شباهت تصاویر جدید مشتری با اثر معروف ون گوگ به نام شب پر ستاره

ناسا تصاویر جدیدی از مشتری منتشر کرده است که به نظر می رسد این تصاویر مشابه نقاشی معروف ون گوگ به نام شب پرستاره باشد. این تصاویر توسط کاوشگر Juno گرفته شده است.

شباهت تصاویر جدید مشتری با اثر معروف ون گوگ به نام شب پر ستاره

دانشمندی شهروند به نام املیا کرولینا اسپاراویگنا اولین فرد و تنها فردی بود که به شباهت بین تصاویر واقعی مشتری از سحابی در حال حرکت و نقاشی شب پرستاره ون گوگ پی برد. به طوری که او توانست بخش هایی از آسمان نقاشی شده را با تصاویر جدید مشتری جابه جا کند.

تصاویر توسط کاوشگر Juno گرفته شده بود. با اینکه هدف اولیه از ماموریت ناسا مطالعه نواحی زیرین ابرهای در حال گردش بود، دوربین های Juno تعدادی تصاویر مهیج و خام از این سیاره برای ما فراهم کردند.

تصویر استفاده شده در تهیه نقاشی شب پرستاره یکی از تصاویر اخیر دوربین های Juno در دوم فوریه بود. این کاوشگر در نزدیک ترین فاصله از سطح سیاره قرار گرفت. درواقع کاوشگر Juno هر ۵۳ روز یکبار در نزدیکترین فاصله از سطح مشتری قرار می گرفت. چرخش این کاوشگر، آن را از تشعشعات مضر اطراف سیاره مشتری حفظ می کرد.

این تصاویر خام ابتدا چندان مفید به نظر نمی رسیدند. اما بعد از یک سری تصحیحات در رنگ و نور ما را در تجسم این سیاره کمک کردند. همچنین این تصاویر به ما در درک ویژگی های مفید و اکتشافات جدید در بالای ابرها کمک کردند.

همه این تصاویر خام توسط دانشمندان شهروند از روی سایت دوربین های Juno گرفته شد. این یک برنامه کار برای شهروندان بود که در یک مسیر مشارکتی و نه انفعالی در ماموریت Juno شرکت کنند. اساسا دوربین های Juno این تصاویر خام را روی سایت بارگذاری کردند و دانشمندان شهروند آن ها را به سبک و شیوه خود ویرایش کردند. هرکس می تواند تصاویر ویرایش شده را روی یک سایت بفرستد. انواع گوناگونی از این تصاویر ویرایش شده وجود دارد. با توجه به علم سیارات تعدادی از این تصاویر خلاقانه و سورئال بودند در حالی که بقیه کمی ساده به نظر می رسیدند.

ارسال نظر