بهبود رتبه صفحات وب در موتورهای جستجو با الگوریتم پنگوئن

استفاده از بهینه ساز موتور جستجوی (SEO) گوگل بهترین گزینه برای کمک به کسب و کارهای کوچک است. الگوریتم بهینه ساز موتور جستجوی گوگل می‌تواند رتبه وب سایت کسب و کارهای متوسط را نیز در سطح بالایی حفظ کند.

بهبود رتبه صفحات وب در موتورهای جستجو با الگوریتم پنگوئن

به گزارش کلیک، استفاده از بهینه ساز موتور جستجو اقدامی مناسب برای افزایش بازدیدکنندگان یک وب سایت و یا یک صفحه وب محسوب می‌شود. بطور کلی می‌توان ادعا نمود بهینه ساز‌ موتورهای جستجو بیشترین تاثیر را در افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک صفحه وب دارد.

یکی از مشکلات کسب و کارهای کوچک، بازدید کم کاربران و مشتریان آنها از وب سایت‌هایشان است. مدیران این وب سایت‌ها در نهایت مجبور به پرداخت هزینه طراحی مجدد وب سایت می‌شوند. استفاده از SEO بهترین شیوه‌ای است که رتبه صفحات وب را در جستجوی اینترنتی بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، کمپانی Web-savvy، یکی از وب سایت‌هایی است که مبتنی بر هوش کسب و کار (business intelligence) و بهینه ساز موتور جستجو طراحی شده است.

گوگل پنگوئن

در حال حاضر یکی از موفق‌ترین الگوریتم‌های گوگل در بهینه سازی موتور جستجو، الگوریتم پنگوئن است. این الگوریتم از سال ۲۰۱۲ تا به حال مورد استفاده قرار گرفته است. گوگل با استفاده از این الگوریتم، وب سایت‌هایی را که دستورالعمل‌های گوگل در این خصوص را نقض می‌کنند با کاهش رتبه مواجه می‌کند. هدف از الگوریتم پنگوئن حذف هرزنامه‌های موتور جستجو است. ورژن دو این الگوریتم در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. ورژن ۳ پنگوئن نیز در سال ۲۰۱۴ ارائه شد. با بروزرسانی جدید این الگوریتم، شاهد تغییرات بزرگی در رتبه بندی صفحات وب کمپانی‌های متوسط خواهیم بود.

پیش از این انتظار می‌رفت پنگوئن ۴٫۰ تا پایان سال ۲۰۱۵ منتشر شود، اما گوگل در خصوص زمان انتشار این ورژن هیچگونه اطلاعیه‌ای صادر نکرده است. در ۱۵ آوریل سال جاری بود که گوگل اعلام کرد ورژن جدید این الگوریتم طی یک اعلام رسمی به بهره برداری خواهید رسید. برخی از کارشناسان و کاربران بروزرسانی ورژن قبلی این الگوریتم را که در ماه ژانویه صورت گرفت با انتشار ورژن ۴٫۰ اشتباه گرفتند. نا گفته نماند که در آغاز ماه مارس تغییرات دیگری را نیز در الگوریتم گوگل شاهد بودیم. این عوامل باعث شد تا کارشناسان گمان کنند که این آزمایش جدیدی از ورژن ۴٫۰ الگوریتم پنگوئن است.

گوگل پاندا یکی دیگر از الگوریتم‌های کاهش رتبه وب سایت‌های بی‌کیفیت است. قرار است تغییرات الگوریتم گوگل پاندا به تدریج صورت پذیرد. شواهد حاکی از آن است که از اواخر ماه مارس گذشته تغییرات ناچیزی در این بهینه ساز جستجوی گوگل صورت پذیرفته که البته به صورت موقتی خواهد بود. شایان ذکر است گوگل در این خصوص هیچگونه اطلاعیه رسمی صادر ننموده و از جزئیات فنی آن نیز اطلاعی در دست نیست.

به مناسبت هفته ملی کسب و کار، به کسب و کارهای کوچک پیشنهاد شده است که الگوریتم های بهینه ساز جستجوگر استفاده نمایند.

اولویت گوگل در رتبه بندی، قانع کننده بودن مطالب است. اگر مدیر یک وب سایت قصد بهبود رتبه وب سایت خود در رتبه بندی موتورهای جستجوی گوگل را داشته باشد ، به بروزرسانی مطالب جدید نیاز دارید. بروزرسانی مطالب عاملی برای افزایش رتبه در رنکینگ موتورهای جستجوگر گوگل به حساب می‌آید.

گوگل در ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۵، RankBrain را معرفی کرده است. از RankBrain به عنوان یک سیستم هوش مصنوعی در جهت یادگیری ماشین تعبیر می‌شود. این سیستم برای آن دسته از کاربرانی که قادر نیستند کلمات کلیدی خود را برای جستجو انتخاب کنند مفید خواهد بود. گوگل با استفاده از مبحث یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به دنبال ارزیابی محتوای واقعی است. این غول عرصه آی‌تی با این سیستم نشان داده است که در جهت بهینه سازی سیستم‌های خود گام بر می‌دارد. در مقابل، سیاست گوگل در مقابله با سوء استفاده کنندگان از این الگوریتم، کاهش رتبه بندی آنهاست. به نظر می‌رسد چنانچه یک وب سایت با ایجاد محتوا در صدد جذب مخاطب باشد و مطالب مندرج در سایت خود را بروزرسانی کند از شانس بسیار بالایی برای بهبود رتبه خود در رنکینگ جستجوگر گوگل برخودار خواهد بود.

از اواخر ماه مارس شاهد تغییر در رتبه بندی برخی از صفحات وب بوده‌ایم. بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد برخی از صفحات وب صعود و برخی نزول را تجربه کرده‌اند. مقایسه ترافیک برخی صفحات در ژانویه، فوریه، اوایل مارس با ترافیک آنها در اواخر ماه مارس و آوریل نشان از تغییر در الگوریتم موتورهای جستجوگر می‌دهد.

در سال گذشته، گوگل رتبه وب سایت هایی که به خوبی با تلفن همراه ارتباط برقرار نمی کردند را تنزل می‌داد. در ماه مارس، گوگل اهمیت ارتباط مناسب وب سایت‌ها با تلفن‌های همراه را در الگوریتم موتورهای جستجوی خود افزایش داد. این تغییر در الگوریتم به نفع وب سایت‌های است که با تلفن‌های همراه به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند. از این رو بود که گوگل برای پایان عمر وب سایت‌های که نمی‌توانند با تلفن همراه ارتباط برقرار کنند، واژه mobilegeddon را به کار برد.

شما می توانید این اولویت گوگل را در وب سایت گوگل ببینید. این شرکت به وب سایت‌هایی که سرویس میزبانی آنها قادر به پشتیبانی از گوشی‌های موبایل نیست پیشنهاد می‌کند خیلی زود نسبت به تغییر سرویس میزبانی خود اقدام نمایند.

گوگل تنها ۹۰ روز این تغییرات را در آرشیو خود ذخیره خواهد کرد. بهتر است به تغییرات به وجود آمده در الگوریتم جستجو توجه ویژه‌ای داشت چرا که با دسترسی به این کنسول، می‌توان کلمات کلیدی را شناسایی نمود. وب سایت‌هایی که قادر باشند با تغییرات به وجود آمده خود را تطبیق دهند، بهبود در وضعیت رتبه بندی و افزایش ترافیک را تجربه خواهند کرد.

منبع: pcmag.com

ارسال نظر