آیفون ۶s بهتر است یا آیفون ۷؟

آیفون ۷ و ۷ پلاس دارای تغییراتی در طراحی است و یکی از نکات برتری آن نسبت به آیفون ۶s خاصیت ضدآب بودن آن است؛ در این مقاله به بررسی تفاوت‌های این دوگوشی آیفون می پردازیم.

آیفون ۶s بهتر است یا آیفون ۷؟

کلیک-آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دو گوشی هوشمند جدید آیفون است که کمتر کسی پیدا می شود که دیگر با این دوگوشی آشنا نشده باشد. در هر دو گوشی هوشمند جدید اپل؛ جک‌های هدفون حذف‌شده‌اند ولی در ازای آن خاصیت ضدآب بودن و اسپیکرهای دوگانه به این گوشی ها اضافه شده است. هم چنین دوربین، پردازنده و عمر باتری این گوشی های هوشمند نیز تقویت شده است.

شاید این سؤال برای بسیاری از کاربران آیفون پیش‌آمده باشد که اگر از آیفون ۶s یا آیفون۶s پلاس خود راضی هستیم، لازم است تا آن را به ۷ ارتقا دهیم؟ با بررسی جواب این سؤال به تفاوت‌های اصلی این دوگوشی همراه پی می بریم.

آیفون 6s بهتر است یا آیفون 7؟

طراحی

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هر دو از تم طراحی یکسانی برخوردارند و آیفون ۶s و ۶s پلاس هم مانند آیفون‌های جدید از بدنه فلزی تشکیل‌شده‌اند. صفحه‌نمایش آن‌ها از شیشه است که تمام صفحه روی گوشی با آن پوشانده شده است. رنگ های مشکی زغالی و مشکی براق به مجموعه رنگ‌های آیفون‌های جدید اضافه‌شده‌اند؛ یکی از نکات قابل توجه در رنگ مشکی زغالی آیفون ماندن اثرانگشت بر روی آن است.

آیفون 6s بهتر است یا آیفون 7؟

ازنظر ابعاد تقریباً اندازه‌های یکسانی دارند، ابعاد آیفون ۷ معادل ۵٫۴۴ در ۲٫۶۴ در ۰٫۲۸ اینچ و وزن آن ۴٫۸۷ اونس است که کمی از آیفون ۶s بزرگ‌تر و درخشان‌تر است. آیفون ۶s دارای ابعاد ۵٫۴۴ در ۲٫۶۴ در ۰٫۲۸ اینچ و وزن ۵٫۰۴ اونس است. آیفون ۷ پلاس دارای ابعاد ۶٫۲۳ در ۳٫۰۷ در ۰٫۲۹ اینچ و وزن ۶٫۶۳ اونس که در این مقایسه هم باز آیفون ۷ پلاس کمی سبک‌تر از آیفون ۶s پلاس با ابعاد ۶٫۲۳ در ۳٫۰۷ در ۰٫۲۹ اینچ و وزن ۶٫۷۷ اونس است.

در طراحی کلیدها نیز آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دارای طراحی یکسانی نسبت به مدل‌های قبلی خود هستند، دکمه خاموش و روشن در قسمت راست، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه بی صدا کردن در سمت چپ است.

دکمه Home که در وسط این گوشی‌های هوشمند قرار داشت هم چنان به حسگر اثر انگشت مجهز است ولی به گفته اپل این حسگر در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از حساسیت بیشتری برخوردار است.

آیفون 6s بهتر است یا آیفون 7؟

امکانات

تقریباً ویژگی‌های ساختاری آیفون ۷ و ۷ پلاس تقریباً با مدل‌های قبلی خود یکسان است و یکی از تفاوت ها اسپیکر دوم آیفون های جدید است که رد قسمت بالای گوشی های هوشمند تعبیه‌شده‌اند تا صدای بهتری را به گوش مخاطب برسانند.

