تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصاویر هوایی همیشه از جذابیت برخوردار بوده‌اند، حالا در تصاویر هوایی شگفت‌انگیزی را مشاهده می کنیم شاهد صحنه هایی هستیم که شاید باور نکنیم که این تصاویر از زمین گرفته شده اند، بلکه بیشتر شبیه به یک تابلوی نقاشی هستند.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

کلیک-صحرا ها، دریاها و تمام نقاط زمین دارای بافت ها و رنگ های زیبایی هستند که مشاهده این مناطق از زاویه دید بالا خالی از لطف نیست. زاویه دید از بالا زاویه ای است که ما به صورت معمول نمی توانیم آن را مشاهده کنیم بلکه به کمک تکنولوژی قادر به دیدن چنین صحنه هایی هستیم.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۲۲·۱۸۲۷۶۰°, ۵۵·۱۳۴۱۸۴° است. ربع الخالی بزرگ ترین صحرای شنی جهان است. این منطقه بیابانی یک محدوده شنی بسیار گسترده است که مردم محلی عربستان این منطقه را با نام ربع عرب خالی می شناسند. ربع الخالی مساحتی در حدود ۶۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع دارد و شامل مناطقی از عربستان، عمان، یمن و امارات می شود. ربع الخالی به باد و توفان بسیار شدید مشهور است و بر اثر بادهای موسمی گرد و غبار و شن های زیادی در این منطقه بلند می شوند. عکس بالا از فاصله ۳۵۰ کیلومتر مربع بالاتر از سطح زمین گرفته شده است و در این عکس قسمتی از صحرا ربع الخالی نزدیک به عربستان سعودی و عمان نشان داده شده است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۲۵٫۱۱۹۷۲۴°, ۵۵٫۱۲۶۷۵۱° است. این مکان که به نخل جمیرا مشهور است یک مجمع الجزیره در دبی است که یکی از سه جزیره نخلی دبی است و در طراحی این جزیره از درخت نخل الهام گرفته شده است. تخمین زده شده است که جمعیتی حدود ۲۶۰۰۰ ساکن این جزیره هستند. ساخت جزیره نخل از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ به طول انجامید و مساحت این جزیره ۵ کیلومتر در ۵ کیلومتر است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۵۲٫۷۲۴۱۶۹°, ۵٫۶۴۱۹۷۸° است. تصویر بالا نمایی از مزارع فلفولانت در هلند را نشان می دهد که در این مزارع به پرورش گل مشغول هستند. مزارع فلفولانت مساحتی حدود ۳۷۵ متر مربع دارند و این مزارع به بزرگ‌ترین مزرعه مصنوعی در جهان تبدیل شده است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۱٫۲۳۷۶۵۶°, ۱۰۳٫۸۰۶۴۲۲° است. در تصویر بالا تعداد زیادی کشتی و تانکر باری وجود دارد که باری حدود ۳۰۰۰۰۰ تن را حمل می کنند. کشتی های باری در تصویر بالا منتظر هستند تا بتوانند از بندر سنگاپور عبور کنند. بندر سنگاپور از دسته بندرهایی است که کالاها بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد و صادر می شوند و این بندر و رتبه پنجم در جا به جایی نفت خام را به خود اختصاص داده است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۴۸·۸۶۵۷۹۷°, ۲·۳۳۰۸۸۲° است. در تصویر بالا شما خیابان های پاریس را از زاویه بالا مشاهده می کنید و ظاهر متفاوت آن این شهر را از دیگر شهر ها متمایز کرده است. پاریس طرح منظم و منحصر به فرد شهر خود را مدیون ناپلئون سوم و ژرژ اوژن اوسمان است. اوسمان طراح شهری معروفی است که طرح نوسازی شهر پاریس را مطرح کرد. اقدامات اوسمان که در بین سال های ۱۸۵۳ تا ۱۸۷۰ صورت گرفت شامل خراب کردن محله های قرون وسطایی و نا سالم و ساختن ساختمان های گسترده، راه های مورب، پارک ها، میادین، فاضلاب ها و بسیاری موارد دیگر بود.