شرکت مایکروسافت تولید آداپتور کینکت برای ایکس باکس وان را متوقف کرد

رسانه کلیک - مایکروسافت در سال 2009 از کینکت رونمایی کرد. این دستگاه برای اتصال به کنسول های بازی جدید این شرکت نیاز به آداپتور مخصوصی دارد. شرکت مایکروسافت به تازگی تولید آداپتور کینکت برای ایکس باکس وان را متوقف کرده است.

شرکت مایکروسافت تولید آداپتور کینکت برای ایکس باکس وان را متوقف کرد

اگر به این امید هستید که کینکت خود را با خرید آداپتوری جدید به کنسول بازی متصل کنید، باید بگوییم که امیدتان بیهوده است چرا که مایکروسافت رسما اعلام کرد که تولید آداپتور کینکت را متوقف کرده است.

این آداپتور به کاربر اجازه می دهد که کینکت خود را به کنسول های ایکس باکس وان اس، ایکس باکس وان ایکس ( چطور متوجه شویم تلویزیون ما از تمام ویژگی های ایکس باکس وان ایکس پشتیبانی می‌کند؟ ) و کامپیوترهای ویندوزی متصل کند.

مایکروسافت در بیانیه ای که برای سایت Polygon فرستاده، اعلام کرده است:

بعد از ملاحظات صورت گرفته، تصمیم به توقف تولید آداپتور کینکت گرفتیم. با این کار، مایکروسافت تمرکز خود را بر روی طراحی و معرفی لوازم جانبی جدیدی برای ایکس باکس وان و ویندوز 10 قرار می دهد. آداپتور کینکت دیگر در دسترس نخواهد بود.

پایان دوره کینکت را باید در سال 2016 جستجو کرد، زمانی که مایکروسافت کنسول بازی ایکس باکس وان اس را بدون پورت مربوط به حسگر معرفی و عرضه کرد. کاربران برای استفاده از این محصول باید آداپتوری مخصوص را به پورت USB موجود بر روی این دستگاه نصب می کردند.

به علت ناراحتی کاربران، شرکت مایکروسافت در 8 ماه اولیه عرضه ایکس باکس وان اس، آداپتور کینکت را به صورت رایگان در اختیار صاحبان کینکت قرار می داد. بعد از اتمام این تاریخ، آداپتور کینکت با قیمت 40 دلار عرضه شد.

مایکروسافت در اکتبر 2017، تولید کینکت را متوقف کرد. با تولید توقف آداپتور کینکت، موجودی آن در بازار کم شده و قیمت آن افزایش چشمگیری یافت.

هم اکنون فروشندگانی در آمازون وجود دارند که آداپتور کینکت را با قیمت 300 دلار برای فروش عرضه کرده اند. این قیمت بسیار بالاتر از قیمت اصلی بوده و حتی 100 دلار از ایکس باکس وان اس نیز گران تر است!

ارسال نظر