حل مشکل تماس مکرر با سرویس ۹۱۱ در iOS 10.3

اوایل هفته‌ی جاری اپل نگارش ۱۰٫۳ را برای iOS منتشر کرد که با نقص هایی همراه بود؛ اما اکنون خبر می رسد که این باگ ها بر طرف شده اند.

حل مشکل تماس مکرر با سرویس ۹۱۱ در iOS 10.3

به گزارش کلیک، اگر چه قابلیت‌های جدید بسیار جالبی در این بسته تعبیه شده اما خوشبختانه شاهد اصلاح یک سری باگ‌ها به منظور روان‌تر شدن عملکرد دستگاه هم هستیم. در اکتبر سال گذشته (آبان ۹۵) گزارش شد که بعضی از مدل‌های آیفون دچار مشکل عجیبی شده‌اند: تماس مکرر خودکار با سرویس اضطراری ۹۱۱٫ حال طبق گزارش وال‌استریت ژورنال این مساله در iOS 10.3 مرتفع شده است. جزئیات بیشتر موضوع را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

حل مساله تماس مکرر آیفون با سرویس ۹۱۱
چند ماه پیش سیستم‌عامل iOS بعضی از آیفون‌ها به صورت خودکار و مکرر اقدام به برقراری تماس با سرویس اضطراری ۹۱۱ می‌کرد. این مساله اولین بار از سوی یک برنامه‌نویس ۱۸ ساله که متوجه شده بود با استفاده از یک اسکریپت جاوا می‌توان از راه دور ابزارهای iOS را وادار به اجرا کردن هشدارهای پاپ-آپ کرد. به این ترتیب امکان برقراری تماس و حتی باز کردن برنامه‌های ابزارهای iOS هم به راحتی فراهم می‌شد. این شخص بعد از مدتی به خاطر این کار دستگیر شد زیرا موفق به ساختن کدی شده بود که توسط آن بعضی از آیفون‌ها مکررا با شماره‌ی سرویس اضطراری ۹۱۱ تماس بی‌مورد برقرار کرده‌ بودند.
خوشبختانه اپل این مشکل را در بسته‌ی به‌روزرسانی iOS 10.3 مرتفع کرد. این بسته‌ی به‌روزرسانی در اوایل هفته‌ی جاری عرضه شد، از این رو اگر هنوز دستگاه‌تان را به‌روز نکرده‌اید ممکن است شما هم یکی از قربانیان این کد مخرب باشید.
این کد تنها اقدام به برقراری تماس با سرویس ۹۱۱ از آیفون کرده و برای این منظور از قابلیت نرم‌افزاری کلیک روی یک شماره تلفن و برقراری تماس فوری بهره‌ می‌گیرد.

طبق اظهارات اپل در بسته‌ی به‌روزرسانی این ویژگی لغو شده و حال کاربران قبل از برقراری تماس مجبور به تائید نهایی هستند.
همچنین در بسته‌ی iOS 10.3 سیستم فایل جدید اپل به نام APFS معرفی شده که عملکرد کلی سیستم‌عامل را در ابزارهای قدیمی و حتی جدیدها هم بهبود می‌بخشد. سیستم فایل جدید در مدل‌های مختلف آیفون امکان بوت شدن سریع‌تر دستگاه و همچنین اجرای پرسرعت‌تر اپلیکیشن‌ها را هم فراهم می‌کند. اگر مایل به مشاهده‌ی جزئیات بیشتری در مورد این بسته‌ی به‌روزرسانی و مقایسه آن با نگارش iOS 10.2 هستید
خوشبختانه این بار اپل سریعا واکنش نشان داد و از فرصت پیش‌آمده برای اصلاح این نقص نرم‌افزاری استفاده کرد. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا دستگاه خود را به‌روز کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر