قبل از نصب پنل خورشیدی به این نکات توجه کنید

تصمیم دارید پنل خورشیدی برای خانه خود نصب کنید؟ در اینجا نکاتی که باید بدانید را برای شما توضیح خواهیم داد.

قبل از نصب پنل خورشیدی به این نکات توجه کنید

کلیک ـ استفاده کنندگان انرژی خورشیدی با یک چالش مواجه شده‌اند. برای مثال اگر شما می‌خواهید یک اتوموبیل خریداری کنید، افراد زیادی هستند که پیش از شما این کار را انجام داده‌اند و با روند کار آشنایی دارند و می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. نصب پنل خورشیدی بر روی سقف خانه به اندازه خریدن یک خودرو هزینه‌بر خواهد بود اما افرادی که این مساله را تجربه کرده‌اند بسیار معدود هستند. تعداد مشتریانی که صاحب یک سیستم خورشیدی از طریق چرخه کامل آن هستند نیز معدودتر است.

علاوه بر این، ریسک آن نیز بالا است زیرا این وسیله بر روی سقف خانه شما نصب می‌شود. جین ویسمن، رئیس و مدیر عامل شرکت غیر دولتی انرژی‌های تجدید پذیر می‌گوید: "این یک مساله بزرگ است. شما نمی‌توانید بگویید خب اگر اشتباه کردم برای دفعه بعدی تجربه خواهم داشت." این شرکت به‌تازگی یک چک لیست و چند منبع دیگر برای استفاده از انرژی خورشیدی منتشر کرده است.

هزینه نصب سیستم خورشیدی به طور مرتب کمتر و تعداد نصب آن بالاتر می‌رود، از این رو CityLab تصمیم گرفته است با چند متخصص انرژی خورشیدی گفتگویی انجام دهد تا خوانندگان با نکات مهم قبل خریداری و نصب سیستم‌های خورشیدی آشنا شوند.

  1. آیا سقف خانه شما قادر به حمایت پنل‌های خورشیدی هست؟

این یک نکته کلیدی است. اگر سقف خانه شما در اغلب روزهای سال، سایه است پس یک پنل خورشیدی نسبت به هزینه‌های آن چندان مفید نخواهد بود. شما باید در ابتدای کار این نکته را بررسی کنید. اگر پشت بام شما آفتاب‌گیر نیست و یا اینکه شما در آن مکان مستاجر هستید و یا در مجتمع آپارتمانی به همراه چند واحد دیگر زندگی می‌کنید، نیازی نیست انرژی خورشیدی را در اختیار همه قرار دهید. به‌جای نصب پنل خورشیدی برای خودتان، به دنبال یک پنل اشتراکی و گروهی بگردید. این رویکرد به مشتریان این امکان را می‌دهد تا در نصب سیستم خورشیدی سهام خریده و اعتبار آن را بر روی قبض برق خود دریافت کنند.

اگر پشت بام خانه شما در نظر آفتاب مناسب است، سپس باید مطمئن شوید که از نظر استحکام ساختاری نیز در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد. این روزها تاسیسات خورشیدی گارانتی ۲۰ الی ۲۵ ساله دارند. اگر سقف خانه شما در آینده نیاز به تعمیر و بازسازی دارد بهتر است از پیش اقدامات احتیاطی را انجام دهید. در این صورت دیگر مجبور نخواهید بود وقت و پول اضافی برای برداشتن تاسیسات و بازسازی پشت بام و سپس نصب مجدد تاسیسات هزینه کنید. پیش از انجام هر اقدامی مطمئن شوید صاحب خانه و یا انجمن مجتمع به دلایل زیبایی شناختی با نصب این پنل‌ها مخالفت نخواهد کرد.

در آخر به آینده حیاط خود نیز بیاندیشید. اگر پشت بام شما در حال حاضر آفتاب‌گیر است و هیچ مانعی وجود ندارد، اما شما چند درخت بلوط در اطراف کاشته‌اید، در آینده که درختان رشد بیشتری داشته باشند شما دچار دردسر خواهید شد. خودتان را برای هرس شاخ و برگ درختان آماده کنید.

roof

  1. شما هرکاری برای افزایش بهره‌وری انجام داده‌اید؟

مقدار انرژی خورشیدی که شما باید تولید کنید بسته به این است که شما چه مقدار انرژی مصرف می‌کنید، پس منطقی است که قبل از هزینه کردن برای تاسیسات، کمی به مصرف انرژی خود سروسامان دهید. بهتر است مصرف انرژی خود را بسنجید.

