ایران در مسابقات Brain Bee خوش درخشید

مسابقات World Competition of Brain Bee 2016 هر ساله در زمینه علوم اعصاب، و در پنج حیطه نوروآناتومی، نوروهستولوژی، تشخیص بالینی، آزمون کتبی و مرحله شفاهی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار می‌شود.

ایران در مسابقات Brain Bee خوش درخشید

به گزارش کلیک، مسابقات Brain Bee هر سال با هدف آشنایی دانش آموزان مقطع دبیرستان با علوم اعصاب در سطح جهان برگزار می ‌شود به این نحو که در این مسابقه که نمایندگان ۳۰ کشور در آن حضور دارند در نهایت یک نفر به عنوان برگزیده انتخاب می ‌شود.
امسال ایران برای دومین سال متوالی با همکاری کمیته دانش آموزی انجمن علوم اعصاب ایران و ستاد علوم و فناوری ‌های شناختی، توانست نماینده‌ خود را برای شرکت در این مسابقات اعزام کند. گزینش فرد انتخابی طی ۲ مرحله آزمون به زبان‌ های فارسی و انگلیسی در کشور برگزار شد و شایان باقری، دانش‌ آموز سال اول متوسطه با کسب مقام اول در هر دو مرحله برای شرکت در مسابقات به عنوان نماینده ایران در سال ۲۰۱۶ به کشور دانمارک اعزام شد.
شایان باقری، دانش‌ آموز دوره اول متوسطه دبیرستان میرزاکوچک خان رشت که به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی دانش آموزی علوم اعصاب Brain Bee شرکت کرده بود مقام چهارم این دوره را کسب کرد.
این مسابقه دهم تا چهاردهم تیرماه با حضور نمایندگان ۲۶ کشور برگزار شد و نماینده ایران بالاتر از کشورهای امریکا، انگلیس و ژاپن به مقام چهارم رسید.

ارسال نظر