90 درصد گوشی‌ های وارداتی قاچاق است!

رسانه کلیک - معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان آمار گوشی‌ قاچاق را در کشور نگران کننده عنوان کرد و گفت: 90 درصد تلفن های همراه قاچاق است!

90 درصد گوشی‌ های وارداتی قاچاق است!

به گزارش کلیک ؛ به نقل از مهر، سید حامد قدس‌ علوی، در چهارمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گنبد کاووس اظهار کرد: بازار گوشی همراه در کشور دو میلیارد ریال تخمین زده شده است و این در حالی است که گوشی‌ های وارداتی قاچاق به کشور، یک‌ هزار میلیارد تومان به جیب سود جویان سود می‌رساند.

وی تصریح کرد: همه تجهیزات سیم‌ کارت‌ دار از جمله تبلت و گوشی، دارای کد شناسه ملی و بین‌المللی هستند که در آن نام شرکت سازنده و کشور تولید کننده درج شده است که این کد و یا شماره مشخصه منحصر به فرد بودن کالا است.

وی افزود: ضروری است برای فعال شدن این تجهیزات، این کد به صورت تماس یا پیامک, به طرح سامانه «همتا» ارسال شود تا این تجهیزات فعال شوند، در غیر این صورت پس از ۳۰ روز غیر فعال خواهند شد.

قدس علوی ادامه داد: پایش تجهیزات سیم ‌کارت‌ خور در کشور از ۲۴ مهر سال جاری آغاز شده و هر نوع گوشی و تبلت که با سیم کارت فعال می‌شوند باید در طرح رجیستری برای دریافت مجوز فعالیت قرار گیرند.

ارسال نظر