هکر تلگرامی دستگیر شد

تلگرام بازهم در صدر اخبار فضای مجازی است! این طور که به نظر می رسد دردسرهای مجازی تلگرامی تمامی ندارد و هم چنان خبرساز است.

هکر تلگرامی دستگیر شد

به گزارش کلیک، در جدیدترین دردسرسازی های مجازی، متهم به هک صفحات تلگرام زنان و دختران و عامل ارسال پیام های تهدید آمیز در شبکه های اجتماعی با تلاش کارآگاهان سایبری پلیس فتا مازندران شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ حسن محمدنژاد، رئیس پلیس فتای مازندران در این خصوص گفت: در پی مراجعه زنی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر اینکه پس از آشنایی با فردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با نام کاربری مشخص، این فرد صفحه تلگرامی ام را هک و مرا مورد تهدید قرار می دهد، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
محمدنژاد اضافه کرد: ماموران با انجام تحقیقات و بررسی های فنی و اطلاعاتی روی گوشی تلفن همراه شاکی و نیز رصد فعالیت مجرمانه هکر مورد نظر متوجه شدند فردی با نام کاربری مشخص در محیط تلگرام برای شاکی و افرادی دیگر ایجاد مزاحمت می کند که با اقدامات و شگردهای خاص پلیسی شناسایی شد.
رئیس پلیس فتای مازندران، گفت: کارآگاهان پلیس فتا پس از شناسایی مخفیگاه متهم با هماهنگی قضایی این فرد را دستگیر و سیستم های رایانه ای و مخابراتی وی را کشف کردند.
وی اظهار داشت: متهم درتحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت، در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد نام کاربری اقدام به ارتباط با زنان و دختران در این شبکه کرده و پس از جلب اعتماد آنان، با انجام مهندسی اجتماعی به صفحات تلگرامشان دسترسی پیدا می کردم.
به گفته سرهنگ محمدنژاد، برای متهم به هک صفحه تلگرام پرونده قضایی تشکیل و این متهم به مرجع قضائی تحویل داده شده است.

ارسال نظر