تفاوت های کلیدی در اپلیکیشن Google Map و Apple Map

در طراحی و برنامه نویسی بسیاری از اپلیکیشن های اپل و اندروید تفاوت هایی وجود داشته است، اما انتظار می رود اپلیکیشن  هایی نظیر نقشه و موقعیت یاب عملکردها  و اطلاعات مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهند، که با برسی های جدید کارشناسان به نتایج جالبی دست یافته اند. تفاوت های کلیدی در برنامه نویسی این اپلیکیشن ها.

تفاوت های کلیدی در اپلیکیشن Google Map و Apple Map

به گزارش کلیک، چندی پیش " جاستین اوبرین"، مدیر سابق طراحی نقشه شرکت اپل، پس از استفاده اتفاقی از اپلیکیشن "Google Map" به نکات قابل توجهی دست یافت. این اپلیکیشن تفاوت های بسیاری با نمونه مشابه در IOS دارد. شرکت گوگل در طراحی نسخه اندرویدی نقشه، به حذف و کاهش بسیاری از شهرها پرداخته است. همچنین در موقعیت سنجی بسیاری از اتوبان ها و بزرگراه های مطرح در حمل و نقل، اولویت بندی را در دستوکار قرار داده است .

پس از بدست آمدن این نتایج در برسی های اولیه، جاستین اوبرین در ایمیلی به خبرگزاری «Business Insider» عنوان کرد که قصد در افشای تفاوت های کلیدی در اپلیکیشن های Google Map و Apple Map در نتیجه تحقیقات خود دارد .

طبق گفته مدیر سابق طراحی نقشه شرکت اپل، تفاوت های به دست آمده در این مقایسه تنها محدود به حذف چند شهر و یا عدم معرفی چند اتوبان نمی شود و تفاوت های بنیادی تری در این زمینه وجود دارد .

پس از بررسی و تحقیق در مورد سه شهر لندن، نیویورک و سانفرانسیسکو و مقایسه آن ها بر روی نقشه ارائه شده توسط شرکت اپل و گوگل حقایقی در ارائه اطلاعات در بین این دو برند بدست آمد. به عنوان مثال با زوم کردن بر روی نقشه گوگل، مناطق حمل و نقل بیشتر اولویت را داشته اند و نشانه گذاری های بیشتری بر روی این مناطق انجام شده است. این در حالیست که در نقشه مربوط به شرکت اپل، مناطق گردشگری و معروف هر منطقه اولویت بیشتری در نشانه گذاری ها داشته اند. که در همین ابتدا به نگرش متفاوت این دو شرکت به دنیای واقعی دست میابیم .

جاستین اوبرین، همچنین برای تفهیم کامل این تفاوت ها تصاویری از صفحه گوشی اندروید خود و همچنین گوشی آیفون تهیه کرده است و با قرار دادن در کنار هم این مقایسه را به نمایش گذاشته است .

تصاویر متفاوت از محله منهتن بر روی اپلیکیشن های Google map و Apple map

۰۱

۰۲

۰۳

با دقت در تصاویر درخواهید یافت که این دو نقشه با توجه به نکات مشترکی که نشان می دهند(۱۵ مورد) تفاوت هایی در اولویت بندی و نیز معرفی مناطق نیز دارند. نکته جالب در نتیجه گیری اوبرین از مقایسه اپلیکیشن ها، درصد بالای تمرکز Apple Map بر روی مناطق مهم و مورد نیاز برای گردشگران است. رستوران ها، هتل ها، فرودگاه ها و از همه مهمتر مناطق دیدنی و گردشگردی برای این دسته از افراد است. (حدود دو برابر بیشتر از Google Map).

به گفته جاستین اوبرین؛ مدیر سابق طراحی نقشه شرکت اپل هر دوی اپلیکیشن ها نقاط قوت و ضعف خود را در ارائه اطلاعات دارند که تنها می توان توصیف متفاوت را از آن داشت و نمی توان به طور قاطع به برتری هیچیک رای داد .

همچنین وی اعتقاد دارد، دنیا به سمت و سوی یک نقشه واحد پیش می رود. و روزی در تکنولوژی ثبت خواهد شد که یک نقشه جهانی و بین المللی افراد را در شناسایی مناطق همراهی کند. در این صورت تفاوت ها به صورت کامل از بین خواهد رفت. چرا که یک نقشه واحد با ارائه تصاویر از هر منطقه هیچ کاربری را به خطا نخواهد انداخت .

ارسال نظر