ایران ۷۰ و سومین کشور جهان در سرعت اینترنت موبایلی

وب‌سایت OpenSignal گزارش جدیدی منتشر کرده است که در آن پارامترهای مهمی در رابطه با اینترنت موبایلی از جمله دسترسی کاربران، سرعت متوسط و استفاده از آن به‌جای وای‌فای مورد بررسی قرار گرفته است. این گزارش آماری از بیش از ۸۲۲ هزار کاربر تهیه شده و مربوط به ماه‌های سوم تا ششم سال ۲۰۱۶ میلادی است.

ایران ۷۰ و سومین کشور جهان در سرعت اینترنت موبایلی

به گزارش کلیک، ابتدا در دسترس‌ پذیری و پوشش شبکه ۳G و ۴G مورد بررسی قرار گرفته تا مشخص شود چند درصد از کاربران کشورهای مختلف به این اتصال دسترسی دارند. در صدر این نمودار کره ‌جنوبی با ۹۸٫۵۴ درصد جمعیت قرار داشته و پنج کشور انتهایی نیز ترینیداد و توباگو، عراق، هند، اوکراین و گینه هستند. در این رده ‌بندی از میان ۹۵ کشور، ایران با درصد دسترسی ۶۱٫۴ درصد در رتبه ۸۸ قرار گرفته است.
از نظر سرعت کلی یا میانگین شبکه ‌های ۳G و ۴G این اختلاف میان کشورها شدیدتر بوده و OpenSignal علاوه بر فاکتور سرعت پوشش را نیز در این نمودار تأثیر داده است. به این ترتیب کشوری با سرعت بالای ۴Gاما دسترسی و پوشش کمتر رتبه پایین‌ تری از کشوری با سرعت متوسط ۴G اما با دسترسی و پوشش بالاتر کسب می‌کند.
در این رده‌ بندی کره جنوبی مجدداً با اختلاف زیاد و با سرعت میانگین ۴۱٫۳۴ مگابیت بر ثانیه (۵٫۱۶ مگابایت بر ثانیه) در رتبه اول بوده و پس از آن سنگاپور با ۳۱٫۱۳ مگابیت بر ثانیه، مجارستان با ۲۶٫۱۵ مگابیت بر ثانیه و استرالیا با ۲۵٫۰۱ مگابیت در ثانیه در رتبه ‌های بعدی هستند. کشور ما ایران در این رده ‌بندی با سرعت ۵٫۱۳ مگابیت بر ثانیه یعنی ۰٫۶۴ مگابایت بر ثانیه در رتبه ۷۳ قرار گرفته است.
شاخص بعدی زمان استفاده از وای‌ فای است که نشان‌ دهنده درصدی از کاربران در هر لحظه خاص است که به‌ جای استفاده از اینترنت دیتای موبایل از وای ‌فای استفاده می ‌کنند. در این مقیاس کشور هلند با ۷۰٫۰۵ درصد در صدر بوده و پس از آن چین با ۶۳٫۱۶ و نیوزیلند با ۶۲٫۹۶ درصد قرار گرفته‌اند. کشور ما نیز با ۳۶٫۸۸ درصد در رتبه ۷۸ است. این آمار نشان می دهد میزان دسترسی کاربران به وای‌ فای ‌های عمومی و اغلب رایگان در کشور ما بسیار پایین بوده و بسیاری از کاربران مجبور به استفاده از اینترنت کندتر و گران ‌تر دیتای موبایلی هستند.

ارسال نظر