  1. چه نوع پنل خورشیدی مناسب است؟

دو نوع فناوری غالب در انرژی خورشیدی وجود دارد که فتوولتائیک هستند. به این معنی که از ترکیبی از سلول‌های خورشیدی برای تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته و انرژی حرارتی استفاده می‌کنند که ازآن برای گرم کردن آب و یا هوای داخل خانه استفاده می‌شود. یک متخصص که در کالج کانکاکی ایلینوی نصب تاسیسات خورشید آموزش می‌دهد، گفت: "اگر خانه شما برای گرم شدن انرژی زیادی مصرف می‌کند یا شما در مکانی زندگی می‌کنید که سوخت گرمایشی نسبت به برق گران‌تر است، سیستم گرمایشی خورشیدی خیلی زود دچار مشکل خواهد شد." البته وی افزئد استفاده از تاسیسات خورشیدی برای گرمایش نادراست و پیدا کردن متخصص واجد شرایط نیز سخت‌تر است.

  1. چگونه به شبکه متصل شوم؟

این جزییات بسته به این‌که کجا زندگی می‌کنید، متفاوت خواهد بود اما قاعده بر این است هر زمان که شما می‌خواهید به آن متصل شوید، تدارکات زیادی وجود دارد. آیا باید هزینه پرداخت کنید؟ وسایل شما تا چه مدت متصل خواهند بود؟ هنگامی‌که متصل شدید، چه مقدار و تا چه زمانی برای تولید برق اعتبار خواهید داشت؟

  1. نصب‌کننده شما قابل اطمینان است؟

همیشه برای هرکسی که قرار است وارد خانه شما شود، بحث اطمینان مطرح است اما در مورد تاسیسات خورشیدی که قرار است لوازم و وسایل منزل شما به آن متصل شوند، احتیاط بیشتری لازم است. اعتبار و مرجع این افراد بسیار مهم هستند. کلی لارسون، یک پیمانکار برق در کالیفرنیا که بیست سال تجربه نصب تاسیسات خورشیدی را دارد، می‌گوید: "شما هرگز نباید فردی را که پیش از این تجربه انجام چنین کاری را نداشته است به خانه خود دعوت کنید تا این وسایل را برای شما نصب کند." به طور کلی از آن‌ها مجوز هیئت خبرگان انرژی آمریکای شمالی(NABCEP) را بخواهید.

پیش‌بینی این مساله کمی سخت‌تر است اما به دنبال شرکتی باشید که برای طول عمر این تاسیسات ضمانت داشه باشد. از آن‌جا که سلول‌های خورشیدی قطعات متحرک نیستند، نیاز کمتری به نگه‌داری و تعمیرات دارند. با این حال، اگر در حین استفاده این تاسیسات به هر دلیلی دچار مشکل شدند، از اینکه شرکت کاری برای شما انجام ندهد، خوشنود نخواهید شد.

contract

  1. اجاره یا خرید؟

هر خانواده برای مسایل خود نیاز به تحلیل هزینه ـ فایده در مورد تصمیات جدی دارد.خریدن یک سیستم هزینه بیشتری دربر خواهد داشت اما سود بیشتری نیز دارد. اجاره کردن به شما جازه می‌دهد به برق ارزان‌تری دسترسی داشته باشید اما عواید آن نیز کمتر خواهد بود. اگر شما تاسیسات را اجاره کنید، شرکت صاحب آن خواهد بود وشما باید بابت برق نرخ مشخصی را به آن‌ها پرداخت کنید و هنگام پایان قرارداد آن‌ها تاسیسات را با خود خواهند برد. زمانی‌که شما صاحب آن باشید، تا مدتها پس از اینکه هزینه‌های خرید آن بازپس گرفته شوند، برای شما کار خواهد کرد. مطمئن شوید هزینه آن در طول چرخه زندگی‌اش نسبت به صرفه‌جویی در هزینه‌ها هنگامی که شما صاحب آن هستید و یا اجازه می‌کنید، متناسب است.

  1. قرارداد خود را با دقت مطالعه کنید.

قراردادی که شما امضا می‌کنید، جزییات مالی، مالکیت و انتظارات عملکرد را دربر دارد. نگه داشتن تمام این جزییات در ذهن کار سختی است. پس اگر نسبت به آن شک دارید یا بخشی از آن را متوجه نمی‌شوید، بهتر است از مشاورین حقوقی کمک بگیرید.

منبع: citylab

ارسال نظر