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی -۳۳٫۰۲۹۰۹۳°, -۷۱٫۶۴۶۳۴۸° است. در تصویر بالا والپاریسو سومین شهر بزرگ شیلی مشاهده می شود. این شهر بر روی دامنه های شیب دار کوه ساخته شده است و از طرفی به اقیانوس آرام مشرف است. مردم محلی شیلی والپاریسو را جواهر اقیانوس آرام می دانند و والپاریسو دارای ۲۸۵۰۰۰ ساکن است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۵۰٫۹۱۱۳۶۸°, ۶٫۵۴۷۳۵۷° است. چرخ بیل ها یا Bucket-wheel ها ماشین های غول پیکر و سنگینی است که برای خاک‌برداری در معدن روباز استفاده می شود. در تصویر بالا ما شاهد معدن گارزویلر در غرب آلمان هستیم. چرخ بیل ها مقدار زیادی از سطح این معادن رو باز را حفاری می کنند و همین حفاری باعث به وجود آمدن رنگی متفاوت در سطح زمین شده است و این عکس هوایی فوق العاده از این منطقه گرفته شده است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۳۷·۸۱۸۶۷۲°, -۱۲۲·۴۷۸۷۰۸° است. در تصویر بالا پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو را از زاویه بالا مشاهده می کنید که این پل سانفرانسیسکو را به شما کالیفرنیا متصل می کند. طول گلدن گیت ۱۳۰۰ متر است که طولانی ترین پل معلق دنیا به حساب می آید. رنگ نارنجی خاص گلدن گیت به عنوان یک نارنجی بین المللی شناخته شده است. این بخش از کالیفرنیا که گلدن گیت در آن قرار دارد از نظر جوی حالتی دارد که در بسیاری از روزها پل در میان مه پوشیده می شود و طراحان با علم به این موضوع این پل را در این منطقه طراحی کرده اند. البته در کنار همه این مشخصات مثبت آمار خودکشی از بالای این پل نیز بسیار بالا است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۲۴٫۸۵۷۴۰۵°, ۱۰۴٫۳۵۳۵۳۴° است. در تصویر بالا شما چشم اندازی از گل های کلزا در شهر Luoping چین را مشاهده می کنید. گل کلزا برای به دست آوردن روغن پرورش داده می شوند، روغن کلزا روغنی است که از دانه های کلزا به دست می آید و به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول از روغن های بسیار خوب به حساب می آید.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی -۲۳٫۳۶۲۱۳۰°, ۱۱۹٫۶۶۹۴۲۲° است. در تصویر بالا شما معدن سنگ آهن کوه والبک در جنوب استرالیا را مشاهده می کنید.۹۸ در صد از سنگ های آهن استخراج شده از این معدن برای تولید فولاد به کار می رود. از سنگ های آهن تولید شده از این معدن در صنعت خودرو سازی، ساختمان سازی و بسیاری زمینه های دیگر استفاده می شود.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی -۵۰·۵۳۶۸۴۳°, -۷۳·۱۹۵۲۳۷° است. در تصویر بالا شما یخچال طبیعی پریتو مورنو ر در ایالت سانتاکروز آرژانتین را مشاهده می کنید. مساحت این یخچال طبیعی ۲۵۰ کیلومتر مربع است و دارای طول ۳۰ کیلومتر است. در تصویر بالا این یخچال طبیعی از فاصله ۲٫۳ مایل مربع نشان داده‌شده است. یخچال طبیعی پریتو مورنو سومین ذخیره بزرگ آب شیرین جهان است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۵۱٫۳۲۰۴۱۷°, ۴٫۳۲۷۵۴۶° است. بندر انتوارپدر در بلژیک، دومین بندر بزرگ اروپا است که در رده بندی بعد از بندر روتردام قرار دارد. بر اساس آمار سالانه ۷۱۰۰۰ کشتی و ۳۱۴ میلیون تن بار در این بندر جا به جا می‌شود. وزن بارهای جابه جا شده در این بندر در طول یک سال برابر با وزن ۶۸ درصد از مردم کره زمین است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۵۵٫۶۹۰۴۵۵°, ۱۲٫۶۶۸۳۷۳° است. در تصویر بالا منطقه بادخیز دریایی میدل گرندن را مشاهده می کنید که در فاصله ۲٫۲ مایلی از کپنهاگ دانمارک در تنگه اورسوند قرار دارد. این منطقه بسیار بادخیز است و توربین‌های بادی موجود در این منطقه بخش اعظمی از نیاز انرژی کپنهاگ را تأمین می کند.