اینترنت از فضا؛ نقش ماهواره‌ها در پهنای باند

<p>پلت‌فرم ViaSat-3 «نقش ماهواره‌ها را در بازار رقابتی ارتباطات پهنای باند مجدداً تعریف می‌کند».این کمپانی امروزه، مجموعه‌ای از سه ماهوارهٔ جدید، اینترنت با سرعت بیشتر در سراسر جهان و بیش از دو برابر ظرفیت کل شبکه ترکیبی از 400 ماهواره ارتباطی تجاری در فضا را ارائه می‌کنند.به گزارش کلیک، این یک ادعای جسورانه از پروژه مشترک بین ارائه‌دهندگان پهنای باند آمریکایی ViaSat و شرکت فضایی Boeing با هدف پوشش جهانی اینترنت پرسرعت و مقرون‌به‌صرفه از فضا تا سال 2019 است. این دو شرکت قصد دارند تا «نقش ماهواره‌ها را در بازار رقابتی ارتباطات پهنای باند با پلت‌فرم ظرفیت فوق بالا ViaSat-3 که متشکل از 3 ماهواره و زیرساخت‌های شبکه مرتبط با آن است را مجدداً تعریف کنند». درحالی‌که مسیر پلت‌فرم‌های موردنیاز برای پروژه با سیستم‌های ماهواره‌ای Boeing در دسترس نیست، Viasat کار بر ماهواره‌های اول و دوم را شروع کرده است. انتظار می‌رود که ماهواره‌های اول و دوم تا سه سال آینده به کار گرفته شوند. ماهواره‌های اول و دوم، آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا را تحت پوشش قرار خواهد داد (EMEA)، ولی ماهواره سوم برای آسیا و اقیانوسیه طراحی شده است. آن ها ادعا کرده‌اند که ماهواره‌های اول و دوم به تنهایی ظرفیت شبکه بیشتری نسبت به ظرفیت ترکیبی 400 ماهواره ارتباطی تجاری در مدار و خروجی داده بیشتر از 1000 گیگابایت بر ثانیه- یا 1 ترابایت بر ثانیه- ارائه خواهند کرد. رئیس و مدیرعامل شرکت ViaSat، Mark Dankberg گفت: «تغییرات اعمال شده بر ViaSat-3، در صنعت ارتباطات از راه دور- ترکیب ظرفیت‌های بزرگ با پوشش جهانی و انعطاف‌پذیری دینامیکی برای تخصیص منابع طبق تقاضای جغرافیایی غیرممکن بود». وقتی پلت‌فرم ViaSat-3 کامل شد، ادعا کردند که ماهواره‌ها خدمات اینترنت محلی با سرعت بیش از 100 مگابایت بر ثانیه ارائه می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد به ویدیو با کیفیت فوق‌العاده بالا 4K دسترسی داشته باشند. سیستم‌های ماهواره‌ای سرعت بیش از یک گیگابایت در هر ثانیه برای کاربردهای دریایی و دیگر شرکت‌های بزرگ مثل آن‌هایی که در صنعت نفت و گاز فعالیت دارند، ارائه می‌کنند. در نهایت، پروژه ماهواره ViaSat-3 برای ارائه اینترنت بی‌سیم مقرون‌به‌صرفه به مردم شروع به کار کرد، از جمله آن‌هایی که در بازارهای در حال ظهور هستند و به خدمات این‌چنینی دسترسی ندارند. وقتی شرکت به ساخت این ماهواره‌ها می‌پردازد، با ساخت بخش‌های حرفه‌ای از ViaSat-3، ViaSat سیستم جامع معماری خواهد شد، ولی شرکت Boeing ارتقا، تخصص در مهندسی و ادغام خدمات و مأموریت‌ها را ارائه می‌کند.</p>

اینترنت از فضا؛ نقش ماهواره‌ها در پهنای باند

به گزارش کلیک، این یک ادعای جسورانه از پروژه مشترک بین ارائه‌دهندگان پهنای باند آمریکایی ViaSat و شرکت فضایی Boeing با هدف پوشش جهانی اینترنت پرسرعت و مقرون‌به‌صرفه از فضا تا سال 2019 است.
این دو شرکت قصد دارند تا «نقش ماهواره‌ها را در بازار رقابتی ارتباطات پهنای باند با پلت‌فرم ظرفیت فوق بالا ViaSat-3 که متشکل از 3 ماهواره و زیرساخت‌های شبکه مرتبط با آن است را مجدداً تعریف کنند».
درحالی‌که مسیر پلت‌فرم‌های موردنیاز برای پروژه با سیستم‌های ماهواره‌ای Boeing در دسترس نیست، Viasat کار بر ماهواره‌های اول و دوم را شروع کرده است. انتظار می‌رود که ماهواره‌های اول و دوم تا سه سال آینده به کار گرفته شوند.
ماهواره‌های اول و دوم، آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا را تحت پوشش قرار خواهد داد (EMEA)، ولی ماهواره سوم برای آسیا و اقیانوسیه طراحی شده است.
آن ها ادعا کرده‌اند که ماهواره‌های اول و دوم به تنهایی ظرفیت شبکه بیشتری نسبت به ظرفیت ترکیبی 400 ماهواره ارتباطی تجاری در مدار و خروجی داده بیشتر از 1000 گیگابایت بر ثانیه- یا 1 ترابایت بر ثانیه- ارائه خواهند کرد.
رئیس و مدیرعامل شرکت ViaSat، Mark Dankberg گفت: «تغییرات اعمال شده بر ViaSat-3، در صنعت ارتباطات از راه دور- ترکیب ظرفیت‌های بزرگ با پوشش جهانی و انعطاف‌پذیری دینامیکی برای تخصیص منابع طبق تقاضای جغرافیایی غیرممکن بود».
وقتی پلت‌فرم ViaSat-3 کامل شد، ادعا کردند که ماهواره‌ها خدمات اینترنت محلی با سرعت بیش از 100 مگابایت بر ثانیه ارائه می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد به ویدیو با کیفیت فوق‌العاده بالا 4K دسترسی داشته باشند. سیستم‌های ماهواره‌ای سرعت بیش از یک گیگابایت در هر ثانیه برای کاربردهای دریایی و دیگر شرکت‌های بزرگ مثل آن‌هایی که در صنعت نفت و گاز فعالیت دارند، ارائه می‌کنند.
در نهایت، پروژه ماهواره ViaSat-3 برای ارائه اینترنت بی‌سیم مقرون‌به‌صرفه به مردم شروع به کار کرد، از جمله آن‌هایی که در بازارهای در حال ظهور هستند و به خدمات این‌چنینی دسترسی ندارند.
وقتی شرکت به ساخت این ماهواره‌ها می‌پردازد، با ساخت بخش‌های حرفه‌ای از ViaSat-3، ViaSat سیستم جامع معماری خواهد شد، ولی شرکت Boeing ارتقا، تخصص در مهندسی و ادغام خدمات و مأموریت‌ها را ارائه می‌کند.

ارسال نظر