست سامسونگ را از وضعیت بدی که به آن دچار شده بود نجات دهد و هم چنین از بسیاری شرکت های محبوب نیز پیشی بگیرد. تکنولوژی صفحه نمایش لبه به لبه، ایده بسیار خوبی بود که هنوز آیفون به آن دست پیدا نکرده است و براساس خبر های لو رفته صفحه نمایش آیفون ۸ لبه به لبه خواهد بود.

هر گوشی هوشمندی که در دو سال اخیر وارد بازار شده است در کنار نقاط قوت، ضعف‌هایی هم داشته است و این نکات باعث شده نتوان اسم گوشی هوشمند ایدئال را بر روی هیچ کدام از نمونه های بازار گذاشت. برای مثال گوشی هوشمند پیکسل گوگل دارای دوربین بسیار خوبی است و شرکت گوگل در زمان عرضه پیکسل این ادعا را داشت که دوربین پیکسل، بهترین دوربین گوشی هوشمند در بازار است. اگرچه در کیفیت دوربین پیکسل هم‌صحبت‌های زیادی است ولی در کنار کیفیت دوربین، فقدان پورت USB-C را می توان از نقص های پیکسل دانست. گزارش های از کیفیت بسیار بد صدای برخی پیکسل ها نیز به دست رسیده است.

گوشی‌های هوشمند تا چه میزان نیازهای ما را برآورده می‌کنند؟

ال جی G6 یکی دیگر از پرچم داران با کیفیت سال های اخیر است که برخلاف پیکسل دارای کیفیت صدای بسیار خوبی است، ولی کیفیت صفحه نمایش G6 از سایر هم رده های خود ضعیف تر است.

HTC U11 یکی دیگر از بهترین های بازار است که دارای دوربین عالی، رابط کاربری فوق‌العاده سریع، طراحی زیبا است ولی صفحه‌نمایش آن نتوانسته امتیاز خوبی به دست بیاورد.

شرکت آسیایی شیائومی هم در سال های اخیر فعالیت های بسیار خوبی در زمینه تولید گوشی های هوشمند نازک کرده است ولی یکی از مشکلات اساسی این گوشی هوشمند، متریال و مواد اولیه سازنده آن است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار نیست.

با یک مقایسه و بررسی بسیار مختصر و سریع به این نتیجه می رسیم که همه گوشی های هوشمند دارای نقاط ضعف و نقاط قوت هستند و نمی توان در این میان یک گوشی هوشمند را به عنوان برنده و بدون هیچ عیب و نقصی دانست.

ارسال نظر