سیر تکاملی جالب گلکسی نوت سامسونگ

Galaxy Note که قطعا به تنهایی آغازی انفجاری در روند تولید فبلت های بزرگ با صفحه نمایش عریض بوده است، اولین بار در سال ۲۰۱۱ توسط سامسونگ منتشر شد.

سیر تکاملی جالب گلکسی نوت سامسونگ

به گزارش کلیک، این دستگاه اولین بار فقط برای نمایش ساخته شد، چرا که هیچ کس نمی خواست یک هیولای ۵٫۳ اینچی را با خود به این طرف و آن طرف بکشاند. اولین گلکسی در واقع پیشگام آن چیزی بود که در حال حاضر یکی از محبوب ترین و موفق ترین ترکیب گوشی های هوشمند در جهان است.

با گذشت زمان، دستگاه ها از نظر اندازه بزرگ شدند و نوت های سامسونگ دیگر بزرگترین دستگاه ها به شمار نمی رفتند، اما آن ها هنوز هم جذابیت غیرقابل انکاری داشتند. هر چند که ممکن است گمان شود این سری از مجموعه محبوب گلکسی سامسونگ جداست اما معمولا همیشه این مدل پرقدرت و دارای ویژگی های متمایزتر بوده است.

به عنوان آخرین عضو خانواده فبلت سامسونگ، گلکسی نوت ۷، تا کمتر از دو هفته دیگر وارد بازار می شود، و ما تصمیم گرفتیم نگاهی مختصر به آن بیندازیم و تکامل تدریجی این فبلت را بررسی کنیم.

در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱، این فبلت اولین دستگاه اندروید رده بالا بود که از یک قلم پشتیبانی می کرد و برای اولین بار با صفحه نمایش بزرگ و غول پیکر ۵٫۳ اینچی سوپر AMOLED، با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۸۵ پیکسل در هر اینچ عرضه می شد، که برای یک دستگاه اندرویدی در آن سال بسیار چشمگیر بود.

این گلکسی نوت از چیپ ست دو هسته ای Exynos 4 قدرت گرفته و دارای ۱ گیگابایت حافظه هم بود، که در آن زمان از کافی هم بیشتر بود. باتری ۲۵۰۰ میلی آمپری آن هم توسط خود کاربران تعویض می شد و این یکی از مزیت های بالای آن به شمار می رفت.

این دستگاه خاص به هیچ وجه بی عیب و نقص نبود. در ارائه عملکرد دوربین و کیفیت صدا شکست خورد و نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند. به هر حال، نباید فراموش کنیم که سامسونگ برای اولین بار با این گوشی آزمایش نفوذ پذیری آب را امتحان کرد و باید این اعتبار این کار را به این شرکت بدهیم.

البته لازم به گفتن نیست که سامسونگ طی سالین طولانی همواره جزء پیشتازان صنعت ساخت گوشی های هوشمند مدرن و رده بالا بوده است و با ابداعات و نوآوری های خود به صورت سالانه باعث جهش و پیشرفت تکنولوژی در این زمینه شده است.

اگر چه سامسونگ Galaxy Note در ابتدا به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگ و حجم زیاد مورد انتقاد قرار گرفت ، چون هر دو ویژگی در سال ۲۰۱۱ کارآمد نبودند، اما اولین فبلت کره جنوبی بود که توانست به سرعت به شهرت جهانی دست یابد و بازار را متحول کند. بدون شک موفقیت این دستگاه سامسونگ را برای ادامه کار بر روی این مدل و ارتقاء دادن آن مصمم کرد.

ارسال نظر