آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در صورت خرابی فقط در اپل استور تعمیر می شوند

اپل پس از رونمایی از آیفون ۷ های خود به خاطر اجازه تعمیر ندادن به افراد ثالث برای تعمیر گوشی های جدیدش، بارها توسط منتقدان مورد سرزنش قرار گرفته است.

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در صورت خرابی فقط در اپل استور تعمیر می شوند

به گزارش کلیک، یکی از مواردی که دائما صحبت از تعمیر نشدنی بودن آن در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس تاکنون مطرح بود، صفحه نمایش این گوشی ها بود؛ اما به تازگی و پس از چند آزمایش بر روی این گوشی ها مشخص شده است که این موضوع ابعاد گسترده تری دارد چرا که اپل کاری کرده است که در صورت بروز هر گونه خرابی در این گوشی ها، کاربر نتواند آن را به جز ارجاع به تعمیرکاران مجاز اپل تعمیر کند و اگر مورد اضطراری برای کاربری برای تعویض قطعه ای از این گوشی ها پیش بیاید، به ناچار مجبور به مراجعه به نزدیک ترین اپل استور در منطقه خود است.

با تعویض صفحه نمایش یک آیفون ۷ با آیفون ۷ دیگر، متوجه شدیم که دکمه Home و تاچ آی دی این گوشی غیر فعال شده است و اپل عملاً هرگونه تعمیر توسط افراد ثالث بر روی این گوشی را غیرممکن کرده است.
این مورد به خاطر این است که دکمه Home مثل آیفون های سابق فیزیکی نیست و با هرگونه خرابی بر روی صفحه نمایش نه تنها مجبور به تعویض صفحه نمایش هستید بلکه می بایست به صورت نرم افزاری نیز مجدداً تنظیمات دکمه Home توسط نزدیک ترین اپل استور صورت گیرد (مجدداً کالیبره شود) تا کاربر بتواند از گوشی خود استفاده نماید.
مقامات اپل معتقدند این کار به نفع کاربران است چرا که از آسیب های احتمالی ناشی از اشتباه در تعمیر جلوگیری می شود و پس از هرگونه خرابی، کاربر مطمئن است که یه کارشناس اپل گوشی او را تعمیر خواهد کرد؛ اما منتقدان معتقدند که اپل این کار را برای دریافت هزینه های جانبی اضافی از مشتریان انجام داده است.
مثال دیگری از این مسئله می تواند در مورد حذف فیزیکی جک هدفون از آیفون ۷ باشد که اپل دست افراد ثالث را از ایجاد چنین جکی در گوشی کوتاه کرده است تا در صورت نیاز خود با راهکارهایی و اخذ مبلغی، این کار را برای کاربران انجام دهد.
لطفاً نظرات خود را در رابطه با این اقدام عمدی اپل با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر