پیامک‌های غیرمجاز حوزه سلامت مسدود می‌شوند

تصمیم گرفتیم تا پیامک‌هایی که از طریق سرشمارهای تبلیغاتی ارسال می‌شوند را بلافاصله وزارت بهداشت به ما اعلام کند و ما آن‌ها را مسدود می‌کنیم.

پیامک‌های غیرمجاز حوزه سلامت مسدود می‌شوند

به گزارش کلیک، محمود واعظی، وزیر ارتباطات، گفت: کار بزرگی در زمینه سامانه الکترونیک در وزارت بهداشت انجام شده و شخص وزیر بهداشت با حساسیت‌ زیادی این کار را دنبال می‌کردند. ما به طور جدی دنبال این هستیم که تمام اقدامات پراکنده‌ای را که در زمینه دولت الکترونیک انجام شده است پیش از پایان دولت و دهه فجر آن‌ها را جمع کرده و به عنوان دستآورد دولت یازدهم به مردم ارائه دهیم. بنابراین تا زمانی که این اقدام انجام نشود مردم ایران نتیجه ملموسی را در این زمینه حس نمی‌کنند.

وزیر ارتباطات با طرح این موضوع که اگر در کشور ما در حوزه سلامت سامانه الکترونیک تکمیل شود و بیمه‌ها نیز به آن‌ها ملحق شوند صرفه‌جویی بسیاری صورت می‌گیرد، ادامه داد: زمانی که این نسخه‌ها در سامانه الکترونیک مورد نظارت قرار گیرند بازهم زمینه صرفه‌جویی بزرگی در کشور ایجاد می‌شود. در عین حال این کار از ورود داروهای قاچاق و فساد نیز جلوگیری می‌کند.

واعظی با اشاره به یکی از درخواست‌های وزارت بهداشت مبنی بر اتصال ۵۰۰۰ نفطه روستایی به اینترنت برای ورودشان به سامانه الکترونیک سلامت، اظهار داشت: ما این درخواست وزارت بهداشت را در اولویت قرار می‌دهیم و این ۵۰۰۰ نقطه را به اینترنت متصل کرده و پولی هم از آن از وزارت بهداشت نمی‌خواهیم.

وی همچنین به یکی دیگر از درخواست‌های وزارت بهداشت درباره همکاری که در گذشته میان وزارت بهداشت و مخابرات انجام شده و ۹ میلیارد تومان نیز به مخابرات داده شده گفت: اگر در این زمینه سندی وجود دارد به من بدهید و من با مخابرات صحبت می‌کنم تا به ازای این ۹ میلیارد تومان در نقاط مختلف خدمت‌های متفاوتی از شرکت مخابرات بگیریم.

وزیر ارتباطات بیان کرد: از نظر من بیش از ۹۰ درصد کار سامانه الکرونیک سلامت انجام شده، بقیه کار مربوط به بحث‌های هماهنگی و سیاست‌گذاری است که باید زمان‌هایی را مشخص کنیم و در آن زمان اقدامات لازم را اجرا کنیم که من فکر می‌کنم برای این کار یک ماه کافی است.

وزیر ارتباطات در خصوص پیامک‌های غیرمجازی که در حوزه سلامت و برای تبلیغ ارسال می‌شوند، توضیح داد: در این زمینه تصمیم گرفتیم تا پیامک‌هایی که از طریق سرشمارهای تبلیغاتی ارسال می‌شوند را بلافاصله وزارت بهداشت به ما اعلام کند و ما آن‌ها را مسدود می‌کنیم. در عین حال بخش‌نامه ای می‌دهیم تا بر اساس آن پیامک‌های مربوط به حوزه دارو و غذا تاییده بگیرند. در عین حال باید دانست که انجام کارهای تبلیغاتی با سیم‌کارت شخصی تخلف محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: ما از همه امکانات فنی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم تخلفات در این حوزه را شناسایی کنیم و در عین حال تعدادی از روستاهایی را که نیازمند اینترنت هستند را به سامانه متصل کنیم و قول داده‌ایم که این موضوع را در اولویت قرار دهیم.

ارسال نظر