یکی از بحث برانگیز ترین تفاوت های ساختاری آیفون ۷ و ۷ پلاس با آیفون ۶s و ۶s پلاس حذف جک هدفون در آیفون های جدید است. این عمل شاید یک تغییر بسیار بزرگ و سخت به نظر بیاید ولی آیفون برای بهتر شدن و پیشرفت این کار را انجام داده است. اگر شما عادت استفاده از هدفون‌های بلوتوثی را داشته باشید پس با آیفون های جدید به مشکلی بر نخواهید خورد ولی اگر از استفاده هدفون های معمولی لذت می بردید دیگر با آیفون ۷ و ۷ پلاس نمی‌توانید از آن ها استفاده کنید.

این کار اپل انتقادهای زیادی را در پی داشته است؛ قیمت ایرپادهای اپل ۱۵۹٫۰۰ دلار است.

آیفون 6s بهتر است یا آیفون 7؟

اما یکی از تغییرات بسیار خوب آیفون ۷ و ۷ پلاس خاصیت ضدآب بودن این که این گوشی هوشمند را تا عمق ۱ متری در مدت زمان ۳۰ دقیقه محافظت می کند، ای ویژگی برای استفاده از گوشی در روزهای بارانی بسیار مناسب است.

صفحه نمایش و پردازنده

اگر شما هم از طرفداران Quad HD در گوشی های اندروید هستید باید این مژده را داد که در آیفون ۷ و ۷ پلاس هم استفاده شده است. رزولوشن و تراکم پیکسل ها در آیفون ۷ معادل ۴٫۷ اینچ ۱٫۳۳۴ در ۷۵۰,HD Panel, 326ppi و در آیفون ۷ پلاس معادل ۵٫۵-inch 1,920 by 1.080 Retina display (401ppi) است.

بر اساس گزارش کمپانی اپل در آیفون های جدید از رنگ‌های بهتری استفاده شده است و ۲۵ درصد روشن‌تر از مدل‌های قبلی خود است. آیفون ۶s و ۶s پلاس از کیفیت رنگی خوبی برخوردار بودند و تغییر بزرگ و چشمگیری در رنگ صفحه‌های نمایش این گوشی‌های هوشمند پیش نیامده است.

یکی از تغییرات بسیار بزرگ در مبحث پردازنده است که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دارای آخرین ورژن A10 Fusion processor هستند که از A9 سریع‌تر است.

دوربین

دوربین آیفون ۷ پلاس یکی از غافلگیری های آیفون جدید است. در کل دوربین‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس نسبت به مدل قبلی خود تغییراتی کرده است. هر دو دوربین های دارای رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل هستند. تفاوت های اصلی دوربین ها در اندازه پیکسل ها، دیافراگم و عملیات بعد از پردازش است.

آیفون ۷ دارای دیافراگم ۱٫۸ است که در مقایسه آیفون ۶S دارای دیافراگم ۲٫۲ است و اندازه های پیکسل آن نیز بزرگ‌تر است. از دیگر امکانات دوربین آیفون جدید خاصیت کاهش نویز، لرزش گیر و نوردهی طولانی‌تر است.

آیفون 6s بهتر است یا آیفون 7؟

در کل آیفون ۷ در تاریکی و شرایط نوری نامناسب عکس‌های بهتری نسبت به آیفون ۶s می‌گیرد.

آیفون ۷ پلاس نیز دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که این بار دو سنسور در کنار هم قرارگرفته‌اند که زاویه دیدهای آن‌ها باهم متفاوت است. اولین سنسور دارای زاویه باز و دیافراگم ۱٫۸ است و سنسور دوم دارای زاویه بسته یا تله فتو است که عدد دیافراگم آن ۲٫۸ است. لنز دوم قابلیت زوم کردن تا ۲x تا ۱۰x را به کاربر می دهد. هم چنین لنز دوم قابلیت عکاسی با عمق میدان کم و تصویر محو در پس زمینه را به کاربر می دهد و باعث ایجاد بوکه در پس زمینه می شود. از قابلیت های فیلم برداری نیز می توان فیلم برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم و فیلم برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

آیفون 6s بهتر است یا آیفون 7؟

دوربین جلو آیفون ۷ و ۷ پلاس نسبت به آیفون ۶s و ۶s پلاس قوی تر است. دوربین جلو آیفون های جدید ۷ مگاپیکسل است که این عدد در آیفون های قبلی ۵ مگاپیکسل بوده است. از دیگر قابلیت های دوربین جلو این گوشی های هوشمند لرزش گیر، تشخیص چهره، رنگ های بهتر و هم‌چنین قابلیت فیلم برداری ۱۰۸۰p است که فیلم برداری در آیفون ۶s و ۶s پلاس دارای کیفیت ۷۲۰p بوده است.

باتری و اتصالات

آیفون ۷ شارژ باتری را دو ساعت بیشتر از آیفون ۶s نگاه می‌دارد و آیفون ۷ پلاس هم یک ساعت باتری را نسبت به آیفون ۶s نگاه می دارد. در تستی که با آیفون ۶s و ۶s پلاس فیلمی دیده شد و نور صفحه نیز تا آخرین درصد بود؛ آیفون ۶s توانست تا ۴ ساعت و ۲۱ دقیقه روشن بماند و آیفون ۶s پلاس توانست تا ۴ ساعت و ۱۱ دقیقه روشن بماند که انتظار می‌رود این عدد در آیفون ۷ حدود ۶ ساعت و در آیفون ۷ پلاس حدود ۵ ساعت طول بکشد.

هر دو گوشی هوشمند دارای باندهای دوگانه Wi-Fi,NFC,Bluetooth است.

قیمت و نتیجه گیری

آیفون ۷ و ۷ پلاس در رنگ‌های مشکی زغالی، مشکی براق، طلایی و صورتی طلایی عرضه‌شده‌اند. آیفون ۷ با ظرفیت ۳۲GB با قیمت ۶۴۹ دلار،۱۲۸GB باقیمت ۷۴۹ دلار و ۲۵۶GB با قیمت ۸۴۹ دلار عرضه شده است. رنگ‌های مشکی زغالی و مشکی براق فقط با ظرفیت‌های ۱۲۸GB و ۲۵۶GB عرضه‌شده‌اند. آیفون ۷ پلاس در همان رنگ‌های آیفون ۷ عرضه شده است ولی قیمت بالاتری دارد. آیفون ۷ پلاس با ظرفیت ۳۲GB باقیمت ۷۶۹ دلار،۱۲۸GB با قیمت ۸۶۹ دلار و ۲۵۶GB با قیمت ۹۶۹ دلار عرضه شده است. لازم به ذکر است که قیمت های آیفون ۷ پلاس از اعداد گفته شده شروع می شوند.

آیفون ۶s و ۶s پلاس هم در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، خاکستری و صورتی طلایی وجود دارد. جدیدترین قیمت برای آیفون ۶s با ظرفیت ۳۲GB قیمت ۵۴۹ دلار،۱۲۸GB با قیمت ۶۴۹ دلار است. آیفون ۶S پلاس با ظرفیت ۳۲GB با قیمت ۶۴۹ دلار،۱۲۸GB با قیمت ۷۴۹ دلار است.

اگر در حال حاضر آیفون ۶s یا ۶s پلاس دارید و با گوشی خود کارهایی مانند عکاسی حرفه‌ای یا بازی های زیادی انجام نمی دهید بهتر است تا گوشی فعلی خود را نفروشید. اما اگر با هدفون‌های سیم دار مشکل دارید و گوشی شما مدام در حال زمین خوردن و خیس شدن است شاید بهتر باشد تا آیفون ۷ و ۷ پلاس را امتحان کنید.

ارسال نظر