اف بی آی از افشای جزییات هک آیفون معاف شد!

رسانه کلیک – بر اساس حکم دادگاه، پلیس فدرال آمریکا مجبور نیست نام شرکتی را که برای هک گوشی آیفون به FBI کمک کرد، فاش کند.

اف بی آی از افشای جزییات هک آیفون معاف شد!

به گزارش کلیک ؛ وب سایت cnet در گزارشی نوشت؛ در پایان سال ۲۰۱۵ یک حمله تروریستی در سن برناردیو کالیفرنیا رخ داد که طی آن ۱۴ بی‌گناه کشته و ۲۲ تن زخمی شدند. چند ماه بعد یک iPhone5C متعلق به یکی از این تروریست‌ها به دست پلیس افتاد، ولی به دلیل استفاده از سیستم امنیتی داخلی آیفون امکان دسترسی به داده‌ها میسر نشد. FBI از شرکت اپل خواست با ساخت نرم افزاری امکان دسترسی به اطلاعات آیفون را برای پلیس فدرال فراهم کند، اما اپل با این درخواست مخالفت کرد و با FBI وارد مشاجره شد.

اپل معتقد بود که FBI می‌خواهد بدافزار ویژه‌ای بسازد که امنیت سیستم‌های این شرکت را زیر سؤال می‌برد، اما چند روز بعد FBI توانست بدون کمک اپل این گوشی را هک و اطلاعات درون آن را به‌دست آورد.

شش ماه پس از این اتفاق سه رسانه بر اساس قانون آزادی اطلاعات از FBI به دادگاه شکایت کردند. اسوشیتد پرس، Vice and Gannett و USA Today طی شکایت‌نامه ای اعلام کردند که مردم حق دارند بدانند دولت چه میزان از پول مالیات دهندگان را برای نفوذ به سیستم داخلی گوشی آیفون صرف کرده است. آنها همچنین استدلال کردند که وجود یک عیب مخفی در این گوشی می‌تواند حریم شخصی مخاطب را به خطر بیاندازد.

روز شنبه با حکم Tanya S. Chutkan قاضی فدرال، این پرونده به نفع FBI بسته شد. این قاضی دولت را در این خصوص از قانون آزادی اطلاعات مستثنی کرد و به اف بی آی حق داد که جزییات هک گوشی آیفون را در اختیار مطبوعات قرار ندهد.

قاضی فدرال در این خصوص اظهار داشت: «منطقی و قابل قبول است که اف بی آی بخواهد از شرکت طرف قرار داد و اطلاعات اختصاصی خود محافظت کند. انتشار نام این شرکت می‌تواند آن را در معرض حمله‌های سایبری قرار دهد و دزدیده شدن اطلاعات مربوط به هک گوشی آیفون توسط هکرها می‌تواند به یک خطر جدی برای عموم تبدیل شود».

ارسال نظر