امکان پرداخت تراکنش های اینترنتی بین المللی با کارت شتاب فراهم شد

 شرکت ترکیه ای-آلمانی ایزیکو مستقر در استانبول با امضای قرارداد با ایران، راه را برای شرکت های مایل به حضور در اقتصاد 400 میلیارد دلاری ایران، هموار کرد.

امکان پرداخت تراکنش های اینترنتی بین المللی با کارت شتاب فراهم شد

به گزارش کلیک، مدیرعامل این شرکت گفت: طبق قرارداد شرکت ایزیکو با شرکت پرداخت الکترونیکی PECCO، این امکان برای مشتریان شرکت ایزیکو فراهم شده تا با حدود 230 میلیون کارت بانکی در ایران که تا همین اواخر به هیچ سیستم مالی در خارج ایران متصل نبودند، تراکنش انجام دهند.

بارباروس اوزبوگوتو توضیح داد: ایزیکو قرارداد ورود به ایران را پس از لغو تحریم سیستم بانکی سوئیفت امضا کرده است. در ایران تمام بانک ها به یک سیستم واحد موسوم به شتاب متصل هستند و این به معنای اینست که مشتریان ایزیکو می‌توانند محصولات خود را به دارندگان کارتهای عضو شتاب بفروشند، بدون این که لازم باشد این شرکت با تک تک بانک ها ارتباط داشته باشد. این قرارداد اولین مورد در نوع خود است.

وی تصریح کرد: ما در حال اجرای نقشی هستیم که پی پل (شرکت آمریکایی) در کشورهایی همچون آلمان انجام می دهند. ایران و ترکیه دو بازار مهم با نفوذ بالا در این منطقه هستند، و همین گسترش حضور در ایران را منطقی می کند.

مشتریان ایزیکو در ترکیه شرکت های چون خودروسازی ب ام و، آلیانس و فروشگاه آنلاین Sahibinden هستند. این شرکت دو ملیتی سال گذشته 6.2 میلیون دلار از ارائه خدمات پرداخت آنلاین در سراسر جهان درآمد داشته است. این در حالی است که شرکت هایی چون پی پل و اسپرینت تراکنش های ریالی را پشتیبانی نمی کنند.

موسسه رنسانس کاپیتال نیز گفته است که الحاق اقتصاد ایران به اقتصاد جهانی، رشدی 4.5 تا 6 درصدی را تا سال آینده برای ایران به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر