اینتل Yogitech را خرید

اینتل با خرید Yogitech جایگاه خود را در بازار اینترنت اشیا (IoT) استحکام بخشید. Yogitec یک شرکت ایتالیایی در زمینه IoT و فناوری ایمنی اتوموبیل‌های بدون راننده است.

اینتل Yogitech را خرید

به گزارش کلیک، یوگی‌تک، سخت‌افزار و نرم‌افزارهایی تولید می‌کند که بر اساس الگوی داده‌ها برای IoT تصمیمات خودکار می‌گیرد و باعث کاهش احتمال شکست در زنجیره می‌شود. سخت‌افزارهای آن نیز دارای مکانیسم رسیدگی برای کاهش احتمال شکست هستند.

این شرکت ایتالیایی از سال ۲۰۰۰ که آغاز به کار کرده است تا کنون ۳ میلیون دلار قیمت دارد. اینتل قیمت خرید این شرکت را ذکر نکرده است.

کن کاویاسکا معاون و مدیر مهندسی پلتفرم و اینترنت اشیا گفت: "تیم با استعداد یوگی‌تک به‌زودی به گروه اینترنت اشیای اینتل خواهند پیوست. این مالکیت جدید تلاش‌های ما را در ADAS، رباتیک و ماشین‌های خودکار برای بخش‌های مختلف بازار و دیگر سیستم‌هایی که نیازمند ایمنی در وظایف و کارایی بالا هستند، به سمت پیروزی نزدیک می‌کند.

اینتل در حال حاضر بسته‌های امنیتی در تراشه‌های اتمی و کوارک طراحی شده برای دستگاه‌های IoT قرار می‌دهد. احتمالا این تراشه‌ها در نرم‌افزارهای یوگی‌تک نیز افزوده خواهند شد.

امنیت در اولویت است

همانطور که شرکت به سمت سیستم‌های کاملا خودکار حرکت می‌کند، ایمنی و امنیت در این صنعت اهمیت زیادی دارد. اگز در زنجیره یک لینک دچار مشکل شود، پیدا کردن و تعمیر آن میلیون‌ها دلار هزینه دربر خواهد داشت. در حالی‌که خدمات یوگی‌تک اغلب بر اساس مشتری در سمت اینترنت اشیا است و اینتل قادر است آن‌ها را به دستگاه‌های صنعتی منتقل کند.

برای بخش اصلی دیگر بازار یوگی‌تک، یعنی صنعت خودروهای بدون راننده همین اتفاق خواهد افتاد. مدارهای تولید شده توسط این شرکت در زمان ترمز گرفتن اتوموبیل یا تشخیص اشیا احتمال شکست را کاهش می‌دهد.

به‌دست آوردن مالکیت یوگی‌تک تنها یکی از موارد لیست مالکیت‌های IoT شرکت اینتل است. تغییرات داخلی دیگری نیز در تیم تراشه‌های IoT در شرف وقوع است. دیروز اخباری حاکی از این شنیده شد که داگ دیویس، یکی از اعضای اصلی تیم این شرکت در پایان سال گروه را ترک خواهد کرد.

منبع: readwrite

ارسال نظر