رقابت ژاپن و چین در فرستادن انسان به ماه

کلیک – ژاپن قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انسان را به کره ماه بفرستد. این در حالی است که چین درنظر دارد این کار را تا سال ۲۰۳۶ انجام دهد. البته طبق پیش بینی های انجام شده ژاپن نیز احتمالا این هدف را هم زمان با چین محقق خواهد کرد.

رقابت ژاپن و چین در فرستادن انسان به ماه

آژانس فضانوردی ژاپن (JAXA) اقدامات لازم برای دستیابی به یک هدف بلندپروازانه یعنی ارسال انسان به کره ماه را آغاز کرده است. این آژانس قصد دارد انسان را تا سال ۲۰۳۰ به کره ماه بفرستند و در آن جا مستقر کند؛ این در حالی است که چین نیز قصد دارد تا سال ۲۰۳۶ این کار را انجام دهد؛ البته ممکن است ژاپن نیز تا سال ۲۰۳۶ نیز موفق به انجام این کار شود؛ به نظر می رسد که احتمال دوم قوی تر است. طبق اطلاعات منتشر شده به دلیل اینکه ژاپن به تنهایی نمی تواند هزینه لازم برای این پروژه را فراهم کند، مشارکت خود را با چندین کشور دیگر برای انجام این پروژه آغاز کرده است.

ظاهرا مقدمات این پروژه که هنوز نامی برای آن مشخص نشده است، از سال ۲۰۲۵ آغاز شده است. هنوز مشخص نیست که ژاپن می تواند در این پروژه موفق شود یا نه؛ اما با مشارکت این کشور در این پروژه بین المللی، احتمال موفقیت آن تا حد زیادی تقویت می شود. JAXA سال آینده اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه منتشر خواهد کرد. همانگونه که چین و هند اقداماتی در راستای پروژه ای که Asian space race نام دارد، انجام داده اند؛ انتظار می رود که ژاپن نیز قصد داشته باشد پروژه های بزرگ دیگری را نیز انجام دهد.

چین علاوه بر اینکه قصد دارد نخستین انسان را تا سال ۲۰۳۰ را به کره ماه فرستاده و در آنجا مستقر کند، در نظر دارد در سال ۲۰۱۸ تحقیق و بررسی در مورد نیمه تاریک ماه را نیز آغاز کند. هند نیز در سال ۲۰۱۶ نخستین شاتل فضایی خود با قابلیت استفاده مجدد از آن را با موفقیت مورد آزمایش قرار داد و با ارسال ۱۰۴ ماهواره از روی یک راکت فضایی، موفق شد رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

ارسال نظر