اپل iOS 10.3.3 را منتشر کرد

رسانه کلیک - جدیدترین نسخه از سیستم عامل iOS با هدف رفع ایرادات و باگ‌های امنیتی منتشر شد.

اپل iOS 10.3.3 را منتشر کرد

شرکت اپل نسخه جدیدی از iOS را برای تمامی دستگاه‌هایی که از iOS 10 پشتیبانی می‌کنند، منتشر کرد. ۱۰٫۳٫۳ برای دانلود و نصب در اختیار کاربران آیفون، آیپاد و آیپد قرار گرفته است. این نسخه را می‌توان پل ارتباطی بین iOS 10.3.2 و iOS 11 دانست بنابراین انتظار تغییرات شگرف در نرم‌افزار iOS نداشته باشید، نسخه جدید فقط به رفع ایرادات و باگ‌های امنیتی iOS 10.3.2 می پردازد.

با این وجود گزارشاتی بدست آمده که نسخه iOS 10.3.3 برای آیپد‌های پرو ۱۲٫۹ اینچ تصاویر پس زمینه اضافه می‌کند. حجم فایل iOS 10.3.3 با توجه به مدل دستگاه و اپراتور متفاوت است اما در نهایت کاربران باید بین ۸۰ الی ۱۰۰ مگابایت فایل دانلود کنند. قبل از دانلود و نصب فایل iOS مطمئن شوید از فضای کافی برای ذخیره‌سازی و نصب نسخه جدید برخوردار هستید. برای ارتقا و به روز‌رسانی iOS می‌توانید از طریق iTunes و یا خود گوشی (مسیر Settings > General > Software Update) اقدام کنید. صاحبان آیفون ۵، آیپد مینی ۲، آیپاد ۶ لمسی و مدل‌های بعدی می‌توانند هر زمان نسبت به به روز‌رسانی سیستم عامل خود اقدام کنند.

درحالی که iOS 10 بیشتر بر روی برنامه‌های سهام و قفل صفحه نمایش تمرکز دارد، iOS 11 تمرکز خودش را بیشتر بر روی ویژگی‌های چند وظیفه‌ای مانند: کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) و یک منوی انتخاب‌گر ساده برای برنامه‌ها معطوف کرده است. در iOS 11، همه‌ی نوتیفیکیشن‌ها (هم نوتیفیکیشن‌های تازه و هم نوتیفیکیشن‌های ازدست‌رفته‌ها) در یک مکان هستند و در تب‌های جداگانه قرار ندارند. فقط کافی است از بالای صفحه انگشتتان را به پایین بکشید تا بتوانید همه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را یکجا ببینید. اپل می‌گوید در iOS 11 سیری از طریق یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی پیشرفته‌تر می‌شود. البته مشخص نیست که آیا این تغییرات موجب بهبود عملکرد سیری می‌شود یا نه. اما حداقل اپل صدای سیری را کمی از حالت رباتیک خارج و آن را طبیعی‌تر کرده است؛ تا حدی شبیه صدای الکسا، دستیار هوشمند آمازون. اپل همچنین در حال آزمایش یک ویژگی جالب درزمینه‌ی ترجمه برای سیری است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید از سیری بخواهید که جمله‌ی موردنظرتان را به زبان‌های دیگری بیان کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب سیستم عامل iOS 11 این است که دیگر لازم نیست برای اشتراک‌گذاری رمز وایفای به‌زحمت بیفتید. در iOS 11 برای اتصال به هر شبکه‌ی وایفای، فقط کافی است کسی را پیدا کنید که قبلا به این شبکه متصل شده است؛ با نزدیک کردن گجت iOS خود به گجت او، رمز وایفای خیلی سریع به دستگاه شما منتقل می‌شود.

اولین نسخه از iOS 11 فقط در اختیار کاربران توسعه‌دهنده نرم‌افزاری اپل قرار گرفته شد اما بتا عمومی این سیستم عامل ماه گذشته منتشر شد. این بتا توسط کاربران معمولی استفاده شد و به شناسایی اشکالات و باگ‌های نرم‌افزاری کمک بسیاری کرد. هنوز تاریخ رسمی انتشار iOS 11 اعلام نشده است.

ارسال نظر