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۲۶٫۳۸۶۳۳۲°, -۸۰٫۱۷۹۹۱۷° است. در تصویر بالا منطقه ای مسکونی در بوکا ریتون، فلوریدا را مشاهده می کنید. به دلیل وجود شهرهای زیادی که در این منطقه بر اساس برنامه ریزی شهری به وجود آمده اند بافت شهری جالبی در این منطقه به وجود آمده است. بوکا ریتون دارای جمعیتی حدود ۹۱۰۰۰ است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۴۱٫۴۳۷۹۳۲°, -۱۱۲٫۶۶۸۹۲۹° است. در تصویر بالا نمایی از اسکله حلزونی را مشاهده می کنید که رابرت اسمیتسون خالق آن است. به این سبک از آثار هنری که هنرمند به خلق اثر خود با عناصر طبیعی در طبیعت در ابعاد بسیار بزرگ می پردازد لند آرت یا هنر زمینی می گویند. آثار لند آرت از فاصله نزدیک معنا و مفهومی را برای مخاطب ایجاد نمی کنند بلکه شرط مشاهده آثار هنری این سبک، مشاهده اثر از زاویه دید بالا و فاصله زیاد است. ابعاد اسکله حلزونی ۴۶۰ متر طول،۴٫۶ متر عرض است. رنگ خاص آب در این منطقه به دلیل وجود باکتری ها و جلبک هایی است که در این منطقه رشد می کند و هنرمند به دلیل وجود همین رنگ خاص این منطقه را برای اجرای اثر خود انتخاب کرده است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۵۲·۵۹۹۱۱۳°, ۵·۷۴۱۸۵۱° است. در تصویر بالا جزیره مصنوعی IJsseloog را مشاهده می کنید که در میان رودخانه IJssel در هلند قرار دارد. جزیره IJsseloog دارای مساحتی حدود ۲۰ میلیون متر مکعب است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی -۲۲٫۲۸۸۹۶۴°, -۶۸٫۸۹۶۷۵۳° است. در تصویر بالا شما منطقه چوکوئیکاماتا در شیلی را مشاهده می کنید که به عنوان بزرگ‌ترین معدن روباز مس دنیا شناخته شده است. در هر سال چیزی حدود ۲۹ میلیون تن مس از این معدن روباز استخراج می شود. مصرف اصلی مس در تولید سیم ها و کابل های مسی است که ۶۰ درصد از مس استخراج شده از این معدن برای تولید سیم های مسی استفاده می شود.۲۰ درصد از مس استخراج شده از این معدن برای مصارفی چون لوله کشی استفاده می شود و حدود ۱۵ درصد از مس های استخراج شده برای صنایع ماشینی استفاده می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که از ترکیب مس با دیگر فلزات آلیاژها به وجود می آیند که حدود ۵ درصد از مس های استخراج شده برای ایجاد آلیاژها استفاده می شود، به عنوان مثال برنز یکی از این آلیاژ ها است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۲۶٫۴۰۸۹۲۴°, ۱۱۹٫۷۴۱۱۳۲° است. در تصویر بالا شما مزارع پرورش حیوانات دریایی در شهر فوجو یا فوژو در چین را مشاهده می‌کنید. در این مزارع شبکه گسترده ای از توری ها و خطوط مرزبندی شده برای پرورش خرچنگ، حلزون، ماهی وجود دارد. در تصویر بالا این منطقه از فاصله ۶ کیلومترمربعی نشان داده شده است.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۴۰٫۴۴۵۹۰۲°, ۹۰٫۸۳۳۵۸۸° است. در تصویر بالا شما ذخایر پتاس Lop Nur در بیابان تکله مکان، بزرگ‌ترین بیابان چین و هجدهمین بیابان بزرگ جهان را مشاهده می کنید.

تصاویر هوایی شگفت‌انگیز از زمین

تصویر بالا دارای مشخصات مختصاتی ۴۱·۳۹۳۶۴۸°, ۲·۱۶۰۴۳۷° است. در تصویر بالا شما منطقه Eixample در بارسلونا، اسپانیا را مشاهده می کنید. در این منطقه ساختمان ها و راه ها بافت زیبایی به عکس هوایی آن داده است. طرح این منطقه توسط Ildefons CERDA، برنامه ریز شهری مشهور بنا شده است که از ویژگی‌های بارز این طراحی شهری می توان به خیابان های گسترده و تقاطع‌های هشت ضلعی، خانه هایی با نورگیر گسترده و فضاهایی بسیار گسترده برای پارکینگ خانه ها اشاره کرد.

ارسال نظر