تصاویر ماژول دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس اپل منتشر شدند

ساعاتی پیش شاهد انتشار تصاویری بودیم که ظاهرا مربوط به ماژول دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس اپل هستند. این تصاویر برای اولین در شبکه اجتماعی چینی زبان Weibo منتشر شدند.

تصاویر ماژول دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس اپل منتشر شدند

در ماه ژانویه سال آقای مینگ چی کو (Ming Chi Kuo) از تحلیلگران ارشد صنعت تکنولوژی که رابطه مستقیمی با شرکت اپل دارد مدعی شد که آیفون ۷ پلاس اپل از دوربین دوگانه اصلی بهره‌مند می‌شود. آقای چی کو اشاره کرده بود که هر دو لنز دوربین به کار گرفته شده در مجموعه دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود و توسط کمپانی سونی تولید می‌شوند. همچنین وی اشاره کرده بود که یکی از این دو سنسور از قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا اصطلاحا OIS پشتیبانی به عمل آورده و سنسور دیگر آن از قابلیت زوم اپتیکال ۳X پشتیبانی می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید تقریبا یک سال پیش بود که کمپانی اپل پتنت مربوط به ترکیب و مجموعه دوربین دوگانه این چنینی را به ثبت رسانده بود، از اینرو پیاده‌سازی و استفاده از آن در آیفون‌های جدید اپل امری دور از انتظار و عجیب محسوب نمی‌شود.

به گزارش کلیک، ظاهرا ادعای آقای مینگ چی کو درست بوده و احتمالا آیفون ۷ پلاس اپل از دوربین دوگانه اصلی بهره‌مند می‌شود. ساعاتی پیش شاهد انتشار تصاویری از ماژول دوربین دوگانه این محصول در شبکه اجتماعی چینی زبان Weibo بودیم. در این تصاویر کاملا مشخص است که لنز دوربین سمت چپ ماژول مورد نظر از لنز دوربین سمت راست آن بزرگ‌تر بوده و احتمالا سنسور دوربین اصلی مجموعه را شامل می‌شود.

۱

گفته شده که این ماژول دوربین دوگانه مربوط به ترکیبی است که در آیفون ۷ پلاس اپل از آن استفاده می‌شود، بنابراین به هیچ عنوان اشاره نشده که به طور قطعی از ترکیبی مشابه در آیفون ۷ اپل نیز استفاده به عمل خواهد آمد! پیش بینی می‌کنیم که اپل در طراحی آیفون ۷ خود از دوربین دوگانه بهره نگیرد و تنها آیفون ۷ پلاس خود را به این نوع دوربین مجهز کند.

اپل سال گذشته توانست به تکنولوژی دست پیدا کند که با استفاده از آن بتوان کیفیت ضبط تصاویر دوربین گوشی‌های هوشمند را با کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوبین‌های SLR برابر کرد. در واقع به موجب وجود این تکنولوژی، شما با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود می‌توانید تصاویری ضبط کنید که کیفیت آن با تصاویر ضبط شده توسط یک دوربین SLR برابری کند. این احتمال وجود دارد که تکنولوژی نامبرده شده در آیفون‌های جدید اپل پیاده‌سازی شده و مورد استفاده قرار بگیرد. با این وجود نباید فراموش کنیم که هنوز صحت این خبرها به طور رسمی از سوی خود کمپانی اپل به تایید نرسیده‌اند.

نظر شما در رابطه با تجهیز آیفون ۷ پلاس به دوربین دوگانه چگونه است؟ آیا ماژول دوربینی که در تصاویر منتشر شده مشاهده می‌کنیم به واقع مربوط به دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس اپل هستند؟

منبع: phonearena

ارسال نظر