بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استعدادهای گیم را به جهان معرفی می کند

اعزام قهرمانان به لیگ‌های خارج از کشور و کسب مقام برای کشور موجب اعتبار ایران در جامعه بین‌المللی می‌شود که از بسیاری از مسابقات دیگر بیشتر است.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استعدادهای گیم را به جهان معرفی می کند

به گزارش کلیک، حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: اعزام قهرمانان به لیگ‌های خارج از کشور و کسب مقام برای کشور موجب اعتبار ایران در جامعه بین‌المللی می‌شود که از بسیاری از مسابقات دیگر بیشتر است، لذا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصمیم گرفت بستر کشف استعدادها و معرفی آنها به جهان را تقویت کند تا مسابقات باشکوهتر و بهتر برگزار شود.

کریمی قدوسی تصریح کرد: بازی رایانه‌ای از دو بخش متفاوت بازی‌ساز و بازیکن تشکیل می‌شود و بنیاد در سال‌های گذشته، بسیار درگیر ایجاد صنعت بازی بوده و حیطه بازیکنان مغفول واقع شده بود.

وی توضیح داد: امسال تصمیم گرفتیم با حمایت جدی از بخش خصوصی که به طور سالیانه این کار را انجام می‌دهد مسابقات سطح بالا و حرفه‌ای در تهران برگزار کنیم و برای قهرمانان مزیت‌هایی بالاتر از جوایز نقدی در نظر بگیریم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: هدف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تقویت بخش خصوصی است. به همین دلیل طی دو سال و نیم اخیر در برگزاری این مسابقات مشارکت کرده‌ایم و از برگزاری مستقیم خودداری کردیم. تقویت بخش خصوصی موجب تحول بزرگی در کشور می‌شود و بخش خصوصی قوی پس از تغییرات مدیریت دولتی با قدرت بالاتری ادامه مسیر خواهد داد.

او در توضیح چگونگی تعامل مطلوب بین بازیکنان و بنیاد اظهار داشت: توقع بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این است که گیمیرها بنیاد را حامی و همراه خود بدانند. به دلیل اینکه برخی از گیمرها حس می‌کنند بنیاد نهادی است که در تقابل با گیمرهاست و ترجیح می‌دهد هیچ بازی خارجی در کشور منتشر نشود. اما این نگاه واقعی نیست چون هم بنده و هم همه همکارانم در بنیاد گیم بازی می‌کنند و لذا اصولا بحث بازی برای همه ما مهم است.

کریمی قدوسی افزود: اما نکته مهم مسئولیت و رویکرد ما این است که با دقت به تفکیک محتوایی بازی ها می‌پردازیم به نحوی که بازی‌های مناسب برای سنین مختلف منتشر شود. شاید این امر خوشایند برخی نباشد ولی این یک اصل و رویکرد جهانی است که در همه کشورها به تناسب بازیکن و بازی دقت فراوانی می‌شود، زیرا تاثیر بازی‌های رایانه‌ای که در سنین پایین انجام می‌شود در نتایج خوب یا بد آینده جامعه موثر است.

وی عنوان کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شریک اصلی برگزارکننده مسابقات لیگ بازی‌های رایانه‌ای است، بنیاد به دلیل تیم حرفه‌ای و با تجربه این مسابقات وارد این مشارکت جدی شده است. البته امکان حمایت‌هایی از برخی مسابقات دیگر نیز وجود دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بنیاد علاقه‌مند است لیگ بازی‌های رایانه‌ای به صورت فصلی یا ماهیانه در سطح کشور و به صورت متداوم برگزار شود که احتمالا در بستر آنلاین رخ خواهد داد که صحبت‌های اولیه برای ایجاد بستر مناسبی برای این بازی‌ها با بخش‌های داخلی و خارجی انجام شده که در صورت موفقیت می‌توانیم فاصله لیگ‌ها را کم کنیم.

کریمی همچنین با اشاره به امکان انتخاب گیم به عنوان یک شغل در ایران، بیان کرد: در جهان نیز جوایز و مسابقات موجب درآمد گیمرها می‌شود، در ایران نیز با گسترش و افزایش مسابقات این امر دور از دسترس نیست که گیمری یک شغل محسوب شود.

وی ضمن تشویق بازی‌سازان به ساخت بازی‌هایی با قابلیت چندنفره اظهار کرد: بازی‌های رکوردی مناسب فضای مسابقات نیستند. بازی‌های منتخب امسال علاوه بر کیفیت بالا قابلیت بازی چند نفره نیز داشته‌اند. وقتی بازی‌ها قابلیت مسابقه داشته باشند حتما در لیگ‌ها از آنها استفاده می‌شود و این انگیزه فراوانی برای گیمرها و بازی‌سازان دارد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: امیدواریم با این حمایت و مشارکت بستر مناسبی برای کشف استعدادها و حضور قهرمانان در عرصه جهانی فراهم شود.

ارسال نظر