شرکت JDI از اولین نمایشگر خود مجهز به سنسور اثر انگشت رونمایی کرد

رسانه کلیک - بسیاری از علاقه مندان به دنیای تکنولوژی منتظر ورود فناوری حسگر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر هستند. به تازگی شرکت JDI از اولین نمایشگر خود مجهز به سنسور اثر انگشت رونمایی کرده است.

شرکت JDI از اولین نمایشگر خود مجهز به سنسور اثر انگشت رونمایی کرد

شرکت JDI به تازگی از توسعه یک شیشه شفاف مجهز به حسگر اثر انگشت خبر داده است. این شرکت که به تولید نمایشگرهای LCD معروف است، از تجربه و تخصص خود در ساخت پنل برای ورود به صنعت تولید سنسور اثر انگشت بهره گرفته است.

در حالی JDI از اولین نمایشگر مجهز به اسکنر اثر انگشت خود رونمایی می کند که شرکت ویوو به دنبال عرضه گوشی هوشمند Vivo X20 با این فناوری است. بر خلاف شرکت سیناپتیکس ، کمپانی JDI توانسته سنسور اثر انگشت را درون نمایشگر قرار دهد.

نحوه کار نمایشگر مجهز به سنسور اثر انگشت شرکت JDI چگونه است؟

این کمپانی مکانیزم در خصوص عملکرد حسگر اثر انگشت خود اعلام کرد:

شیشه شفاف JDI مجهز به سنسور اثر انگشت خازنی از فناوری لمس عادی پشتیبانی می کند، این حسگر اثر انگشت در سلول نمایشگر Pixel EyesTM تعبیه شده و قابل استفاده در گوشی های هوشمند است. توسط Pixel EyesTM، با لمس نمایشگر، لایه ای تغییرات در ظرفیت توانی را حس می کند. توسط این تغییر ظرفیت، محل لمس شناسایی می شود.

در حالی که سنسورهای شرکت سیناپتیکس فقط برای پنل های OLED کارایی دارند، سنسورهای شرکت JDI برای پنل های LCD قابل استفاده است. در حال حاضر شرکت JDI که با همکاری کمپانی های سونی، توشیبا و هیتاچی مدیریت می شود، به دنبال رقابت با شرکت شارپ برای تامین پنل های OLED آیفون های آینده اپل است.

سنسور اثر انگشت

اپل بعد از سال ها تصمیم گرفت که گوشی هوشمند خود را به پنل OLED مجهز کند. با استفاده از پنل OLED در آیفون X ، تقاضا برای نمایشگرهای OLED در سال آینده افزایش می یابد. به علت عدم امکان تامین تمامی پنل های OLED مورد نیاز اپل توسط سامسونگ، شرکت های ال جی، شارپ و JDI برای تامین این پنل ها با یکدیگر رقابت می کنند.

ارسال نظر