رویای شنل نامرئی کننده به حقیقت پیوست

شاید نتوانیم وارد مدرسه علوم و فنون جادویی هاگوارتز شویم اما تکنولوژی هر روز ما را به جادو نزدیک‌تر می‌سازد.

رویای شنل نامرئی کننده به حقیقت پیوست

به گزارش کلیک، به لطف یک تحقیق جدید از از دانشگاه آیوا، ممکن است به‌زودی قادر باشیم مفهوم شنل نامرئی کننده را از تخیل وارد واقعیت کنیم. مهندسین دانشگاه آیوا توانسته‌اند یک "فرا پوست" انعطاف‌پذیر، کش‌سان و قابل تنظیم بسازند که ردیف‌های کوچکی از دستگاه فلز مایع به‌کار رفته در آن، اشیا را از چشمان تیزبین رادار دور می‌کند. به لطف توانایی این ماده که امواج الکترومغناطیس را دستکاری می‌کند، می‌تواند طیف گسترده‌ای از بازتاب امواج رادار را کاهش دهد.

در عمل این وسیله چگونه کار می‌کند؟ متاسفانه این ماده شما را از دید چشمان ساده افراد پنهان نمی‌کند و شما همچنان با چشم غیرمسلح دیده خواهید شد. اما این فراپوست شما را از دید انواع خاصی از دوربین‌ها پنهان می‌کند. این امر می‌تواند در موارد عملیات امنیتی که پنهان شدن اشیا و افراد از نظرها یک عنصر کلیدی است، می‌تواند مفید واقع شود.

radar-cloak

به گزارش PSFK، هیجان‌انگیزتر از همه این است که یک رویکرد دیگر نیز برای نامرئی شدن توسط محققین دانشگاه برکلی در پیش گرفته شده است. به‌ جای استفاده از "سنسورهای حلقه‌ای تقسیم الکتریکی" که محققین دانشگاه آیوا در پیش گرفته‌اند، این تیم کالیفرنیایی از "نانو آنتن‌های طلا" استفاده می‌کند که فاز نور در تابش مستقیم را به گونه‌ای دستکاری می‌کند که به‌طور موثری از دید شبکیه مخفی می‌ماند.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر