نوشتن رمان توسط هوش مصنوعی در ژاپن

یک برنامه هوش مصنوعی ژاپنی رمانی کوتاه نوشت و آن قدر کار خود را خوب انجام داد که تقریبا موفق به کسب یک جایزه ادبی شد.

نوشتن رمان توسط هوش مصنوعی در ژاپن

به گزارش کلیک، در حالی که بسیاری از مردم جهان نگران این بودند که با توسعه کامل هوش مصنوعی بسیاری از افراد شغل خود را از دست می دهند، هیچ کس فکر نمی کرد که یکی از آن کارها نویسندگی باشد. با این حال، اکنون که یک برنامه هوش مصنوعی ژاپنی، رمانی کوتاه نوشت و از مرحله اول دریافت جایزه ادبی عبور کرد، ظاهرا دیگر هیچ شغلی امنیت ندارد. هرچند رمان نوشته شده توسط ربات برنده نهایی جایزه نشد، ولی چه کسی می تواند بگوید او در تلاش بعدی خود بهتر عمل نخواهد کرد و برنده نخواهد شد؟

نام این رمان در زبان انگلیسی "Day A Computer Writes A Novel" و در زبان ژاپنی "Konpyuta ga shosetsu wo kaku hi" و معنی آن "روزی که یک کامپیوتر رمان می نویسد" است که در کشور ژاپن با استقبال چشمگیری روبه رو شد.

در اصل، این رمان توسط تیم انسانی ای نوشته شد که در کار توسعه برنامه هوش مصنوعی هستند. هیتوشی بارا و تیم او در دانشگاه Hakodate ژاپن، کلمات و جملات را انتخاب کردند و پارامترهایی را به هوش مصنوعی قبل از نوشتن، اضافه نمودند. سپس روبات با استفاده از آن پارامترها بهترین حالت را نوشت.

البته، بسیاری از منتقدان و طرفداران توسعه هوش مصنوعی موافق هستند که یکی از سخت ترین موانع برای ساخت روبات های دارای درک و شعور خود ما انسان ها هستیم. اگر روبات های هوش مصنوعی نمی توانند با ما ارتباط برقرار کنند، برقراری ارتباط با آن ها برای ما هم سخت خواهد بود.

تاکنون، برنامه های هوش مصنوعی برای حل مشکلاتی مورد استفاده قرار گرفتد که پاسخی برای آن ها وجود داشت. ولی آن چه مسلم است هوش مصنوعی توانایی فراتر از این دارد و می تواند در آینده بشریت تاثیر بسزایی داشته باشد و در بکارگیری خلاقیت انسان ها در قسمت های مختلف دخیل شود. این که ما به خاطر ترس از دست دادن شغل خود نخواهیم هوش مصنوعی پیشرفت کند، در واقع کوتاه فکری و آینده نگر نبودن ما را نشان می دهد. باید امیدوارم باشیم تا هوش های مصنوعی کاربردی ساخته شود تا تهدیدها و خطرات، نسبت به جوامع بشری کاهش یافته و در برابر آیندگان شرمنده نشویم.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر