آیفون ایکس پلاس احتمالا با پنل OLED چینی تولید می‌شود

رسانه کلیک – اپل احتمالا تصمیم دارد تا با حذف سامسونگ از زنجیره تامین پنل های OLED، نمایشگر به کار رفته در آیفون ایکس پلاس را با همکاری یک شرکت چینی تولید کند.

آیفون ایکس پلاس احتمالا با پنل OLED چینی تولید می‌شود

در حال حاضر وظیفه تولید انبوه پنل های نمایشگر آیفون ایکس بر عهده کمپانی سامسونگ است و اپل این مسئله را به عنوان اصلی ترین دلیل گران قیمت بودن پرچمدار آیفون های 2017 عنوان کرده است. از طرفی، پس از معرفی این تلفن هوشمند، برخی از شایعات تاکید کردند که غول کوپرتینو تصمیم دارد تا پرچمدار 2018 خود را با عنوان آیفون ایکس پلاس تولید کند.

در عین حال شایعات جدید تاکید دارند که اپل تصمیم به قطع همکاری با سامسونگ گرفته و این شرکت در حال شروع همکاری جدید با تامین کننده های چینی است. در چند ماه گذشته شرکت های چینی تامین کننده پنل های نمایشگر تلفن های هوشمند، نظیر BEO سرمایه گذاری بسیار بزرگی را برای جلب نظر تولید کنندگان تلفن های هوشمند و تبلت ها شروع کرده‌اند. این شرکت ها تصمیم دارند تا با تولید قطعات با کیفیت و همچنین ارزان قیمت، جایگاه قطعات خود را در محصولات تولید شده توسط اپل محکم کنند.

علاوه بر این، کسب و کار های مربوط به تولید نمایشگرهای OLED از سال گذشته رقابتی تر شده و بسیاری از تحلیلگران اقتصادی به تازگی پیش بینی کرده‌اند که تولید کنندگان چینی تا سال 2022 سهم بیشتری از بازار را نسبت به همتاهای کره ای خود تصاحب خواهند کرد.

در حال حاضر شرکت هایی نظیر سامسونگ و ال جی توانسته‌اند در بازار غیررقابتی، پنل های OLED خود را به دنیا بفروشند. همین مسئله باعث شده تا قیمت محصولات مجهز به این نمایشگر تا حدودی گران تر از محصولات مشابه مجهز به نمایشگر LCD باشد.

با این حال، شرکت اپل از سال جاری میلادی تصمیم گرفته تا از این نمایشگرها به جای پنل های کریستال مایع در دستگاه های خود استفاده کند. همین مسئله باعث شده تا این کمپانی به دنبال پیدا کردن تامین کننده های رقیب با قیمت ارزان تر برای تولید آیفون ایکس پلاس و دیگر دستگاه های هوشمند خود باشد.

گزارش های جدید حاکی از آن است که اپل با مدیران BOE رایزنی کرده است و قرار است محصولات آینده خود نظیر آیفون ایکس پلاس را با پنل های OLED تامین شده توسط این شرکت تولید کند.

ارسال نظر